Hei, olen 20 vuotias mies, en ole koskaan tupakoinut eikä ole todettuja sairauksia.
Lähiaikoina on useasti tuntunut siltä että hengittäessä normaalisti ei saa tarpeeksi ilmaa, ja joutuu välillä hengittämään tosi syvään. Rintarangassa ja kurkussa on painon tunnetta. Ei ole flunssaa tai muuta selvää oiretta. Sen lisäksi tuntuu siltä että sydän löisi välillä kovempaa kuin normaalisti, mikä tapahtuu epäsäännöllisesti ja vain yksi kova lyönti kerralla.
Olen käynyt sekä sairaalassa että yksityisellä puolella spirometriassa ja tehnyt PEF-seurannan, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Kokeissa kuitenkin tuntui siltä ettei saanut kaikkea ilmaa ulos keuhkoista. Siihen ei kuitenkaan kiinnitetty sen enempää huomiota.
Voin kertoa tarkemmin jos on tarvetta. Olisi mukavaa jos jollakin on ollut tai on samanlaisia oireita ja voisi antaa neuvoja.
Keuhkoahtaumatauti?
5
295
Vastaukset
- sunttivei
Onko elämäsi muuten kunnossa?Jotenkin ikäsi ja vaivasi vaikuttavat lievään ahdistuneisuuteen.Ihminenhän on kokonaisuus eli tunne-elämä vaikuttaa myös tuntemuksiin ihan fyysisesti
- Megondlor
No tuota, sanoisin että on kunnossa, muttei mitään erikoisempaa. Hieman elämä pyörii paikallaan ja pientä jännitystä muutoksia ajatellessa, kun olen muuttamassa toiseen kaupunkiin ja uusi työpaikka ei ole vielä varma.
Tiedän että tunteet voivat joissakin määrin vaikuttaa kehoon, mutta on kyllä vaikea uskoa että esimerkiksi keuhkojen tilavuuteen. Toisaalta olen vain kokematon nuorukainen, joten on vaikea väittää vastaankaan.
Noh, toivon kuitenkin että olet oikeassa, niin ei tarvitse pelätä vakavien sairauksien olevan syypäät oireisiin.
- elä ihminen
Ihan normaalia.
Keuhkoahtauma on vanhojen tupakoitsijoiden sairaus.
Liiku ja venyttele.
Entäs ryhti?
Jos on paikat jumissa, niin tulee kaikenlaista oiretta.- Megondlor
Ryhti on hyvä ja liikun tarpeeksi, mutta eipä tule venyteltyä niin usein. Voisin kokeilla sitä jos alkaisi helpottamaan. Kiitos paljon vastauksista. Hieman toisenlaisia ja parempia neuvoja kuin mitä lääkäreiltä sai.
- pmma1
Eräissä ammateissa altistuu tietämättään kemikaaleille jotka aiheuttavat oireita joita kuvailit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041781
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421514
- 991445
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751148- 691031
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään171009Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181005