Hei. Olen hankkimassa 8 undulaattia ja 4 neitokakadua. Molemmat lajit asuisivat samassa häkissä. Minkä kokoinen häkki näille olisi sopivan kokoinen ? (:
Minkä kokoinen häkki ?
3
126
Vastaukset
- Lintuaviaario
Lain määrittämä vähimmäiskoko yhdelle undulla on 0,31 neliömetriä, ja lisätilaa jokaista lusäundua kohti 0,04 neliötä. Eli 8 ubdua tarvitsee tilaa 0,59 neliötä.
Yksi neito tarvitsee vähintään 0,75 neliötä tilaa, ja lisäneitoja kohden lisätään 0,1 neliötä. Neljä neitoa tarvitsee tilaa siis 1,15 neliötä.
Yhteensä tälle on MINIMI siis 1,74 neliötä, eli mm. 1m x 1,75m x 2m (pituus x leveys x korkeus) olisi häkki oltava, ja sekään ei ole tarpeeksi koska yhdistät lajeja. Tuolle määrälle olisi parasta oma huone. - Kanaria-kasvattaja
On parempi, ettet hanki ollenkaan lintuja!
Nymfi eli neitokakadu on jo yhden parin kokoonpanossakin liian kookas häkkioloihin. Sen kuuluisi olla paljon vapaana ja todella suuressa, n. huoneen kokoisessa asumuksessa.
Häkkilinnuiksi sopivat seuraavat lajit, mutta nekin vaativat säännöllisesti vapaanaoloa: peipot, kanarianhempot ja undulaatit.
Muihin pieniin lajeihin en ota kantaa, koska niiden saatavuus on huono Suomessa.- Lintuaviaario
Kanaria-kasvattaja, tuo oli aika radikaalia. ("Parempi, ettet ota lintuja ollenkaan"). Kaikkia lemmikkilintuja tulee pitää vapaana mahdollisimman paljon, ja neitokakaduja hankkiva varmaan tietää lajin erikoisvaatimukset ja upeat lentotaidot, jotka todella vaativat sitä tilaa. Mutta itse häkki voi yhdelle parille olla vaikka sen neliömetrin pinta-alaltaan, kunhan saavat olla lintuturvallisessa huoneessa vapaana ja häkki on vain turva/lepo/syömispaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337