Aihe koskee Islamin ja kristinuskon Jumalaa, ehkä juutalaisuudenkin.
Jumala on näiden uskontojen mukaan kaikkivaltias, eli Hän voi tehdä mitä tahansa, miten tahansa ja milloin tahansa.
No mitä Hän näiden uskontojen mukaan sitten tekee?
Koettelee ihmisiä koko heidän elinikänsä, antaa todisteita itsestään
3000/1900/1400 vuotta vanhan kirjan kautta, jättää syyttömiä kärsimään, luo ihmisiä joiden tietää joutuvan kadotukseen, kiduttaa heitä ikuisuuden, vaatii palvontaa ja
kostaa jokaiselle, joka kritisoi Häntä.
Suomen valtio antaa ihmisille sanan- ja ajatuksenvapauden, eikä Suomen valtio kiduta tai vangitse sitä kritisoivia, mutta kaikkivaltias Jumala ei siihen kykene?
En sano, ettei mikään näistä uskonnoista voisi olla totta, sillä sitä minä en voi tietää varmasti, mutta Jumalan profiili on vähintäänkin arveluttava, mikäli näitä uskontoja on uskominen.
Huomatkaa, että nämä uskonnot opettavat seuraavia asioita:
-Jos ihminen ajattelee omilla aivoillaan, hän on ylpeä
-Jos ihminen ei suostu palvomaan Jumalaa, hän on ylpeä
-Jos ihminen on ylpeä, hän joutuu ikuiseen kidutukseen
Tämä on peruskikka ihmisen omantunnon tuhoamiseen ja se ihmisraunio on helppo muovata kritiikittömäksi robotiksi.
Sanon vain sen, että Jumala voisi muuttaa koko maailman täydelliseksi sormia napsauttamalla, mutta Hänen mielestään maailma toimii paremmin jonkinlaisena lautapelinä ja uskollisuustestinä, ehkäpä ihmiskokeenakin.
Käyttääkö Jumala valtaansa väärin?
4
87
Vastaukset
Me elämme jälleensyntymän todellisuudessa.
Elikä meille on annettu 'todellisuus' ......Jumalasta.....on fyysinen.
Kuitrenkin pitäisi oivaltaa 'henkinen' ja 'fyysinen' Jumaluus?- En-kel1
Heitä uskonnot romukoppaan ja ala etsiä totuutta!
Hän voi tehdä mitä tahansa, miten tahansa ja milloin tahansa.
Tuossa on ihmisen tekemä käsitys Jumalasta.
Voisitko lähteä ajatuksesta että Jumala ei voi rikkoa omia lakejaan.
Saatta olla helpompi päästä eteenpäin poistamalla jumaluudesta kaiken aineellisen. ja ajatella että Jumala on henki
Kuitenkin peruslähtökohta on että sinä olet itse ajattelija, kukaan toinen ei voi määrätä miten hauat ajatella.
Uskonnot tosiaankin kannattaa heittää .... onhan sielläkin tavoitettavissa paljon rakautta mutta kuitenkin????Ihmiselle on haaste oivaltaa termit 'fyysinen' Jumaluus ja sitten tämä 'ajaton' Minä Olen Jumaluus?
Tätä asiaa olen yrittänyt toistella, eroa ei selvästi oivalleta?
Uskonnoissa on hyviä asioita, kaikista löytyy jotain ajattelemisen aihetta....romukoppaan ei kannata heittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717