En muista kirjailijaa, enkä kirjan nimeä. Kirjan tapahtumia on kuitenkin seuraavat. Päähenkilö on nainen. Muuttaa maalle, ehkä isoäitinsä tms luokse tai mökille, päähenkilö työskentelee netin avulla. Löytää naapurin avoimen W-lan verkon, jota saa luvan käyttää ja tietenkin rakastuu tähän naapuriin. Päähenkilöllä on sisko joka "sekoilee" rakkausjutuissa. Ennimustosmainen kirja, muttei kuitenkaan hänen kirjansa.
Kuka suomalainen naiskirjailija
3
349
Vastaukset
Moikka.
Mietittiin Kalliossa päämme puhki mistä kirjasta olisi kyse, mutta ei tuntunut kenestäkään tutulta, niinpä käännyimme maan mainion Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun puoleen!
http://www.kirjastot.fi/kysy
Vastaukseksi tuli palvelun Päiviltä:
"Olipa haasteellinen kysymys, kaunokirjallisten teosten tunnistaminen edellyttäisi usein omakohtaista lukukokemusta. Kirjan jäljittämistä auttaisi myös tieto siitä, milloin kirja on luettu.
Etsin teosta HelMet -aineistohausta esimerkiksi seuraavilla hakusanoilla ja niiden yhdistelmillä: internet, maallemuutto, rakastuminen, sisarukset, maaseuturomaanit, viih-dekirjallisuus...
Kuvaukseen täysin sopivaa teosta en onnistunut löytämään. Kirjastoammattilaisten postituslistan kautta saimme seuraavia ehdotuksia:
Kivelä, Anneli, Kotiin Katajamäelle, Karisto, 2010.
Rask, Regina, Hyvä Naapuri, Otava, 2007.
Lehtinen, Tuija, Kolme miestä netissä, Otava, 2010.
Selailun perusteella Raskin kirja olisi ehkä lähinnä kuvaustasi.
Teosten saatavuuden voit tarkistaa HelMet.fi -hausta.
http://www.helmet.fi/fi-FI"- eitrolli
"Päähenkilöllä on sisko..." Kuulostaa aika epäuskottavalta. Yleensä siskot juuri rupeevat päähenkilöiksi.
Lue mieluummin Hotakaista, on nuotit kohillaan.- kukakirjailija
Anneli Kivelä se ei ole, olen lukenut Katajamäki-kirjat olen lukenut kaikki. Tuija Lehtinen tai Regina Rask voisi olla. Lehtisen ja Raskin kirjoja harvemmin. Kirja on luettu aika tuoreena 5 - 6 vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 642773
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241657
- 201600
- 191518
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259