Jokin aika sitten ratsastuksenopettajani kertoi, että hevonen ei saa syödä kuolaimet suussa heinää tai muuta, koska se voi silloin tukehtua siihen. Mutta entä heppanamit ja muut makupalat? Voiko niitä syöttää hepalle, jolla on kuolaimet suussa? Olen nähnyt, että monet syöttävät, mutta kannattaako?
Voiko hevoselle antaa makupaloja kun...
4
2388
Vastaukset
- katherine
Jos opettaja kieltää antamasta hevoselle mitään, silloin älä anna mitään. Miksi pitäisi syöttää nameja? Ihan turhaan opetat hevosen vaan kerjäämään (joka voi johtaa jopa näykkimiseen) antamalla sille nameja.
Jos haluat jotain hevoselle syöttää, anna sille ratsastuksen jälkeen, kun varusteet on otettu pois, jotain leipaa tms. ruokakuppiin. Olen aivan samaa mieltä Katherinen kanssa. Ei makupaloja kädestä yleensäkään. Vaikka itse antaisikin "vain kerran", siellä voi olla muutama kymmenen muuta jotka antavat myös "vain kerran" ja hevoselle se onkin sitten jo jatkuvaa. Meillä ei tarvitse antaa kädestä kuin muutaman kerran, niin poni alkaa jo näykkiä.
- hadelma
Pitääkö teidän ratsastamat hepat banskusta?
http://www.sportriders.fi/index.php?route=product/category&path=71_90 - Kasiro
Meillä ei olla tarjottukaan banskua, parempaakin on. Eli leipää, porkkanaa, omenaa tms ja aina kupista. Vain erikoistilanteissa annetaan joskus kädestä ja silloinkin hyvin pieni pala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.35813960Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002121- 931789
- 831693
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451261- 971210
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2801073Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi281024Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211023Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73987