Tämän kokemuksen jälkeen aloin miettiä että olenko oikealla alalla? (sosiaali ja terveys)
jos olen herkkä jne.
Eli kävin ekaksi haastattellussa 90 vuotiaan naisen luona, hän tarvitsi henkilokohtasta avustajaa. Haastattelussa hän kertoi että jos jotkut asiat ei mee niinkun hän haluaa nin hän rupee kiljuu ja huuta No ajattelin ekaksi että se on iha okei, ettei se niin kauhee nainen voi olla. Hän väitti että tykkäsi minusta todella paljon ja antoi potkut jollekki tytölle jotta minä pääsisin sinn töihin, nimenomaa vaadin ettei tekisi niin kosk hän tarvitsee enemmän avustajia, tällä hetkelä väittä ettää niitä on 6, mutta en todellakaa uskoo että se on totta!
Ilalla hän soitti minulle joskus 11 aikaa ja kertoi että antoi sille tytölle potkut ja haluaa että aloittaisin heti seuraavan päivänä. No menin sitte töihin klo 14, ja sanoin hänelle "päivää" hän vaa käänsi päänsä ja sanoin että mene nyt siivomaan. Noh tullessaan sisälle hän törmäsi toiseen pyörätuoliinsa ja rikkoi jonku osan siitä ja sanoi "katso nyt mitä tapahtu, tämä on kaikki sinun syytäsi" Siinä vaiheessa meinas jo itku tulla kun hän alkoi huutamaan, mutta snaoin vaa "Anteeksi, minä voin korjata sen". Tämän jälkeen siirryimme ompelemaan tyyny lakanaa, pistin lagan kaksinkerroin koska minule on aina opetettu että se pitää paremmin, mutta mummo sitten raivostui siitä ja kaatoin vahingossa kavia lattialle, sitten sano että ompelee itse kaiken kun kuulema minä en osaa mitään. Hän kysyi minulta "nätisti" että hasinko rätin saunasta, sanoin että totta kai. Hain sen rätin ja tulin takaisin (viivyin non 3-4 min) katsoin alas ja koko lattia oli märkä jä hän kilui ei enään vain huutanut vaan kiljui kuinka minä kaadoin lattialle kaikki vedät että tuhoan hänen kotiian, vaikka en ollut ede siellä kun se tapahtui, sanoin hänelle myöskin niin mutaa hän vaan kilju ja otti kepin kääteen ja tuli pyörätuolillaan vaan lähemmäksi, purskahdin itkuun en kestänyt enään, sanon hänelle etten pysty enään jatkamaan näin ja että lähden kotiin, hän jatkoi huutamista ja heilutteli sitä keppia ja tuli lähemmäs ja lähemmä, lähin vaa nopestii pois sieltä, pelästyin koska luulin että hän lyö minua, ja olisi varmaa lyönykkin jos en olisi lähtenyt.
Nämä pari päivää olen vaan miettinyt sitä mummoa, ja hänen käytöstä, olen vieläkin paniikissa tästä kaikesta tulee joka mieli itkeä ja huuta kuinka tyhmä voin olla, eli siellä haastattelussa se mummo oli ihan outo vaikutti ihan sairaalta, tuntuu aina kun laitan silmät kiinni niin näen hänet.
Oli pakko avautua edes jossain, kaikki läheiset tietää tästä mutta heidän kanssa on vaikea keskustella tästä.
Niin muuten olen vain 17 vuotias tyttö!
Pystynkö kohtaaman työssäni enään vanhuksia?
7
262
Vastaukset
- hoi-ta-ja
Sinulle vaan sattui avustettavaksi ilkeä ja pahansisuinen ihminen. Sinussa ei ole mitään vikaa, käyt kertomassa tuon asian siellä mistä työhönosoituksen sait ja sanot että et voi mennä sinne enää. Tuollaisia avustettavia on ja heillä nämä avustajat vaihtuu koko ajan. Olet ihan oikealla alalla, pää pystyyn ja lippu korkealle.
- PaidassaReikä
Se akkahan on täys psyko. Olkoon sitten täysin ilman apua, jos et kelvannut. Oppiipahan arvostamaan apua. Perkl että jotku ihmiset voi olla hankalia.
- Mulkero123
Heitä tiiliskivi mummon ikkunasta sisään illalla. Ja keksi muutakin kivaa. Mulkulle kannattaa olla mulkku, siitä ne vasta kilahtaakin.
- Tjami
Ilkeys, törkeä kielenkäyttö ja itsekontrollin puute ovat myös dementiaoireita.
- Tjami
Itse itseäni täydentäen: Vaikka se vaikeaa onkin, tämä ihminen luultavasti ansaitsee pikemminkin sääliä. Kuvailusi perusteella hän ei enää ole henkisesti terve, eikä kanssakäyminen hänen kanssaan enää ole normaalia. Tästä syystä sinun ei pidä arvioida häntä kuin normaalia ihmistä eikä antaa kanssakäymisen vaikuttaa itseesi kuin tavallisesti antaisit. Henkisen etäisyyden ottaminen on toki hankalaa, mutta saattaa ammatissasi olla tarpeellinen taito.
Älä hänen takiaan kavahda hoitaa vanhuksia saati suotta kuvittele, että olisit väärällä alalla. Parempiakin kokemuksia varmasti tulee ja muista, että ensinnäkin hän ei ilmeisesti ole vastuussa teoistaan ja toiseksi hänkin sen vihan ja kaunan keskellä luultavasti tuntee hämmennystä, yksinäisyyttä, surua ja tuskaa. Pahimmillaan jopa ajoittain tiedostaa oman tilansa, eikä kykene siihen vaikuttamaan.
- ssss2
Älä lannistu hänen takia
- sdfsdfsf55
Ei kannata masentua yhden hullun takia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778