Määräaikasuutta takana 5v (laillisuutta tietysti voi ihmetellä), nyt sitten niin huono tuuri, että sairaslomaa takana 5vkoa ja näillä näkymin jatkuisi. Työsopimus voimassa vielä pari kuukautta. Kysymykseen sitten, olisiko järkevää yrittää sinnitellä töissä kuitenkin nykyinen soppari loppuun vai uskaltaako oikeasta syystä sairastaa? Mikäli sairasloma jatkuu esim. kuukauden ja työsopimusta sen jälkeen kuukausi - onko kenenkään kokemuksen mukaan todennäköistä, ettei työt enää jatku? Joudun pähkäilemään nyt oman terveyden ja toimeentulon välillä, otanko riskiä vai ei?
Määräaikasuus ja sairastaminen
saikku2
1
123
Vastaukset
- Omat arvot
Tuohon ei varmasti ole yhtä oikeaa vastausta. Mieti itse, kumpi sulle merkkaa enemmän: raha, vai terveys.
Jos olet pätkäsopparilla, soppari loppumaisillaan ja tiedossa pitkä saikku - on enemmän kuin todennäköistä, ettei soppariin tule jatkoa.
Saikkua muuten ei ole mikään pakko vastaanottaa, eikä toimittaa työnantajalle/kelalle. Olen itse kieltäytynyt monta kertaa vastaanottamasta mitään saikkulappuja, tuumannut vaan lekurille, että "saikulle ei ole tarvetta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219