Minun mökin pihalla on pyörinyt ilmeisesti kyy.Tiedän että kyy on lievästi myrkyllinen mutta voiko sitä siirtää paljain käsin?Kuinka kauas se kannattaa siirtää ettei se tule enää takaisin?Minua käärme ei häiritse mutta en jaksa kuunnella hysteerisen vaimon kiljumista
Suomen luonnossa elävät käärmeet
3
182
Vastaukset
- Kyypakkaus1
Jos rauhallisesti pääsee saappaissa lähelle ja painaa haarakepin tukevasti niskaan maata vasten ja ottaa hännästä roikkumaan, muttei anna heijata, ettei pistä käsivarteen.
On symppis ja utelias, jos haistaa paikallaan olevan ihmisen. Tulee uteliaana puoleen metriin, mutta palaa aina
Usein pelästyy keltalaikkuposkista rantakäärmettäkin, kun muistuttaa paikallaan kuivaa oksaa. Joskus uimasillaankin ja usein saunan permannon alla. - Käärmemies
Sivulla http://www.sammakkolampi.fi/lajit/kyy-pihalla.html esitellään turvallisempi tapa siirtää kyy.
Mutta sinäänsä siirtäminen on turhaa: poistetun tilalle tulee uusia niin kauan kuin pihamaalla on mitään mikä niitä sinne vetää. - kärmes23332
Kiitos vastanneille.Jos nykyisen kyyn tilalle tulee uusi kyy siirtämisen jäkeen niin en taida Viitsiä alkaa siirtämään.Sanon vain vaimolle että vein sen pois =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096