pikku ongelma

amatööri isolla a:lla

Eli olen pentuni kanssa menossa näyttelyyn syksyn alussa, missä on ulkomaalainen tuomari. Englannin kieli ei ole kovin vahvoilla, joten haluaisin etukäteen hiukan tietää tarvittavaa sanastoa ja mahdollisia tuomarin esittämiä kysymyksiä. Näyttelykokemusta ei minulla juuri vielä ole. Kiitos etukäteen :)

4

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemmeliemmeli

Yleensä tuomari kysyy vain koiran iän, monikaan ei muuta. Joskus joku saattaa kommentoida jotain koirasta samalla kun arvioi sitä. Joku tuomari saattaa myös luetella kovaankin ääneen arvostelunsa, samalla kuin "kopeloi" koiraa. Kehäsihteeriltä voit pyytää apua, jos et tiedä mitä kysyttiin.

• ............

Ja useimmiten sitten saa käännätettyä sen laatuarvostelunkin suomeksi ihan näyttelypaikalla. Google-kääntäjä on aika heikoksi osoittautunut noissa tapauksissa, joten kannattaa kääntyä joko harrastajien puoleen kehän laidalla, ja usein on myös käännöspalvelu siellä jossain ihan näyttelynjärjestäjänkin puolelta.

• nfkfl

Täällä meitsillä vähä sama tilanne tavallaa. Onks esim ympyrä vaa että circle ja ees takas back and forth? Vai käytetääks niil jtn iha omia nimityksiään?

• Don't worry :)

No suunnilleen näitä tuomari taisi käyttää....sen lisäksi, että näytti sormella joko ympyrää tai edestakaisin. Joten kyllä siitä tyhmempikin ymmärtää, vaikka ei kieltä osaisi yhtään. Ikä on ainoa, mitä meiltä on koskaan kysytty. Toisaalta eipä ne kotimaisetkaan ole juuri muuta kyselleet.

Arvostelun "luetun ymmärtämiseen" netistä löytyy monta sanakirjaa koiranäyttelyihin liittyen. Tässä yksi http://www.rotukoirat.fi/koiranayttelysanasto/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe