rv 14 ja maha VALTAVA!

hämmentynyt?

Eli nyt käynnissä rv 14 ja vatsani on älyttömän iso verrattuna siihen mitä sen pitäisi olla. Menisinkö lääkärille tarkistuttamaan tilanteen, vai annanko vaan vauvan kasvaa? Tässä linkki kuvaan, jonka kokoinen mahani on tällähetkellä. (noin.)

http://www.google.fi/search?q=pregnancy week 12&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47810305,d.Yms&biw=1366&bih=599&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=y9u4UbKtI8ObtAbeo4GYDQ#um=1&hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=pregnancy week 28&oq=pregnancy week 28&gs_l=img.3..0.10056.11773.6.12058.4.4.0.0.0.0.119.419.1j3.4.0...0.0...1c.1.17.img.gw7SxVYwD3U&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47810305,d.Yms&fp=53ba4a2e9c1a1772&biw=1366&bih=599&facrc=_&imgrc=HtymD6Na8P_qdM:;Ko1Si3TmUSRcxM;http%3A%2F%2Frootsandrings.files.wordpress.com%2F2010%2F06%2F28-weeks.jpg;http%3A%2F%2Frootsandrings.wordpress.com%2F2010%2F06%2F28%2Fpregnant-pause-week-28%2F;2304;3072

Eli sellainen kuin 28 rv olevalla pitäisi olla. Onko syytä huoleen?

13

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggg5

Tuossa linkissähän on kuvia miltä mahan pitäis näyttää rv12, eikä rv28..

• 32+2

Kyllä siinä on kuvia 28 rv- vatsasta...

• Ihajbb

Mulla menossa viikko 31 enkä oo noin iso mitä noi isoimmat kuvissa. Varmaan riippuu ihan ihmisestä miten maha kasvaa.

• 24+2

Käy vain, tarkistuttavat lapsiveden määrän ym.

• Vatsankasvu

on hyvin yksilöllistä, joillakin maha pullahtaa heti plussatestin jälkeen näkyville, joillakin maha on pienen pieni raskauden loppuun asti. Ja kaikkea siltä väliltä, ja kaikki on ihan normaalia.

• 5+5

Nimimerkille vatsankasvu, kaikki ei tosiaankaan ole aina normaalia. Liian pieni vatsa voi liittyä mm. liian vähäiseen lapsiveden määrän tai siihen, että vauva ei kasva kuten pitäisi eli ei esim. saa riittävästi ravintoa. Liian suuri vatsa voi liittyä esim. runsaaseen lapsiveteen tai siihen, että vauva kasvaa liian nopeasti mikä voi johtua esim. äidin korkeasta verensokerista. Toki kaikki voi olla hyvinkin, kohtu voi olla eteenpäin kallistunut tms. Kyllä minä tarkastuttaisin asian jos vatsani olisi noin kookas kyseisillä viikoilla ja kyseessä ensiraskaus. Uudelleen synnyttäjillä vatsa usein pullahtaa nopeasti esiin, mutta silloinkin kannattaa seurata tilannetta ja kontrolloida asia.

• 37 viikko menossa...

Itselläni oli maha ihan olematon seitsemännelle kuulle asti. Maha oli kyllä kasvanut sitä ennen jo, mutta niin pieni, ettei sitä edes tunnistanut raskausmahaksi. Nyt olen raskausviikolla 37 eli viimeistä viimeidään ja mahani on tällä hetkellä suunnilleen tuon kokoinen, mitä noissa linkin kuvissa. Eiköhän se kuitenkin ole aika yksiöllistä, mitä vauhtia maha kenelläkin kasvaa. Ehkä silti olisi ihan hyvä varmuuden vuoksi käydä tarkistuttamassa asia. :)

• Selitän nyt minäkin!
        37 viikko menossa... kirjoitti:

Itselläni oli maha ihan olematon seitsemännelle kuulle asti. Maha oli kyllä kasvanut sitä ennen jo, mutta niin pieni, ettei sitä edes tunnistanut raskausmahaksi. Nyt olen raskausviikolla 37 eli viimeistä viimeidään ja mahani on tällä hetkellä suunnilleen tuon kokoinen, mitä noissa linkin kuvissa. Eiköhän se kuitenkin ole aika yksiöllistä, mitä vauhtia maha kenelläkin kasvaa. Ehkä silti olisi ihan hyvä varmuuden vuoksi käydä tarkistuttamassa asia. :)

Alkuraskaudessa vaikuttaa mahankokoon myös se missä kunnossa on vatsalihakset ym..ollut ennen raskautta.ei ole siis tarkoitukseni tulla sanomaa,että olet lihava,huonokuntoinen tms..
        Vaan nostaa esille harvoin puhutun asian.
        Eli hyvin nopeasti kyky "olla ryhdikkäästi " menee ja ihminen normaalitilanteessa vetää aina väkisinkin " vähän mahaa sisään " sit ku se ei enää onnistu.pullahtaa se jo siitäkin syystä ulospäin:)
        Toki nesteet ja hiljalleen kasvava kohtukin rupeaa tekemään tuloaan :) mutta jos kaikki on normaalisti niin harvemmin ne yksin syynä noin isoon vatsaan.
        Toki mahdollisuus kaksosistakin on olemassa vaikka ultrassa eivät olisikaan huomanneet sitä..
        Ja tottakai yksilöerot! Mulla on toinen raskaus ja maha molemmissa kasvanut nopeasti ja isoksi.mutta ei nyt ehkä ihan noissa mittakaavoissa ..
        Vielä yksi pointti .oletko verrannut omaa kuvaasi noihin.vain tunnetta ja peilistä heijastuvaa kuvaa ?
        Itsellä ainakin käy aina niin,että luulen olevani isompi kuin mitä sitten olen kun katson kuvasta " ulkopuolisen " silmin..
        Nämä kaikki asiat ja tietty neuvolan mielipide niin saat varmaan ratkaisun joka todennäköisesti on ,että kaikki on hyvin:)

• Vatsankasvu

Jos aloittajalla on rv 14 niin hän on mitä luultavimmin käynyt ultrassa/neuvolassa pari viikkoa sitten. Tuskinpa siinä mitään suuren suurta muutosta on yhtäkkiä parissa viikossa tapahtunut. Miksi pitää aina viljellä niitä pahimpia mahdollisuuksia, kun todennäköisesti kaikki on kuitenkin ihan niin kuin pitääkin. Varsinkin lyhyemmällä odottajalla se vatsa helposti alkaa näyttää isolta jo tuossa neljännellä kuulla.

• .-'

olisiko käynyt niin että nyt raskauden myötä tarkkailet kroppaasi jatkuvasti ja kun vatsa on hieman pyöristynyt tuntuu se sinusta valtavalta... mikä oli lähtötilanne? oliko vatsaa jo valmiiksi? Vatsarasva tietysti vaikuttaa siihen miten isolta vatsa alkuraskaudessa näyttää kun kohtu alkaa työntymään ulospäin. Ja sitten on vielä se mahdollinen turvotus joka tekee myös osansa.
      Mulla myös vatsa näkyy jo selvästi vaikka viikkoja on vasta 16, mutta olin muodokas jo ennen raskauttakin.

• yksilöllistä tuo mas

Mulla ei tullu kunnon vauvamahaa ollenkaan. Löysä tunika niin ei kukaan missään vaiheessa olis arvannu raskautta :) Ja kaikki oli ihan ok. Pienehkö alle 3kg tyttö tuli, mutta lapsiveden määrä koko ajan ok ja sikiön kasvu oli hyvin tasaista ja normaalin alaraoilla.

• kruik

Minulla pullahtaa vatsa heti esille. nyt rv 21 ja on kuin jollakin loppuvaiheilla eikä ole raskaudessa mitään epänormaalia. Painokin laskenut alkupainosta. Toisilla vaan masu pullahtaa nopeammin kuin toisilla.:)

• Huom ihmiset täällä nyt puhutaa
      Rv 14 eikä teidän rv 27- 34

Minun ystävä on myös rv14 ja hänellä on aika iso maha,
      Ei hän kummasti sitä ole ihmetelly, mutta lääkärissä käyny ja sanotyu ettei ole mitään hätää! Suosittelen että kumminkin käyt lääkärissä, ei sen pitäisi olla suuri vaiva sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70