Onko sellaisia kristillisiä kokouksia, herätysliikkeissä tms, joissa enemmistöllä osallistujista olisi oikeita yliluonnollisia kokemuksia? Kiinnostaisi osallistua sellaiseen, mutten tunne yhtään.
Olen siis itse löytänyt kristinuskon yliluonnollisen kautta, ja koen ns tavallisen kirkon liian virkamiesmäisenä. Olisi mielenkiintoista etsiytyä tällälailla samalla tavalla kokevien joukkoon käymän ja katsomaan, millaista siellä on. Ihan ajatusten jakokemusten vaihtaminen tuntuisi kiinnostavalta, koska olen nyt kohtalaisen yksin.
Mitä paikkoja on olemassa Helsingin seudulla? En halua mihinlään lahkoon, tai sellaiseen yhteisöön, jossa on ihmeellisiä käytös ja moraalisäännöksiä, ei ole mun juttuni. Olen jo eronnut kirkostakin kun pidän sitä liian tiukkapipoisena laitoksena.
Missä olisi seurakunta, jossa yliluonnollinen on normaalia?
21
308
Vastaukset
- huh huhb huh
http://www.youtube.com/watch?v=bpKR0REYrnY
Tätäkö olet hakemassa :( - ihmisparka .. - Eksyt
Älä etsi ihmeitä, vaan ristiä!
Kyllähän niitä houruja löytyy sieltä sun täältä. Voisit aloittaa vaikka Itäkeskuksen Tallinnanaukiolta tai Linnanmäen kummitusjunasta.
- asiallinen kysymys
http://www.youtube.com/watch?v=RWbIpv6XQjs
Don Gossett
vähän kauempana - Tässä yksi!
- DSMA
Peilin edessä voi jokainen nähdä yhden ihmeen.
Jumala on antanut Raamatun, joka on ihme sinänsä:
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI- kataboliaa peliin!
http://www.youtube.com/watch?v=o5jFOI6n1OQ
Myös katabolinen aineenvaihdunta on suuri ihme. Sitä saa tutkiskella jonkun aikaa, ennen kuin ymmärtää asian.
- esy2
Tule Elävä Sana Seurakuntaan Pasilaan!
- Yksin Jeesus
Olin ennen ihmeitä ja merkkejä etsivä uskova. En löytänyt yhtäkään ihmettä enkä saanut yhtäkään merkkiä näistä seurakunnista, joissa painotettiin ihmeitä ja merkkejä. Ajauduin maailmaan. Jumala veti kuitenkin hyvyydessään takaisin uskon tielle. Nyt olen ollut perinteisessä seurakunnassa, jossa ihmeet ja merkit eivät ratkaise, vaan ainoastaan Jeesusta julistetaan ja syntien anteeksisaamista Hänen nimeensä. Jeesus on ihmeellinen.
Melkein säikähdin, kun ensimmäinen ihme tai merkki tuli Jumalalta! Jumala vahvistaa sanansa ihmeiden ja merkkien kautta, mutta ihmeitä ja merkkejä ei anneta ennen kuin sydämen asenne on sellainen, ettei ihmeitä ja merkkejä tavoittele, vaan ensin pitää tavoitella taivaan valtakuntaa ja vanhurskautta. Jeesus on ainoa mestarimme, ja hänkin pesi opetuslastensa jalat!!!!
Karta noita seurakuntia, joiden pastorit mainostavat ihmeitä ja merkkejä sekä kehuvat omaa erinomaisuuttaan. Etsi Jeesusta, sekä seurakuntaa, jossa ei ihmistä mainosteta vaan Jeesusta. - dsghjngggh
Tule Katoliseen messuun ja juttele käännynnäisten kanssa...saatat yllättyä.
- Akatistos1
Mitä tarkoitat yliluonnollisella? Esim. Englannissa on kirkkoja, joissa Jumalanpalvelusten lisäksi esim. henkiparannusta ja muuta spiritualistista toimintaa. Suomessa meillä ei sellaisia valitettavasti ole, mutta jos aihepiiri kiinnostaa, vieraile toki Suomen spiritualistisen seuran kotisivuilla.
Jos koet henkimaailman kanssa työskentelyn eksytykseksi, edellä mainittu ei ole sinun juttusi.
Ortodoksinen kirkko varoittaa vakavasti henkivalloista, ja käyttää yliluonnollisesta pikemminkin sanaa mysteeri. Itse olen kokenut suurimmat kristilliset mysteerini elävän Kristuksen kanssa edellä mainitussa "putiikissa".
Iloa, valoa ja siunauksia Sinulle!- -kerberos-
Veikkaanpa, että aloittaja on trolli, koska ajatus "löysin kristinuskon yliluonnollisen kautta" ja haluan lisää kiksejä on kovin omituinen.
Suosittelen aloittajalle tajuntaa laajentavien huumeiden käyttöä. Niistä saa takuuvarmasti irrationaalisia kokemuksia, joku voisi kutsua niitä yliluonnollisiksikin. Mielenkiintoinen seuraus voisi olla skitsofrenia, joka voisi aloittajalle olle ihan tervetullut "yliluonnollinen" tila? Kannattaa hakeutua hörhöpiireihin ja kysellä tutkimuskemikaaleista.
Edellisen kommentoijan mainitsema Spiritualistinen seura voisi olla henkimaailman kiksejä hakevalle mielenkiintoinen paikka mutta kristillisyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
http://www.henkinenkehitys.fi/60
Näissä henkiparannusilloissa on käynyt tuttujani ja baarikeskustelujen perusteella "se oikein kunnolla täräyttää, kun henki kolahtaa". Tätähän keskustelun aloittanut "kristitty" kaivannee?
Se kun on niin hassu juttu, että Pyhä Henki ei ole ihmisen manipuloitavissa ja monet lahkot ovat menneet harhateille juurikin näitä kokemuksia janotessaan. Ehkä kannattaa piipahtaa helluntailaisten tilaisuudessa Helluntaina?
Rajatiedon keskuksessakaan ei suoraan manata henkiä esiin mutta voi siellä jotain tapahtua, jos on vilkas mielikuvitus
http://www.rajatieto.fi/rajatiedon_keskus/tapahtumakalenteri
Ehkä näennäisen kristillisellä puolella kannattaisi katsella pieniä karismaattisia lahkoja. Niistä löytää tarinoita juuri tältä palstalta.
http://www.siiloan.com/index.php
- Sairasta tuollainen
Yliluonollisia? Ihan oikeasti, miksi haluat olla tietoisesti sekaisin? Usko ufoihin tai menninkäisiin.
- savedatfifteen
Olen itse nähnyt muutamia ihmeitä tapahtuvan, ja tulen näkemään enemmän jos Jumala suo (olen ollut uskossa vasta reilun vuoden). En kyllä kuulu kirkkoon joka niitä etsisi.
Sen sijaan tunnen kyllä kristittyjä jotka etsivät Jumalan valtakuntaa ja tekevät ihmeitä mutta he ovat kaikki yksilöitä. Kuten jo tän postauksen kommenteista huomaa ei suurimmalla osalla tämän päivän kristityillä ole riittävän vahva usko uskoakseen että Jumalalle todellakin on mahdollista tehdä mitä tahansa. Älä kuitenkaan lannistu, vaan kiitä Jumalaa että olet saanut vahvan uskon.
Olen kerran ollut Helluntai seurakunnan Jumalanpalveluksessa ja siellä harrastettiin profetoimista, joten jos etsit samanmielisiä ihmisiä niin helluntaiseurakuntaan vaan tai muuhun vapaakirkkon!
Ihmeethän eivät ole kristinuskon pointti, niin kuin monet ovat jo sanoneet, mutta sen kuuluisi olla osa jokaisen kristityn arkielämää.
Rukoile vain että Jumala johdattais sut oikeitten ihmisten pariin!!
Siunausta- error flynn
Liian suuri osa ihmeisiin vartavasten panostavista tilaisuuksista on vain joukkosuggestiota ja mielten manipuloimista!
Todelliset ihmeet tapahtuvat muualla kuin paikoissa, joissa niistä suureen ääneen meuhkataan!
- kuinkas on?
Aloitusviestin perusteella kirjoittaja ei ole vielä itse käynyt sisälle Jeesuksen evankeliumin uskoon? Syntien anteeksianto ja syntyminen uuteen elämään on ensimmäinen askel.
Pahoittelen, jos tulkintani viestistä on väärä. - Retu3
Siinä on ihmettä tarpeeksi kun tulee uskoon ja saa syntinsä anteeksi. Jeesus antaa vakuutuksen siitä että on sovittanut syntisi ja kastaa Pyhällähengellä . Korvat avautuu kuulemaan Jumalansanan ja silmät avautuu näkemään , mitä Jeesus on tehnyt sinun puolestasi että kaikki on valmista ei tervitse kuin ottaa vastaan.
"Täytetyssä työssä yksin rauha kuolemassa on". - ripes
Ja höpsis edelliseen kommenttiin. Itse saat aikaan anteeksisaamisen tunteen omilla
aivoillasi. - Olli Älämölö
Suosittelen seurakuntien sijasta mielenterveystoimistoa. Jos koet kokeneesi yliluonnollisia asioita ne olisi hyvä purkaa heti, ettei niistä jää loppuelämän kannattelevaa harhaa. Luulen, että ymmärrät viime kädessä kokemuksesi olevan harhaa, vaikka se kenties vaikuttava onkin. On aina parempi, että palaat maan pinnalle huuhaa- ja magiajuttujen sijasta.
Enirosta löytyy mielenterveystoimistojen numerot ja he ottavat vastaan lyhyelläkin ajanvarauksella. - Bud Spencer!
Sellaisia paikkoja on, mutta ne eivät ole seurakuntia! Niissä nimittäin unohdetaan Jeesus ja ollaan kiinnostuneita vain parantumisista, kokemisesta, yliluonnollisista jutuista....
Unohda nuo. Etsi Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan Jeesuksen sovitustyöstä. Muista, että ilman Jeesusta olet kadotettu syntinen, vaikka näkisit miljoona suurta ihmettä päivässä! - ilmoitususko
Koko kristinusko on luonteeltaan yliluonnollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157