Ukkosen...

Ykköskolli...

Ja salamien kanssa ei pelleillä. Kerran huitaisi niin lähelle, etten toista kertaa halua kokea sitä. Valon väläys, kauhea pamaus ja välitön savun haju, sulaketaulu lähes tyhjänä. Iski naapurin pihakoivuun ja sitä puhelinpiuhaa pitkin sisälle. Oppi kunnioittamaan luonnon voimia ihan eri tavalla, Onneksi kärvensi vaan tapettia sillä kertaa.

8

273

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akkasen kanssa vielä vähemmän pelleillään.;) Se jos suuttuu, niin siinä on kaikki oksat poikki...naapurinkin.;D

• pelkääjä x

Kokemusta on kun salama iski pihan mäntyyn.Hirveä pamaus ja mänty pilkkeinä.Korvat soi...ja sydän jyskytti ja lujaa.Kylläpä tuli mieskin kuistilta ukkosta "ihailemasta" vaudilla sisälle..

• pelkääjä x

Miksi miinusta? Kukkahattutädit asialla :D Ei ukkosen kanssa kannata leikkiä-sen oppi miehenikin..:D

• arvelija.

salamilla ku huitasee, niin näköä haittaa....

• Kaunis Kaarina

Hirvittää kaikki ukkoset, pamaukset ja salamat. Ne on vahvoja ja arvaamattomia luonnonvoimia. Ihminen on pieni ja avuton sellaisen voiman edessä. Täysin luonnon armoilla.
      Pari "läheltäpiti" tapausta olen kokenut. En voinut muuta kun nöyrtyä ja toivoa, että se meteli häipyy tai siirtyy nopeasti naapuriin. :)

• viime kesänä kuulin elämäni kovimman ukkospamauksen ,. ensin välähti ja sitten aikaa kului ja kului, varmaan kymmenkunta sekuntia - yleensä kun joutuu odottamaan noin kauan niin jyrähdys on korkeintaan kohtalainen, mut tällä kertaa tulikin ihan hillitön paukku, kuin Ukko Ylijumala olisi ampunut satametrisellä haulikolla ,.

• annikoo..

Kyllä se aina sykähdyttää... nuo luonnonvoimat..lapsena leirillä olessa olin tosi peloissani ..kun isot tytöt vielä pelottelivat..mutta kerrostalossa ei juuri pelkoa tunne..
        Jonkinlaista kunnioitusta luontoa kohtaan...ja tunnustaa oman pienuutensa...

• Leireilitkö Suodenniemellä?

SK 28.6.2013:

Suomalainen esivanhempien henkistä perinnettä vaaliva Neljän Tuulen yhdistys leireili Suodenniemellä loppuviikosta.

Leiri alkoi perinteisesti Ukko ylijumalan kutsumisella, mitä seurasi tällä kertaa valtava torstai-illan ukkosmyrsky. Perjantaina yhdistyksen jäsenet pääsivätkin ihailemaan naapurikunta Lavian Huuhkajavuorelta alas virrannutta jylhää voimaa.

http://www.satakunnankansa.fi/lehdessatanaan/1194823046265/artikkeli/luonto naytti voimiaan laviassa.html

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7853
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3607
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2605
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2468
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe