Tietäiskö kukaan miten saa Kärsimyskukan menestymään,Olen ostanut valmiin ja kuukauden kuluttua se kuoli.Olen kuullut että se kasvaisi paremmin jos kasvattaisi itse siemenistä.Mistähän saisi siemeniä tai taimia,voisin vielä yrittää niitä kasvattaa?
Kärsimyskukka
3
430
Vastaukset
- sitroen.
Kauan sitten kasvatin kärsimyskukkaa ihan vain hedelmästä ottamastani siemenestä. Hyvin kasvoi muutamia vuosia, sitten kuoli pois.
Se on köynnös joten tee joku teline tai muu järjestely, että onnistuu. Muistaakseni se on vielä kaksikotinen (?) eli erikseen naaras- ja koiraskasvi.
Hauskan näköinen viherkasvinakin. Muistaakseni siinä oli karvaiset lehdet. - Nocturno
Ostin myös valmiina Kärsimyskukan Pääsiäisen aikaan. Se on kasvanut ja kukkinut monta kertaa. Aluksi se pudotti lehtiä ja kukannuppuja mutta sitten ostin Prismasta sellaisen vesiannostelijan. Se on linnun näköinen suu auki oleva muovinen astia, joka täytetään vedellä ja painetaan multaan kukan juurelle. Olen käyttänyt myös kukkalannoitetta. Se voi tosi hyvin ja tälläkin hetkellä siinä on kolme nuppia. Se on tosi kaunis ja Toivon sinulle menestystä sen hoidossa.
- Kuuma-kylmäkäsittely
Kärsimyskukkaa kasvaa esim Italiassa vapaissa aidanteissa.
Maa on savi-kalkki hiekkapitoinen ja talvella lämpötila menee miinuksille.Kesällä kukkimisaikaan noin 30 astetta lämmintä ja vettä ainostaan kasvilla ilmasta.Minimaalinen maakosteus.Hedelmät kun tulee lämpöä on joku 25 astetta.
Eli veikkaan että kukkiakseen tarvitsee talvehtimisen viileässä ja kiduttamisen kesällä.
Kukkamullan vois vaihtaa savensekaiseksi.Iso ruukku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903275
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301777
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341389- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319