Onko sopivaa pukeutua täyspitkään juhlamekkoon häihin. Sulhasen äidillä on polvipituinen mekko. Onko pitkä edes muotia? Mekko on muuten juhlavan kaunis.
täyspitkä mekko hääjuhlaan?
3
346
Vastaukset
- nilkkoihinasti
minuakin kiinnostaisi tämä! mulla olisi täydellinen sähkönsininen olkaimeton maxiemekko nyt syksyllä tuleviin juhliin, mutta voiko sellaista laittaa häihin??
- maxi ei iltapuku
Iltapukua ei yleensä laiteta, jos kutsussa ei lue tumma puku tms (kannattaa tarkistaa etiketin tarkka sanamuoto, mikä tarkoittaa naiselle iltapukua ja mikä pikkumustaa eli lyhyempää).Yleensä ennen klo 18 alkaviin juhliin ei laiteta iltapukua. Iltapuku tarkoittaa etiketissä avonaista, juhlavaa ja korut sen mukaisesti.
Toinen juttu on sitten maximekko, sen voinee tulkita pikkumustaksi, jos yleistyyli ei ole iltapukumainen. Kyllähän muodin mukaisia mekkoja saa pitää. Maksiemekko on yleensä rennompi kuin iltapuku, jossa voi olla leveä ns. tanssihelma yms hienompaa.
- Iltapuku päälle vaan
Minä olen hieman eri mieltä maxi ei iltapuku -mielipiteen kanssa. Mielestäni häihin voi aivan hyvin laittaa pitkän iltapuvun tai juhlavan maksimekon, jos vain häiden luonne sen sallii (huomioi siis mainittu kirkko, juhlapaikka yms. seikat). Häät lähes poikkeuksetta alkavat ennen kuutta, mutta silti vieraat voivat pukeutua juhlavampiin iltapukuihin, vaikka pukukoodi olisikin tumma puku. Nykyään häihin käytetään paljon rahaa, koska juhlapaikat, juomat, ruuat, mekot ja muut tykötarpeet maksavat maltaita. Minusta on kiva kunnioittaa hääparia vaivannäöstään pukeutumalla juhlavasti ja mielummin olen hieman ylipukeutunut kun yhtään alipukeutunut.
Ystävälläni on ensi helmikuussa häät ja harkitsen vakavasti tämän mekon ostammista: http://www.stilissima.fi/stilissima/product/iltapuku-5245/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309