Canon eos 600d vai Nikon D5100?

kamerapulma

Heipsun, olen tosi kauan miettinyt haluavani Canon eos 600d-järjestelmäkameran, mutta nyt olen nähnyt uuden tuttavuuden, Nikon D5100 -kameran.

Elikä nyt minulla on pieni pulma, kumpi olisi parempi (teknisesti yms.) ja haluaisin kaikkien mahdollisien plussat ja miinukset kyseisistä kameroista.

Canon EOS 600D 18-55mm IS II (444 euroa) vai
NIKON D5100 18-55VR Kit (399 euroa) ?

Haluan kuvata videoita, sekä ottaa hyvälaatuisia kuvia. Saako molempiih yhtä hyvin objektiiveja? Onko Canon eos 600d:ssä automaattitarkennusta? Nikonissa ainakin olis...

4

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • canon, ei nikon

Canon 600D_ssä on uskomattoman hienosti toimiva automaattitarkennus, myös hd-videokuvauksessa vertaansa vailla. Nikonissa ei ole mitään erityisiä ominaisuuksia, tarkennuskin toimii ainoastaan manuaalina.

• Julsjjd

Vanha keskustelu mutta mitäpä siitä!

Nikon D5100:ssa ja sen mukana tulevassa objektiivissä (18-55mm) on Full HD-videokuvaus, VR eli kuvanvaikain, todella upeita efektejä videoihin ja kuviin! Nikonilla voit käyttää automaattitarkennusta tai tarkentaa käsin. Hämärässä kuvaaminen onnistuu paremmin kuin 600d:ssä. 600d:ssä on kuitenkin parempi kuvanlaatu joka varmaan johtuu siitä että tuossa kuussatasessa on 18 megapikseliä ja Nikonilla 16. Eli siis ei niissä palljoa eroa ole. Tietty Nikon D5100 on halvempi, mutta todella hyvä hintaansa nähden!

• Yksi näkemys
      • 10=

Kolme vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3384
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3073
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1857
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe