Voinko tehdä väitöskirjan oikeustieteelliseen, kun olen valmistunut KTM:ksi pääaineena yritysjuridiikka?
KTM/OTT
2
170
Vastaukset
- HM / KTM
Voit, tosin se riippuu tietenkin siitä oikiksesta ja tiedekunnan säännöistä miten paljon joudut tekemään lisäopintoja. Ainakin Turku ja Lappi hyväksyvät kohtalaisen helposti suorittamaan OTT tutkintoa, jos vain on muuten edellytyksiä myös muun tutkinnon suorittaneita, sen sijaan olen joskus kuullut huhuja että Helsinki sitten yrittää painostaa suorittamaan tätä FT tutkintoa jos ei ole juristipohjalta jatkamassa. Ehkä Joensuuhun saattaisi päästä kaikkein helpoimmin OTT-opiskelijaksi.
Se pitää muistaa ettet silti saa pätevyyttää juristin tai asianajajan tehtäviin, kun niihin edellytetään juuri tätä OTM-tutkinnon suorittamista, eli tutkintotodistukseen tulee siitä erillinen maininta.
Ota yhteyttä näiden tiedekuntien jatko-opiskelijoiden neuvontaan ja kysele sieltä tarkemmin.- kuinkaon
Moi,
kiitos asiallisesta vastauksestasi. Laitan hommat rullaamaan, ja katsellaan kuinka äijän käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076