Tämän ikäisille ja vanhemmille ei ole radiokanavaa

radionnälkäinen

Ainoa mitä voisi kuvitella kuuntelevansa, on Yle Radio Suomi. Mutta kun en kuuntele. Ja erityisesti Radio Suomea kritiikkini koskeekin.
Valitettavasti aseman keski-ikäinen musiikkipäällikkö on ottanut linjakseen sen, että rockia ja poppia soitetaan tosi paljon.

On toki erikoisohjelmia kuten Sekahaku, jossa soitetaan vanhaa tanssimusiikkia. Mutta yleisesti rokkia ja poppia tulee kaiket päivät; kanavan kohderyhmä lienee neli-viisikymppiset, jotka ovat (ehkä) kasvaneet rockin parissa.
Kaupalliset kanavat ovat kauhistus; sieltä jos mistä tulee 100 % ainoastaan nuorisomusiikkia.
On ainoastaan Yle Puhe, mutta jos musiikkia haluaa kuunnella, on turvauduttava omiin levyihin, jos sellaisia omistaa.

Yle Ykkönen: ei kaikki klassistakaan halua kuunnella.
Kaupallinen Iskelmäradio: ei kiitos, liikaa höpöttämistä ja mainoksia, ja on muutenkin niin nuorekas profiililtaan; nuoria iskelmälaulajia siellä vaan soitetaan.

On harmi, että suuri ja kuunneltu kanava Radio Suomi on niin rockpainotteinen.

60/70 v, ja varsinkin vielä iäkkäämmät, eli kahdeksan/yhdeksänkymppiset olemme varsinaisia väliinputoajia radioasemien suhteen!

112

4740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ralli-radio aloittaa kuun lopulla.
      Radio Keski-Suomen taajuudella.
      Rallihan on aina kaikkien rattona.

H.

• Outo juttu, kun radiossa tarvitaan toimittajia levyjä vaihtamaan. Kaikki muut työt tasavallassa hoitaa automaatit. Vanhat ohjelmat pyörivät ilman turhan lässyttäjiä.
        Iäkkäät kuuntelevat ohjelmia, kun eivät muista edellistä lähetystä.

• nova-mummu

Nova on mun lempikanava, saa nauraa jutuille ja ihan ok musaa

• "Marko Naani"

Jokunen lääkäri-käynti on takana.
        Joko lääkäri on ollut pilvessä, tai minä sitten en.
        Kuka osaa sanoa sen, minä en.

H.

• pilvipöllyssä?
        hunksz kirjoitti:

"Marko Naani"

H.

Sekaisin oot kun väärälle vastaat.

• sdfghjklösörsseli
        hunksz kirjoitti:

"Marko Naani"

H.

kaiken kaikkiaan, hunksz...oletkohan sinä ihan täyspäinen ihminen? en juuri kirjoita tänne, seuraan tekstejä joskus ja huomannut: keskustelu kuin keskustelu, sotkeennut jokaiseen ja olet aina yhtä sekava?
        Joskus yritinkin mukaan jutteluun, mutta jonkinlainen vakioporukka pilasi jokaisen ketjun, pahin oli silloin joku korppi tms nikki.
        Mitä iloa on sohlata kaikki jutut omilla sekoiluillaan?

• sdfghjklösörsseli kirjoitti:

kaiken kaikkiaan, hunksz...oletkohan sinä ihan täyspäinen ihminen? en juuri kirjoita tänne, seuraan tekstejä joskus ja huomannut: keskustelu kuin keskustelu, sotkeennut jokaiseen ja olet aina yhtä sekava?
        Joskus yritinkin mukaan jutteluun, mutta jonkinlainen vakioporukka pilasi jokaisen ketjun, pahin oli silloin joku korppi tms nikki.
        Mitä iloa on sohlata kaikki jutut omilla sekoiluillaan?

"sdfghjklösörsseli"

Taidat olla paremmin keskittynyt minuun kuin minä itse.
        Joten uskonkin että olet ottanut minuun oikean asenteen.
        Huomautan kuitenkin, että minua ei saa käyttää keppi-hevosena toisten nimimerkkien arvostelemiseen.
        Minä haluan kaikki haukut itselleni.

H.

• radiofani

rock radio on suosikkini joskus nova tai aalto

• Tykkääkkö radio Deistä?

• Kalle-polo

Osta nettiradio, on mistä valita, jos musaa haluat kuulla.
      Nyt kuunneltu ihan mielenkiinnosta savikiekkoja 1900-luvun alusta 1960-luvulle Gramoxista.

Yle Puhe pilattiin liittämällä siihen urheilu, eipä tule enää pahemmin kuunneltua, kaipa joku kuuntelee meidänkin puolestamme.

• Rimmir tänään

Mikä se sellainen nettiradio on? Ostossa olisi radio , pieni , matala ei seinään kiinnitettävä jossa hyvät äänet , kovaääniset radiossa , radio jossa voisi soitella myös cd levyjä ja niitä nykyaikaisia ipad ja mp3 systeemejä joista en ymmärrä hölkäsen pölähdystä. Pitäisi myös olla sellainen toiminto että itse pystyisi säätämään sen äänen värityksen ja basson. Lastenlapset haluavat niitä soitella käydessään niin pitäisi olla kyllä moninaiset toiminnat.
        Phuuh, jos neuvotte niin älkää vetäkö nenästä polosta mummoa.

• Kalle-polo
        Rimmir tänään kirjoitti:

Mikä se sellainen nettiradio on? Ostossa olisi radio , pieni , matala ei seinään kiinnitettävä jossa hyvät äänet , kovaääniset radiossa , radio jossa voisi soitella myös cd levyjä ja niitä nykyaikaisia ipad ja mp3 systeemejä joista en ymmärrä hölkäsen pölähdystä. Pitäisi myös olla sellainen toiminto että itse pystyisi säätämään sen äänen värityksen ja basson. Lastenlapset haluavat niitä soitella käydessään niin pitäisi olla kyllä moninaiset toiminnat.

Meillä on pelkkä internetradio, voi vain kuunnella haluamaansa kanavaa.
        Paras neuvoja on asiansatunteva kauppias, muttei kannata heti ekalta ostaa.

Ettei tarvi polottaa.

Meidän laite maksoi pari sataa euroa, muun stereolaitteiston lisäke vain.

• Rimmir tänään kirjoitti:

Jos kotona on laajakaistamodeemi tai langaton laajakaista, niin nettiradio ratkaisee kaikki radionkuuntelun ongelmat. Laitteella on helppo etsiä jopa haluamansatyyppistä musiikkia kaikista maailman radiokanavista mitä vaan netissä on. Myös laitteen käytettävyys on helpompaa tietokoneella tapahtuvaan kuunteluun verrattuna.

Mulla on ollut Logitech Squeezebox-merkinen laite noin kolme vuotta ja pois en sitä antaisi.

• juhani_1967 kirjoitti:

Jos kotona on laajakaistamodeemi tai langaton laajakaista, niin nettiradio ratkaisee kaikki radionkuuntelun ongelmat. Laitteella on helppo etsiä jopa haluamansatyyppistä musiikkia kaikista maailman radiokanavista mitä vaan netissä on. Myös laitteen käytettävyys on helpompaa tietokoneella tapahtuvaan kuunteluun verrattuna.

Mulla on ollut Logitech Squeezebox-merkinen laite noin kolme vuotta ja pois en sitä antaisi.

"juhani_1967"

Minulla on ollut samat korvat, kesät talvet.
        Ne eivät laitteita tarvitse vielä.
        Ne osaavat valita ihan itse, jo vuosia ovat osanneet.
        Miksi noin nuorella on jo laite?

H.

• Jaa, olen tämänikäinen ja kyllä mie kuuntelen radiosta toisinaan Ylen ykköstä ja toisinaan Puhettakin, jos on joku asiaohjelma menossa (tuota makasiiniohjelmien puhetulvaa tai urheilua en juuri kuuntele). En ole allerginen klassiselle musiikille joten kyllä se käy, ja ainakin kaupalliselta puolelta löytyy useitakin kanavia jotka sopivat väelle joka putosi musiikin kehityksen kärryiltä joskus 60-luvun lopulla. Tosin musiikkia kuuntelen yleensä omasta valikoimasta, esim jazzia ei juurikaan kanavilta bongaa.

• radionnälkäinen

Radio Dei? Kuuntelin yhtenä iltana joskus 2005, ja kanavalla huutava saarnaajamies karkoitti minut taajuuksilta, enkä ole sen jälkeen kuunnellut.

• rinnakkaisohjelma

Jos haluat kuunnella jotain muuta kuin kotimaista vanhaa tanssimusiikkia,
        netistä löytyy satoja ilmaisia kanavia.

On asemia jotka soittavat vain tietyn tyylin musiikkia, jazz, blues, latino, big band,,,,
        tai tietyltä aikakaudelta, esim. -40,50,60 luvulta. Tarjontaa piisaa;)

• En ole

väliinputoaja radioasemien suhteen, muuten kyllä olen aina ollut juuri se väliinputoaja, siis joka suhteessa ;)

Rokki on aina kelvannut, jee, jo 50-luvusta lähtien, kun olen sitä kuunnellut.
      Hyvin muistuu jopa tuollainenkin biisi 50-luvulta, niin radiosta kun muualtakin.

http://www.youtube.com/watch?v=tpzV_0l5ILI

Tuohan voisi olla sinun radiosi (?), tosin on kyllä sekin kaupallinen ja paikallinen, joka kai kuuluu silti koko Suomessa.
      Kuuntelijat ja toivojat ovat noin 60 - 80 v, ja musiikki sen mukaista.

http://www.jarviradio.net/

• vanahanaakka

Järviradio ei kuulu koko suomessa muuten kuin netin kautta, mutta paras radio minkä minä olen löytänyt. Musiikki monipuolista, eikä soiteta minkään musiikkilistojen mukaan, vaan toimittajat itse valitsee mitä soittavat. Sama kappale ei soi monta kertaa päivässä kuten esim Iskelmällä.

• En ole
        vanahanaakka kirjoitti:

Järviradio ei kuulu koko suomessa muuten kuin netin kautta, mutta paras radio minkä minä olen löytänyt. Musiikki monipuolista, eikä soiteta minkään musiikkilistojen mukaan, vaan toimittajat itse valitsee mitä soittavat. Sama kappale ei soi monta kertaa päivässä kuten esim Iskelmällä.

Juu, ei kuulu Pohjois-Suomessa ?

Mut yli 3/4 osaa suomalaisista tuo radioasema tavoittaa kuitenkin Suomessa.

Tuostahan saa / näkee taajuudet omalla paikkakunnalla.

http://www.jarviradio.net/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=55

Kyllä olen ittekin pohjalaasena tuota asemaa joskus sivukorvalla kuunnellut.

Eikös Viestintävirasto aio rajoittaa noitakin kuuluvuuksia paikallisradioilta, niin olen kuulut juuri tuolta järviradion lähetyksistä.

Postinkannosta tuo Viestintävirasto paskat piittaa. En saanut edes kunnon vastausta kyseiseltä virastolta kun tiedustelin suomenpostin omavaltaisesta toiminnasta omalla kohdallani.

Eli tuo suomenposti voi lähettää kenenkä vaan suomalaisen postin mihin vaan haettavaksi ?
        Omalla kohdallani matkaa oisi viisi kilometriä, silti postinkantaja ajaa mopolla joka arkipäivä taloni ja postilaatikon ohi ?
        Et sellaista se on asua Suomessa ok-talossa, kerrostalon kantavat silti melkein sänkyyn postin.

Nyt kun olen melkein kaikki postini järjestänyt s-postina, alkoivat Itella/ Suomen Posti myymään minulle Netposti palvelua ?

Ei ahneudella ole näemmä rajoja !

• reppuriika

Mielestäni Yle Radio Suomi on juuri meikäläisen ikäiselle hyvä kanava. Se riittää hyvin minulle: tulee klassista musiikkia, uutisia, asiaohjelmaa ja haratausohjelmiakin.

• qeqwqw

Tarkoitat varmaan Yle Radio 1? :D

• aika useinkin

Minusta kaksi juontajaa ei sais olla yhdessä, ainakaan puhelinlangoissa. Sillä, usein yhdessä ollaan soittajaa ns.nälvimässä.
      Asiallisesti vois puhua, mutta kaikilta se ei onnistu.

• radionnälkäinen

Kiitos neuvosta Järviradion ja Nostalgian suhteen. Hyvä hyvä! Juuri jotain tuollaisia olen etsinytkin. Järviradio kuuluu näköjään paikkakunnallani ihan radion kautta, ei tarvitse netin kautta kuunnella. Vanhaa kunnon Sävelradiota on ikävä; lakkautettiin tais olla 2007 ja oli samankaltainen kuin Radio Nostalgia. Koskaan ei arvannut mitä soitetaan seuraavaksi.

• Hyvääalkanuttapäivää

Kerran radio ditä kuunnellut" en minäkään pitänyt siitä huutajasta, mutta et se jaksa kuin kerran viikossa huutaa.
      Aamulla 5-6 välissä tulee tosi kaunista musikkia. Siinä minä heräilen kuunnellen musiikkia ja virkistyy uuteen aamuun.

• äskeinen

Piti olla Radio Dei

• harmi2

Tämä radio Gramoffooni onkin kanava mitä jäksaa kuunnella mukavaa vanhaa musiikia.

• aarteita menee!!!

harmi2

Ja millähän taajudella kuuluu tämä Grammofooni, jota "jäksaa" kuunnella? Oletan, että sinulla on itsellä tämä grammoffooni johon vaihtelet levyjä mielesi mukaan.

Minulla olisi savikiekoista lähtien levyjä ja ilmeisesti 70-90 musaa satoja, jotka lojuu varastossa.

On siinä kuolinpesällä selvittelemistä, tai ei olekkaan. Kaikki vain kaatopaikalle, kuten olen huomannut naapurustossa.

• kavelia
        aarteita menee!!! kirjoitti:

harmi2

Ja millähän taajudella kuuluu tämä Grammofooni, jota "jäksaa" kuunnella? Oletan, että sinulla on itsellä tämä grammoffooni johon vaihtelet levyjä mielesi mukaan.

Minulla olisi savikiekoista lähtien levyjä ja ilmeisesti 70-90 musaa satoja, jotka lojuu varastossa.

On siinä kuolinpesällä selvittelemistä, tai ei olekkaan. Kaikki vain kaatopaikalle, kuten olen huomannut naapurustossa.

"Minulla olisi savikiekoista lähtien levyjä ja ilmeisesti 70-90 musaa satoja, jotka lojuu varastossa."

Miksi et muuta niitä rahaksi ??

Keräilijät kyllä ostavat, savikiekoista saatat saada ihan paperirahaa.

Ja ne keräilijät ostavat vain levyt, sinä saat pitää tunnearvon;)

P.S. Mikäli ne savikiekot ovat kotimaisia, tämä laitos ottaa kiitollisena vastaan lahjoituksia: http://www.aanitearkisto.fi/

• onon.

harmi2

"Ja millähän taajudella kuuluu tämä Grammofooni, jota "jäksaa" kuunnella?"

106,8 MHz Tampereella tai striiminä http://www.gramox.fi/

• harmi2

harmi2

Ononhan tuohon jo vastasikin

• netti-radio
        onon. kirjoitti:

"Ja millähän taajudella kuuluu tämä Grammofooni, jota "jäksaa" kuunnella?"

106,8 MHz Tampereella tai striiminä http://www.gramox.fi/

En minäkään mitään Grammafoonia löytänyt.
        Gramoxia on kuunneltu usein.
        20-luvulta 60-luvulle musaa.

• humpappaa1

Radio Pooki pelkkää humppaa, ja sitte siinä on joku puotipuksut myynti juttu parin tunnin ajan arkisin..

• käviskö

Radio Nostalgia

• www.jarviradio.net - ohjelmaa kaikenikääsille.

• Keskivertokuuntelija

Metkaa kerrassaan. Kun minä olin nuori 80-luvulla, ei nuorille tullut kuin Nuorten sävellahja. Tunti kerran viikkoon ja juontaja aina puhui biisien päälle, ettei niitä voinut nauhoittaa.

Nyt pitämääni musiikkia todellakin tulee joka kanavalta, jopa mainitsemaltasi Radio Suomelta. Ilmeisesti on niin, ettei profiloitunut kanava kerää tarpeeksi kuuntelijoita eikä sitä myöten mainostajia ollakseen taloudellisesti kannattava. Kaikki kanavat on tehty keski-ikäisille keskivertoihmisille.

• semmoisia

Pookilta tulee itsesääli musiikkia vanhuksille, todella vanhaa musiikkia. Radiosuomelta en ole koskaan kuullut yhtäkään rockbiisiä.

• stödö

pookilta tulee hyvää itsemurha musiikkia.. köyttäkin kaulaan humppappaa

• rinkeli8

Paras kanava on Radio Suomi. Kaikenlaista musiikkia, kaiken ikäisille. Kuuntelen aina. Hyvät juontajat. Kiitos Olen 61 v.

• Max Martin

Joka paikkakunnalla on näitä paikallisradioita koko maa täynnä, jotka soittavat vanhempien tykkäämää iskelmää ja vanhoja biisejä, kuten tangoa ja valssiakin. Että ihan turhaa valitat, senkun vaihdat aallonpituutta.

• Ei välttämättä ole. Meillä kuului vielä toissavuonna Radio Manta, kunnes Iskelmä osti sen ja sulatti aina samoja kappaleita ja loputtomasti mainoksia soittavaan muottiinsa.

Siihen loppui monipuolisen ja yllättävän Mantan kuuntelu.

• saako soittaa?

joku ennusti, et vanhainkodeissa alkaa kuulumaan rokkia, kun tän ikäset on siellä..

• y1homemade

mites et ole asioista perillä! Ei meitä vanhainkotiin huolita, sinne pääsee vaan todellatodella huonokuntoiset, niin, ja ne ovat palvelutaloja tai hoiva/ryhmäkoteja. EI meille riitä hoitajia enää, kuka hullu ripupalkalla sitä enää alkaa tekemään. Juu-u, kotona me joudutaan kitumaan, joku robotti ...ja ateriapalvelu, siinä kaikki...

• mirkku21

Järviradio. Paras kanava, suosittelen!

• Jotain muuta, kiitos

Ei kyllä rockin ja popinkaan suhteen ole Suomen radiokanavien tarjonta kovinkaan kehuttavaa. Lähinnähän soitetaan vaan jotain "listahittejä" tai kaikkein eniten pinnalla olevaa musaa. Itse haluaisin myös laajempaa musatarjontaa Suomenkin radioista. Etenkin kiinnostaisi etno-musiikki ja vaihtoehtoinen rock/pop. Tosin monet radiokanavat sanovat soittavansa "vaihtoehtomusaa", mutta ihan samaa musaa ne soittavat kuin muutkin.

Maailmalla ja Suomessakin on paljon nykyisen valtavirran ulkopuolelle kuuluvia todella hienoja artisteja, jotka eivät vaan millään saa soittoaikaa radiossa, jota hallitsee juuri suurten levy-yhtiöiden tusinapoppibändit. Ja radiokanavien soittolistat ovat lähes kopioita toisistaan. Levy-yhtiöt taitavat sanella sen mitä radiokanavat soittavat ja mitä eivät. Raha päättää tässäkin asiassa.

Oma isäni sen sijaan pitää ennen 1960-lukua tehdystä iskelmämusiikista ja 20-30-lukujen jazzista, eikä kyllä niitäkään juuri radiosta kuulu.

Mutta mun ja monien muiden pelastus on nettiradio. Internetistä löytää tuhansia ilmaisia radiokanavia, jotka soittaa ihan mitä vaan musaa. Ja sitten on myös Youtube. Kyllä niistä löytää melkein mitä vaan.

• joka päivä soi

Kuuntele radio rockia, siellä tulee uutuuksia, tais olla joka arki-ilta ja myös vanhempaa rockia. http://www.radiorock.fi/

• Ei vaihtoehtoja
        joka päivä soi kirjoitti:

Kuuntele radio rockia, siellä tulee uutuuksia, tais olla joka arki-ilta ja myös vanhempaa rockia. http://www.radiorock.fi/

Radio rock? Onko tuo joku vitsi? Juuri radio rock on oikea esimerkki siitä miten surkeassa jamassa radio on. Ei kyllä ole oikeen mistään kotoisin sen soittolistat. Samaa tylsää äijä-heviä aamusta iltaan. Tai sitten jotain naurettavia, Reckless Loven tyylisiä tukkahevibändejä jotka koittavat kopioida mahdollisimman tarkasti 80-luvun bändejä kuten Motley Crueta tai Poisonia.

Radio rock on rock-kanavien NRJ tai Voice... Ei kyllä mitään vaihtoehtomusaa löydy niiltä kanavilta ollenkaan. Radio rock on myös hyvä esimerkki siitä kuinka valtavirtaan kuuluva, erittäin kaupallinen kanava koittaa naamioida itsensä jotenkin "vaihtoehtoiseksi". Radio rockin kutsuminen vaihtoehtoiseksi on sama kuin sanoisi että McDonalds on harvinainen ravintolaketju.

Ja tuohon "vanhempaan rockiin" liittyen, niin varmaan "vanhinta" musaa mitä kanava soittaa on ehkä Metallica, Guns N Roses tai joskus harvoin Led Zeppelin. Radio rockia kasvaessaan kuunnellut sukupolvi ei edes tiedä että rock-musiikkia tehtiin ennen 80-lukua. Kyseisen radiokanavan ja muiden sen kaltaisten vuoksi eivät monet nuoremmat ihmiset edes tunne Beatleisia, The Whota, Rolling Stoneisa, Bob Dylania, The Clashia, Ramoneisa tai Bruce Springsteeniä. Kun eivät Radio Rockin soittolistoja tekevien mielestä ole rock-musiikkia. Radio rock katsoo olevansa jonkin sortin valtakunnallinen rock-poliisi joka omien soittolistojensa perusteella määrittelee koko musiikkityylin uudelleen ja asettaa sen ahtaaseen muottiin jonka määrittelee lähinnä 80-luvun jälkeen tehty hevi/metalli.

• Hämeen neito

Järviradio soittaa nimenomaan vanhaa tanssimusiikkia,ei tule poppia eikä rokkia. Luulisi nettiradiona löytyvän jos ei radiossa löydy sille taajuutta.
      Itse tiedän sen siitä kun täällä ei meinaa kuulua mikään muu radiokanava kuin tuo mainittu ja se risoo :P

• Osta levysoitin ja levyjä saat saatana kuunnella mitäs tykkäät.

• pepsy

Järviradio soittaa vanhemmille suunnattua ohjelaa, jos ei kuulu, niin netin kautta kuuluu ja sielltä löytyy kanavan taajuudet eri paikkakunnille,.
      Parasta kotimaista ja Launtaisin tulee pelkkää tanssimusiikkia.

• radiossa

Järviradio kuuluu myös netissä.

http://www.jarviradio.net/index.php?option=com_content&view=article&id=120&Itemid=75

• QkNdWw

Mutta sitkeitä ihmiset ovat kun jaksavat vielä radiota kuunnella. Joku mölisee sekavia ja soittelee niitä kahtakymmentä levyä, jotka joku on sille viikolle valinnut. Onneksi sentään joillain kanavilla on edes mainoksia, jotka piristävät muuten ankeaa ohjelmaa.

Puheradio oli mukava ajatus mutta iltaisin sekin on pilattu urheilulla..

• toivotontakonserttia

näin on ,mainoksia ja urheilua ihan liikaa. Myös se on huonoa, kun puhutaan päälle ja taustalla levy soi. Sekin kun katkaistaa vähän väliä ja kesken levyn, ohjelma loppuu..

• en yksin

Järviradio. Kestää hetken ennenkuin pääsee " sisäpiiriin", eli toimittajien persoonat tulevat tutuiksi. Monipuolista. Vähän kilpailuja....aika usein....kuuntelijan ääni keskiviikkoisin klo 13.
      Kuuluu hyvin Espoossa. En ole yksinäinen Järviradion kuuntelijana. Lehtikatsauksia maakunnista, terveysuutisia ja musiikkia, musiikkia.....

• BornIn47

Ei taida vika olla iässä vaan kuulijassa. Tunnen useita yli 65 v. joille rock, pop, ja muut listahitit kelpaa. Rock keksittiin 50-luvulla ja monet 60 luvulla aloittaneet bandit soittaa vielä nykyäänkin vaikka papat ovat pitkälti yli 60.

Kanavat soittaa musiikkia jolle riittää kuulijoita. Turha niitä on syyttää levylistojen köyhyydestä. Osa kanavista soittaa jopa marginaalimusaa.

• MuttakunÄRSYTTÄÄÄ

Olin 18.6 klo 15-16 välillä Porin Subway ravintolassa jossa jouduin pakko kuuntelemaan radio NRJ lähetystä jossa joku juontaja naikkonen oli niin ÄRSYYNTYNYT kuinka häntä on kielletty ajamasta pimppikarvojaan kuntosalin saunassa...

Tuo lähetys merkkasi radion kuolemaa minulle.

Radiota ei saanut kuulemma sulkea eikä kanavaa kääntää.. laittoivat sentään pienemmälle pyynnöstä.

Tämä tarina on tosi.

• tune in.

Minkä takia kaikki kuvittelee että ikääntyvä ihminen alkaa kuuunnella klassista tai aamuhartautta? Klassista voi toki kuunnella muista syistä.

Rocksukupolvi on jo vanhaa. Onneksi olkoon Mick Jagger täytät tässä kuussa 70. (Tarkistin asian).

Voit kuunnella tietokoneella kaikkia maailman :

http://tunein.com/

Ja kännykkään saa saman ohjelman...

• mikä virkistäisi

Eilen oli juttu lehdessä, 79v nainen ja 77v mies Ruisalon rokissa. Ilmainen pääsy yli 70v ja ihmettelen kun katson kuvaa, olispa noin virkeä vielä tuon ikäsenä.

Mikä ihme päälle 60v:nä väsyttää ja ei oikein jaksa kiinnostaa, kun olla öllöttäminen, täällä nyt käyn kyllä.

• Rokkia1

Kaikilta kanaviltahan sitä suomenkielistä mössöööö tulee..
      Mutta kertokaa, mistä radiokanava, josta voisi kuunnella rokkia???

• radiot hiiteen

• radiot hiiteen

• radiot hiiteen kirjoitti:

Ja mikä on Spotify? Se on tämä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Spotify

Spotify on kyllä ratkaisu. Vajaa vitonen kuussa, ja voi kuunnella jotain 70-80 prosenttia kaikesta Suomessa tehdystä musasta ja miljoonittain ulkomailla tehtyjä kappaleita ilman mainoksen mainosta ja hölötyksen hölötystä. Edellyttää tietysti nettiyhteyttä sekä tietokonetta ja sen peruskäyttötaitoa, mutta nehän löytyvät monilta kuusikymppisiltä ja vanhemmiltakin jo nykyään.

Jos on hieman enemmän asianharrastusta ja aikaa, äänenkaappausohjelmilla voi tallentaa mielihumppaansa kokonaan ilman Spotifya kuunneltaviksi, jos vaikka tuntuu ettei joka kuukausi viitsi sitä femmaa investoida.

• joka makuun jotain
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Spotify on kyllä ratkaisu. Vajaa vitonen kuussa, ja voi kuunnella jotain 70-80 prosenttia kaikesta Suomessa tehdystä musasta ja miljoonittain ulkomailla tehtyjä kappaleita ilman mainoksen mainosta ja hölötyksen hölötystä. Edellyttää tietysti nettiyhteyttä sekä tietokonetta ja sen peruskäyttötaitoa, mutta nehän löytyvät monilta kuusikymppisiltä ja vanhemmiltakin jo nykyään.

Jos on hieman enemmän asianharrastusta ja aikaa, äänenkaappausohjelmilla voi tallentaa mielihumppaansa kokonaan ilman Spotifya kuunneltaviksi, jos vaikka tuntuu ettei joka kuukausi viitsi sitä femmaa investoida.

Luulisi näillä palstan musastapurnaajilla olevan kaikilla sekä tietskari että nettiyhteys, elleivät sitten istu jossain eläkeläistenkerholla tai kirjastossa itkemässä lempimusan puutetta.

Minulla on ollut Spotify sen lapsenkengistä saakka eikä ole ollut pulaa lempimusiikista. Valinnanvaikeutta enemmänkin.

• joka makuun jotain kirjoitti:

Luulisi näillä palstan musastapurnaajilla olevan kaikilla sekä tietskari että nettiyhteys, elleivät sitten istu jossain eläkeläistenkerholla tai kirjastossa itkemässä lempimusan puutetta.

Minulla on ollut Spotify sen lapsenkengistä saakka eikä ole ollut pulaa lempimusiikista. Valinnanvaikeutta enemmänkin.

Monesti se tietskari ja nettiyhteys on jälkikasvun laittamaa, eikä omat käyttötaidot riitä paljon suomi24:ää pitemmälle. Uusia ohjelmia nyt ei ainakaan osata tai uskalleta asentaa. Toki yhä useampi yli kuusikymppinenkin sekä osaa että uskaltaa.

• jone721

no kuuntele suomipop kanavaa sieltä tulee suomen parasta poppia ja muuta mukavaa

• jonttu6

olikohan viisasta tulla kaapista ton ikäisenä

• Radiodei, kristillinen radiokanava.

• JAZZ FOR ALL

Itse en ehkä ole paras ihminen kommentoimaan tähä, sillä olen vasta 25. Mutta olen sitä mieltä, että tämän maan radiotarjonta on aika kuraa. Suurin osa radiokanavista soittaa vain uutta musiikkia, jota en muusikkona edes tohdi kutsua musiikiksi. Esim. Yle X, Radio Aalto, Metro FM, NRJ, Voice.... kaikilla näillä kanavilla on soitossa samat kappaleet.
      Minua harmittaa suuresti, ettei löydy radiokanavaa, joka on täysin omistettu jazzille. Toki muutamalla kanavalla on omat jazzin erikoisohjelmat, mutta mitäpä hyötyä niistä on kun ne tulevat kerran viikossa vain kahden tunnin ajan.

• ole hyvä.
      • toimilinkkitoimi

• Oot vanha ja viisas

Sanoisitpa saman äidin mies ystävälle, joka on 55v. Ärsyttää kun se leikkii vielä nuorta ja kuuntelee nuorten kanavia. Ennen se kuunteli Kiss FM:ää, jota mä kuuntelin teininä. Nyt se kuuntelee Voicea. Voice on ainakin nuorten kanava.

• olen 60+

Ainoa YLEn ohjelma jota kuuntelen on Kansanradio. Musiikkia löytyy netistä lukuisilta kanavilta kaiken ikäisille.

• lisää, lisäää

Kansaradio sais kestää pidempää, paras ohjelma todella!

• pulleroinentääl

ETTEKÖ ONNETTOMAT TIEDÄ ETTÄ ON PUHERADIO... ei mäikää rokki eikä turha juontajien kuulijoita aliarvioiva jutustelu kuin pikkulapsille.Ainoa oikea kanava, varalla radio 1.

• Suomen radioasemathan on täyttä kuraa, samat paskat soi tunnista toiseen, juontajat on jotain käsittämätöntä paskaa, musiikki on paskaa, radiosta 99% on mainoksia, 15min sisään mahtuu enään about 2 biisiä, loput 10min on mainoksia jostain peräpukamista....

KissFM oli paras radioasema Suomessa koskaan, sen jälkeen on hommat menneet perseelleen pysyvästi.

Youtube on parempi nykyisin kun yksikään radioasema, toki Google kovin yrittää senkin pilata hyvällä menestyksellä.....

Tiivistetyttynä:

Ei ole 27v kaverillekkaan Suomessa radioasemaa missä soisi lempimusiikkia.

• myös Järviradio

Just nuo mainokset ärsyttää,joka levyn jälkeen toitotetaan jotain.

Itse kuuntelen joskus Groovea ja Nostalgiaa.

• ....

Järviradiota ja Pookia onkin jo ehdotettu.

Oulussa Iskelmätoive ja Kainuussa lähettävä Radio Kajaus voisivat tulla kysymykseen. Näistä Kajaus ähettää myös netissä. Jos taas asuu Turun seudulla niin myös Radio Melodiaa voi kokeilla.

Isommista kanavista Nostalgia on suunnattu 40 väestölle.

Sveriges Radion Sisuradio kuuluu myös netissä, eli jos Ruotsin asiat ei haittaa niin sitäkin voi kokeilla. Soittaa monipuolisesti kevyttä musiikkia, pääasiassa iskelmämusiikkia.

• toivosin parannusta

puhelinlankojen juontajat usein lätöstelee aikuisille soittajille, kuin pikkulapsille..

• Radio Dismuke
    • surkeaa,,,,

no ei sieltä radiosta kuule oikeen kunnon rautalaka-beat kanavaakaa,jos jotain joku hector vetää niin puhki soitettuja shadows-beatles hittejä,vuodesta toiseen,ennen tuli radio keski-suomesta kitara soi ja laulaa myös,ja kuutakymppiä vajaassa tunnissa.näissä ohjelmissa tuli harvinaisempaa tavaraa,jota olli kivistö juonsi.

• Pookista
    • Aikanaan Sävelradio soitti meille ikäihmisille sopivaa musiikkia laidasta laitaan, mutta piti sitten oikein ministerin päätöksellä lopettaa ja annettiin taajuus jollekin hohhoijaa-pälä-pälä-mainosradiolle.

• ...

Sävelradion lakkauttaminen oli typerää, mutta ymmärtääkseni se tehtiin koska haluttiin rajata MTV Median osuutta mediamarkkinoilla ja Sanoman kanaville piti saada luvat.

Nykyisin Sävelradiota voi kuunnella netissä

http://www.radionova.fi/nettiradio/savelradio/

• ... kirjoitti:

Sävelradion lakkauttaminen oli typerää, mutta ymmärtääkseni se tehtiin koska haluttiin rajata MTV Median osuutta mediamarkkinoilla ja Sanoman kanaville piti saada luvat.

Nykyisin Sävelradiota voi kuunnella netissä

http://www.radionova.fi/nettiradio/savelradio/

Ninpä, mutta ei kaikilla ole nettiä! Eikä sellaisia nettikajareita joista tulee yhtä hyvä ääni kuin kunnon stereoista.

• karamelliprinsessa kirjoitti:

Ninpä, mutta ei kaikilla ole nettiä! Eikä sellaisia nettikajareita joista tulee yhtä hyvä ääni kuin kunnon stereoista.

>mutta ei kaikilla ole nettiä!

Ei kai sitä kenelläkään ole, jos ei hommaa liittymää! Ei kukaan kengät jalassakaan synny.;)

>Eikä sellaisia nettikajareita joista tulee yhtä hyvä ääni kuin kunnon stereoista.

Tietokoneen saa yhdellä muutaman euron piuhalla niihin kunnon stereoihin kiinni.

• kanava14

kokeile "harju&pöntinen" telkkarista. sieltä tulee perinteistä iskelmää.

• 50-luvun nuorille
    • Heikkoa oli

Eilen olin 500 kilometrin automatkalla Itä-Suomesta etelään ja yritin etsiä radiosta jotakin kuunneltavaa. ei sitä juuri löytynyt kun en välittänyt teinilistahiteistä tai suomihumpasta enkä radionovasta.

• Radio - Suomi on tuhottu viimeisen parin kolmen vuoden aikana; aikaisemmin kuuntelin valveillaoloajan ja vielä nukkumaanmenomusiikkina. Nyt ison osan päivästä kiinni.
      Eikka 65v

• mister fourthyseven

...Ja tällä menolla tuhotaan loputkin. On vain ajan kysymys milloin Ylen ykkönen "rekonstruoidaan". Toimittajathan (etenkin kaupallisilla kanavilla) molkottavat jotain höpönlöpöä kaiken päivää, kuin itselleen puhuisivat. Sitten jonkun alaikäisen levyttämää kiimaista vinkumista soitetaan levyltä tunnin välein, että saatais myyntiluvut nousuun, kun kerran ko. kappaleen kohdalla on niin päätetty...
        - Sitten ne vetoaa kuuntelijoiden makuun uudistuksia tehdessään.

• kuunnellut.

Oletko kuunnellut Järviradiota? Ne soittaa paljon vanhaa tanssimusiikkia.

• JKOP

NIINKÖ

• radio sputknika

kuuntele radio sputnik

• Onhan radio NOSTALGIA, taajuudet löytyy netistä!

• Kaksi hyvää

Kaksi hyvää kanavaa on Järviradio ja Radio Dei.

• niio3

entä iskelmä radio? kevyttä musiikkia mummoille esim katri helenaa. Vai onko se liian poppia?

• Pörjy ja Hantunen

Harju&Pöntinen.

Kesällä klo 10-06.00 toiveiskelmää nonstoppina .

• Vanhaukko

Itse kuuntelen Ylen Radio 1:stä varsinkin arkiaamuisin klo 9 Muistojen bulevardia. Klassinen on myös ok musiikkia, tuotettu ilman elektronisia instrumentteja.

• siinseon

tätä ketjua kun lukee niin tulee väistämättä siihen lopputulokseen jotta kaikki 60 vuotiaitten palstalle kirjoittavat on 16v. ikäisiä.... kuuntelustanne päätellen.Jos se pitää musakkia olla niin mikä vaan asema on teitä varten ....eihän mistään tule muuta kuin ainaista rääkymistä, paitsi puhe radio ja yle1.

• mek

Pääkaupunkiseudulla ianakin radoi nostalgia soittaa junttimusiikkia mutta itse kun olen ensimmäisiä rok sukupolvia niin en mitään tangoa tai humppaa kuutele. Kun scannaa radion koko taajuuden läpi niin varmaan löytyy joku kanava joka soittaa jotain muuta.

• VilleX3

Hellureit zulle ja etippä JÄRVIRADIO ja pääset jameihin mukakkaan. Kohta zua TANSSITTAA ni pirusti jottei mitteen raijaa. Ollos hyvee vuan.

• 18+1

Jotenkin tuntuu siltä, että koko alkuperäinen idea mennyt tässä ketjussa ohi. Toki eletään nykyaikaa, ja netistä löytyy vaikka ja mitä ihan jokaisen omaan makuun. Koko asian ydin taisi kuitenkin olla siinä, että ihan perinteistä radiota kuuntelevat jäävät vailla sopivaa kanavaa. Ja juurikin se vanhempi ikäluokka. Jos ei jaksa kuunnella Novaa tai Yle:n vaihtoehtoja, tai sattuu asumaan sellaisella alueella missä ei ylipäätään kuulu muut kuin jokin paikallisradio tai Sputnik, niin kyllähän sitä aika heikoille jää, valitettavasti.

Olen törmännyt tähän samaan "ongelmaan" työskennellessäni vanhusten kanssa kotihoidossa, jotka ovat vielä tätä sota-ajan kansaa. 95% vanhuksista vastaa samaa kun yritän ehdottaa vaikka radionkuuntelua: "Elä sie likka turhaan sitä päälle laita, ei sieltä tule kuin turhanpäiväisiä löpinöitä ja musiikkia jota ei edes musiikiksi tunnista."

Onhan se sinällään sääli ja harmi, että tässä nykyajassa kaiken tekniikan ja kiireen keskellä on täysin unohdettu vanhukset joilla ei ole mitään käryä internetistä saati musiikista joka on tehty -60 luvun jälkeen. Niinkin moni istuu tälläkin hetkellä yksin kotona ja tuijottelee ikkunasta ulos. Olisihan tuo todella hienoa, että olisi edes joku valtakunnallien radiokanava jota kuunnella, josta tulisi jonkilaista asiaohjelmaa ja jutustelua joka sopisi ko. ikäluokalle, musiikista puhumattakaan, kuten silloin "ennen vanhaan".

• "18 1"

Lässyn, lässyn, lää.

H.

• inernetradio

tässä tapauksessa se pelkkä internetradiolaite vois olla hyvä vaihtoehto. jos sinne saisi pikavalintaan vielä muutaman internet-aseman.

ei tarvitse tietää tietokoneesta mitään, pelkkä laite ja nettiyhteys riittää.

• Martta461

Vahingossa olen löytänyt Järviradion joka ainakin kuuluu täällä Turussa. Lähetys käsittääkseni tulee Pohjanmaalta sieltä kuuluu kaikki vanhat tutut iskelmät esittäjinä Veikko Tuomi, Malmstenit,Taipaleet ym.ym. TV;stä meilläpäin kanava 52 soittaa sitä myös.Kokeile ja ihastu.nimim.Martta46

• Hanki älypuhelin

Aloittajalle.

Puhu vaan omasta puolesta, älä minun!

Suosittelen, että ostat älypuhelimen ja luovut jo lankapuhelimesta. Minulla on vanha Nokian älypuhelin ja siinä on ohjelma, josta voin valita 15000 nettiradioasemaa. Niin olen tehnytkin. Suokissa on uutisia ympäri maailma ja pitämästäni musiikkityylistä Cumbia:sta.

• miksi ei

radiokanava jota aiemmin kuuntelin on tosiaan musiikiltaan muuttunut.eipä sitäkään kerrottu kovin näkyvästi etukäteen:((

• radionnälkäinen

"Jotenkin tuntuu siltä, että koko alkuperäinen idea mennyt tässä ketjussa ohi. Toki eletään nykyaikaa, ja netistä löytyy vaikka ja mitä ihan jokaisen omaan makuun. Koko asian ydin taisi kuitenkin olla siinä, että ihan perinteistä radiota kuuntelevat jäävät vailla sopivaa kanavaa. Ja juurikin se vanhempi ikäluokka. Jos ei jaksa kuunnella Novaa tai Yle:n vaihtoehtoja, tai sattuu asumaan sellaisella alueella missä ei ylipäätään kuulu muut kuin jokin paikallisradio tai Sputnik, niin kyllähän sitä aika heikoille jää, valitettavasti.

Olen törmännyt tähän samaan "ongelmaan" työskennellessäni vanhusten kanssa kotihoidossa, jotka ovat vielä tätä sota-ajan kansaa. 95% vanhuksista vastaa samaa kun yritän ehdottaa vaikka radionkuuntelua: "Elä sie likka turhaan sitä päälle laita, ei sieltä tule kuin turhanpäiväisiä löpinöitä ja musiikkia jota ei edes musiikiksi tunnista."

Näin. Juuri tätä ajoin takaa tehdessäni aloituksen.
      Monet tässä ketjussa näköjään ajattelevat, että meitä vanhemmilla mummoikäisilläkin (80-90 v.) todella on netit käytössään radionkuunteluun!

Eikä se ole itsestäänselvyys 60 ikäluokassakaan.
      Radio radiona ja internet internetinä.

• radionnälkäinen

Vai ei joku ole kuullut rockia Radio Suomessa :)) Johan oli varsinainen vitsi!

• -aamunvirkku-

En ole niin kauaa paikallani että kuunteleisin ollenkaan radiota.

Joskus mökillä saatan kuunnella tietääkseni onko maailma pystyssä.
      Ompahan yksi äänisaaste pois häiritsemästä.En ymmärrä ollenkaan ihmisiä (nuoria)joilla pitää olla piuhat korvissa koko ajan,meteliä,meteliä,meteliä...

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228