Kuinka nopeasti

onnistuit?

Minua kiinnostaisi tietää miten nopeasti ahdistuneisuus ja pelkotilat voi poistaa mielestään meditaatiolla. Ja miten kauan menee, että selvästi tuntee sen , että tietoisuus ympäristöstä ja omasta ajattelusta ja kehosta esim. on lisääntynyt. Meneekö viikkoja, kuukausia vai vuosia?

1

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taistelutoveri

Riippuu keneltä kysyt. Mutta vastaus on aina väärä. Kukaan ei tiedä ja kaikki arvaukset ovat tarpeettomia. En tiedä, pystytkö varsinaisesti poistamaan pelkoa ja ahdistusta meditoimalla. Joidenkin mielestä varmaan voi. Ainakin helpottaa. Itselläni pelko ja ahdistuskohtaukset eivät kadonneet meditaatiolla minnekään.

Vasta kun ymmärsin itsessäni, mistä ja miten ne tulevat, aloin päästä eteenpäin. Meditaatiota voi käyttää apuvälineenä itsetuntemuksen kehittämiseen, mutta varsinainen oivallus ja ymmärrys tulevat sinusta, kun olet valmis kohtaamaan ja hyväksymään sen, mikä sinussa aiheuttaa kyseiset tunteet. Kun lakkasin pakenemasta niitä tunteita ja katsoin niitä suoraan, pääsin itse eteenpäin. Nuo tunteet eivät loppuneet, en löytänyt niihin vastausta. Ne vain yksinkertaisesti katosivat. Kuin olisi etsinyt vastausta, mutta huomannut että kysymys oli väärä. Ei miten saan ne loppumaan vaan mistä ne tulevat.

Ongelman ymmärtäminen oli minulle ja monelle muulle ratkaisu. Ja se tapahtuu aina nyt, ei tulevaisudessa. Tosin se kesti aikansa ja edellytti koko elämänkatsomuksen ja ajattelun muutosta. Jiddu Krishnamurti, Echkart Tolle, Adyashanti -kaikki nuo ovat puhuneet pelosta ja ahdistuksesta. Ehkä löydät niistä, jos olet valmis menemään itseesi, apua itsellesi. Kaikkea hyvää elämääsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe