silmäongelma

31vee hepa

Hei, hevosellani on heinäallergia silloin kun heinä heitii, eli tähän aikaan vuodesta. sen silmistä tulee nestettä ja sin toisen silmän luomi oon turvoksissa... olisiko mitään keinoa millä saisi silmän paremmaksi/ olon helpottumaan muu kuin silmän puhdistus?

5

1187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörrinkäinen

Oletko varma ettei johdu itikoista? Mun hevosella alkaa silmät vuotaa ja luomet turvota kun kärpäset pörrää sen silmissä. Niitä on paljon tähän aikaan vuodesta, mutta ainakin meillä siihen auttaa kun laittaa riimuun "otsatukan". On sillä toki omakin harja, mutta se ei leviä tarpeeks eikä sen takia riitä suojaamaan tarpeeks.

• 31vee hepa

joo ollaan kokeiltu niitä kärpäs hapsuja mutta kun se on jo 31- vuotias niin sillä on ohut ja herkkä iho, ja ne hapsut vaan hankaa sen silmiä ja ei auta yhtään, silmänympärys ärsyyntyy vaan enemmän.....

• mörrinkäinen

Noi hevoshapsut on tosiaan aika karkeita... Entä jos sille tekisi itse otsatukan? Vaikka jostain vanhasta silkki- tai sifonkihuivista? Leikkaisi sen suikaleiksi ja sitois kiinni riimuun? Noi materiaalit on niin kevyitä, että niiden ei luulis hankaavan.

Kunnioitettavaan ikään on teidänkin heppa ehtiny! Toivottavasti joku osaa neuvoa, minulla ei ole muita toimivia ehdotuksia tuohon ongelmaan.

• 31vee hepa

niin, aika hyvä idea, pitäis kokeilla! :) joo ja se on lämminverinen, entinen ravuri ja vielä hyvässä kunnossa ! :)

• zorica

Kerro sitten miten toimii, jos kokeilet. Olisi kiva tietää, kun meillä on sama ongelma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe