Atet valtaa kirkon

pena vaan

80% kirkkoon kuuluvista on ateisteja. Täällä jauhetään valheellisesti pas-kaa, että kirkkoon kuuluvat olisivat jotain uskovaisia. Esim. tavallisena sunnuntaina 1% käy kirkossa.

Jatkossa kirkosta eroaa todella suuri joukko Suomalaisia.

9

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä attea

näköjään sapettaa kun lähes jokainen suomalainen kuuluu kirkkoon

• Sappea atettaa

Tunnen yhden Atte-nimisen. Ei häntä näyttänyt mikään erityisemmin sapettavan, kun hänet viimeksi näin.

• --------------------

Aivan, atet kuuluvat kirkkoon. Minä en ole atte. Erosin kun en uskonut sen oppeihin, mutta atte en ole.

• Nimimer 88

"Esim. tavallisena sunnuntaina 1% käy kirkossa."

Melkoisen monikertaisen yliarvion heitit. Normaaleissa kaupungeissa ei tuohon päästä edes lähellekään. Korkeintaan jossain pienellä paikkakunnalla, lestojen keskittymässä päästään yli prosentin, mutta varmaan reilusti siinä tapauksessa.

• pena vaan

Pyydän anteeksi jos laitoin liian suuren määrän tuohon aloitukseeni. Ja nyt on kiva ollakin väärässä. Kirkko on aivan per-seestä.

• Erfert

Kirkossa ei kenelläkään, edes papeilla, ole samankaltainen näkemys eikä ole koskaan ollutkaan.
      Siten attestatistiikan mukaan kirkon jäsenistä 100 prosenttia on ateisteja.

• rainbowshy

No osittain ateisteja ainakin. Kristinuskon jumalaan uskova kieltää kaikki muut jumalat joita on väitetty olevan, kuten vaikkapa hindulaisen norsunhahmoisen Ganesha-jumalan, Krishnan, Kreikan tarustosta tunnetun Zeuksen, skandinaaviset jumalat kuten Odinin, Thorin, Freyan ynnä monet muut. Kristitty on ateisti lähes kaikkien jumalten suhteen... Ero on vain siinä yhdessä kristinusko -nimisen uskonnon jumalassa johon kristitty uskoo mutta ateisti ei. Muilta osin kiellämme kaikki samat jumalat. Eli voisi tavallaan ajatella että kristityt ovat 99% ateisteja. Meillä on paljon enemmän yhteistä kuin usein muistetaankaan.

• Räntää sataa
        rainbowshy kirjoitti:

No osittain ateisteja ainakin. Kristinuskon jumalaan uskova kieltää kaikki muut jumalat joita on väitetty olevan, kuten vaikkapa hindulaisen norsunhahmoisen Ganesha-jumalan, Krishnan, Kreikan tarustosta tunnetun Zeuksen, skandinaaviset jumalat kuten Odinin, Thorin, Freyan ynnä monet muut. Kristitty on ateisti lähes kaikkien jumalten suhteen... Ero on vain siinä yhdessä kristinusko -nimisen uskonnon jumalassa johon kristitty uskoo mutta ateisti ei. Muilta osin kiellämme kaikki samat jumalat. Eli voisi tavallaan ajatella että kristityt ovat 99% ateisteja. Meillä on paljon enemmän yhteistä kuin usein muistetaankaan.

Ketkä ovat osittain ateisteja?
        Veikeä uusi tulkinta.
        Kehitys kehittyy tieteellisessä katsomuksessa, näemmä myös kielitieteellisessä.

• ekkleesia ei kirj.

Noin joka neljäs kirkon jäsen uskoo jollakin tasolla kristinuskon näkemykseen Jumalasta ja Jeesuksesta. Vapaissa suunnissa (helluntai, vapaakirkko, baptistit, muut) täysi-ikäisistä jäsenistä liki 100 % uskoo jollakin tasolla kristinuskon näkemykseen Jumalasta ja Jeesuksesta. On siis totta, että suurin osa suomalaisista ei usko Raamatun ilmoittamaan Jumalaan ja Jeesukseen edes teoriassa, saatika käytännön elämässä (eläisi uskonsa todeksi). Suomi ei ole todellisuudessa kristitty maa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2026
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1396
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      942
    Aihe