Kiinnostaako historia?

täyttä kymppiä ei

Täälläkin on tapana nostaa historiasta noita vanhoja viestiketjuja.
Kiinnostavatko ne?
Onhan siellä joukossa ihan kivaa jutustelua, huumoria ja muisteluksia, mutta voihan niitä siellä selailla ilman nostamista niitä taas tänne estraadille.

Tuntuu kuin asiat eivät olisi muuttuneet mitenkään, vaikka jo pian 20 vuotta sitten nettipalstoilla keskustelimme ja chattailimme.

Eipä minua kiinnosta ne vanhat jutut, mutta historia muutoin on lähellä sydäntä, koska ilman menneisyyttää meillä ei olisi tulevaisuutta.

Joidenkin ilo on musiikkilinkit, toinen nauttii nostamalla vanhoja juttuja, kolmas ei siedä ketään, neljäs luulee ja arvelee, viides vihaa ja miinustelee, kuudes kuhisee kiukusta sanomatta mitään!

Siinä meidän sekalainen seurakuntamme kun vielä lisätäään meidät, salanikillä itseämme ilmaisevat joita halveerataan kun emme nouse esiin rinta rottingilla ja huuda nimeä julki.

Pysyn piilossa, haukkukaa vapaasti, nahka on paksu ja parkittu.

7

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika aikaa

Olisit ottanut vielä yhdeksi rymäksi me, joille jokainen mukava viesti on suuri ilo. Ne saavat unohtamaan oman, joskus hyvinkin vaikean tilanteen. Oli ne allekirjoittanut kuka vaan, tai jättänyt allekirjoittamatta.
      Ei se, ettei täällä valita, ole merkki ylimaallisesta onnenmyyrästä.

Minä alan tosin saamaan tarpeekseni palstan ilkeäntuntuisesta kyräilevyydestä. Kuin joillekin kaikki muut, paitsi itse, olisivat liikaa.

Siis yleinen ilmapiiri, ei kukaan yksittäinen kirjoittaja. Kuuluuko moinen todellakin vanhuuteen.

• Juuri siksi nostinkin sen vanhan --jos nyt olisi aika --minunkin katsoa nykyisyyttä sinä minä se tulee minulle itselleni olemaan -- saan itse valita , ainakin vielä --kun en ole Holhouksenalainen . -

Ja siksi olen aloittanut Hampaista -- älkäähän naurako . Minäpä kohta näyttelen niitä . ei ole madonsyömiä -- sairautta ja pasillia levittäviä "kohloja " -- moni unohtaa itsensä kun seuraa mitenkä muilla menee .
      Olen huomannut vihdoinkin että minäkin olen olemassa .

Eletään tätäpäivää --huomisesta emme tiedä mitään --on joku viisas varmaankin sanonut jo ennen minua.

• Unohdit mainita

ne, jotka mittaavat miinuksiensa pituuden ja ovat varmoja siitä, että ne on laittanut se nikki, jolle on tullut ilkeiltyä koko viime vuosi. He, jotka menevät viemään sen miinuksensa poliisille rikosilmoituksensa liitteessä.

Minä-tyttö en ole kiinnittänyt vähäisintäkään huomiota kyseisiin pikku merkkeihin, se käy minulta ihan helposti, koska en ole täällä kun pikku hetken katselemassa. Kaikenlaista löytyykin.

• kunhan edes vitonen!

Kiinnostaako muka? Totta maar! Paljon enemmän, kuin joidenkin marinat, onko saanut plus/tai miinus, kuten myös nuo joutavanpäiväiset arvailut, kuka olenkaan?

Heitinkin tuolla jo kysymyksen siitä Norjan itsenäistymisestä, että mistä se lasketaan? Onko miehitys itsenäisyyden menetys, kuten mielestäni oli Viron kohtalo?

Kun kansakoulu on loppunut jo aikoja sitten, eikä niistä ajoista tainnut mitään jäädä mieleen, niin kertailla voisi hyvinkin.

Kävinhän minä Kauppakoulun, mutta senkin loppu ajan istuskelimme Kaivopuiston kallioilla, koska inhosimme rehtoria, joka runkkaksi siinä pöydän takana. Eipä hän valittanut, vaan kaikki saimme todistuksen.

Aikuisiällä kävin sitten iltakouluna sen peruskoulun ja jatkoin hieman lukion puolelle, mutta oma vanhimpani kirjoitti silloin ja kyseenalaisti, kumpi on tärkeämpi, minun opinnot, vai hänen?

Se jäi ikuisesti harmittamaan, kun hissan kokeessa oli kysymys; Koska oli talvisota, jatkosota, rauha ja välirauha??? Miten epälooginen kysymys tyhmälle, joten väärin meni.

Typerimmän version tein kuitenkin jostain runosta, joka piti arvostella ja vastauskin oli hienosti siinä paperissa, joka piti kotona lukea. Vastaukseni oli suurinpiirtein; "ei päätä eikä häntää"!!!

Historiassa voisimme palauttaa niitä aikoja, kuka hallitsi missä ja milloin? Onhan Euroopassakin maita, jotka ovat sodassa olleet, siis heidän maansa aivan sotatanner! Siksi tuleekin joskus mieleeni tuo ylikorostus Suomalaisia kohtaa, kun oli sota, niin siksi voimme huonosti selitykset???

Sitäkin mietin, kun Itä-Suomalaisia syytetään huonoista elintavoista sydän sairauksiin, mutta olikohan heillä suurempi stressi silloin, kun sota oli ja miehet oli rintamalla?

Nythän on tilanne mukamas korjautunut, kun voi, maito ja läski kiellettiin,mutta ei ole sodastakaan sellaista uhkaa, että tavarat täytyy olla kaps-säkissä valmiina pakoon.

• se oli silloin, vai

Historian kirjat eivät kerro siitä kauhusta jota tunsivat kotirintamalla olevat äidit ja lapset joille äidin pelko heijastui tuntemattomana pahana jota oli pakko pelätä.

Äidit , siskot ja veljet, sekä ne isät joita rintamalle ei viety, olivat velvoitettuja tekemään kaikkensa, että elämä maaseudullakin jatkui, työt tehtiin ja toivottiin rauhaa.

Historian lehdiltä ei löydy yksityisen ihmisen hätä, ei sodan, eikä rauhan ajalta.

Kullakin meillä on oma historiamme.
      Joku tässä päivänä muutamana kertoi laittavansa elämänsä kansiin, eli järjestelevänsä paperit ja muut todisteet, omat matkakuvaukset ja kertomukset päiväkirjamaisesti kansioihin jälkipolville katseltavaksi ja luettavaksi.

En minä niin tarkkoja tietoja välitä itsestääni jättää. Mitä olen kertonut, sen tietäväät ja ovathan lapset eläneet rinnallani aikuisuuteensa asti. Kai he jotain mielikuvia muistoihinsa ovat kätkeneet.

Vanhempiensa arvon huomaa vasta sitten kun heitä ei enää ole.
      Silloin tulee mieleen, olisi pitänyt kysyä, puhua enemmän ja keskustella heidän kanssaan.
      Siitä se historia kertokoon, minäkin olisin halunnut niin monta kertaa puhua lapsilleni, mutta heillä ei ole aikaa kuunnella. Olinko itse samanlainen nuori, kiireinen ja kiinnotumaton kaikesta mikä liittyi menneeseen.
      Sehän oli silloin sata vuotta sitten, sanovat, silloin kun kaikki oli aatamin ajassa.

Minullakin on historiani, muistoissa joista ei jää käsikirjoituksia.

• vanha mimmi

Ei haukuta! Minäkin olen nykyisin puskis. Jos haukuin aikaisemmin, niin ilkeydet olivat pääsääntöisesti puskanikkien kirjoittamia.
      Taitaa olla vieläkin, mutta itse olen sen verran rehti ja reilu, että en mene nimettömänä sanomaa pahemmin kuin silloin, jolloin entistä nimimerkkiäni ei oltu varastettu.
      "Matamimimmi"sanoi minulle, että olet ovela, mutta niin olen minäkin.
      Väärin, en ole kovinkaan ovela, päinvastoin suora ja rehellinen.

• Piti ihan virallistetulla nikilläni ottaa kantaa pohdintoihin aiheesta hau-hau. Varmuuden vuoksi sanon läheisen ystäväni
        Puskasuleiman puolesta, että vaikka hän puskista huuteleekin, en ole havainnut hänen hyökkäävän kenenkään kimppuun. Hänen luonteeseensa kuuluu naljailla mutta vain minulle.
        Saan varmaan kiittää itseni, jos Puskiksen kaltainen hieman puolitoistakertainen kuvittelee toisinaan olevansa asiallinen ja toisinaan hauskahko.

Minä kuvittelen nyt, että tämän viestilaatikon tilat alkavat olla täyteen kirjoitellut, joten en kerro enää enempää kuin sen, että täällä on ollut niin hauskoja kirjoitelmia, että olen nauranut ihan ääneen.

Terveiseni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      366
      14407
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      100
      2171
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1819
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1703
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      45
      1291
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      97
      1220
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      280
      1093
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      28
      1054
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1033
    10. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      74
      1005
    Aihe