Onko totta, että suomenruotsalaiset eivät poimi metsämarjoja?
Metsämarjat
8
110
Vastaukset
- blåbär & lingon
Åtminstone här i södra finland plockar vi nog både bär och svamp.Varifrån har du hört att vi inte skulle göra det ?
- blåbärspiråg
Jag har åtminstone frysen fylld med hallon och blåbär(finns ännu plats för ligon )Det har varit gott om hallon i år.Jag brukar göra blåbärspirågen med bulladeg,tycker det blir godare.
- Olen lukenut siitä
Luin lehdestä jutun, jossa suomenkielinen mies, joka oli poiminut yli 50 vuotta väitti sellaista. Tarkemmin hän ei selittänyt asiaa. Hän asui Pohjanmaalla lähellä kielirajaa. Oletin, ettei hän ollut koskaan tavannut metsässä ruotsinkielistä poimijaa. Eli tämä pomimattomuusarvelu koskisi vain Pohjanmaan ruotsinkielisiä.
Väite kuulosti sen verran erikoiselta, että asia alkoi kiinnostaa. - Plocka bär på finska
Olen lukenut siitä kirjoitti:
Luin lehdestä jutun, jossa suomenkielinen mies, joka oli poiminut yli 50 vuotta väitti sellaista. Tarkemmin hän ei selittänyt asiaa. Hän asui Pohjanmaalla lähellä kielirajaa. Oletin, ettei hän ollut koskaan tavannut metsässä ruotsinkielistä poimijaa. Eli tämä pomimattomuusarvelu koskisi vain Pohjanmaan ruotsinkielisiä.
Väite kuulosti sen verran erikoiselta, että asia alkoi kiinnostaa.Ovat varmaan poimineet marjat suomeksi. En usko suomenruotsalaisten poikkeavan tavoistaan suomenkielisiin verrattuna.
- naturälskare
Plocka bär på finska kirjoitti:
Ovat varmaan poimineet marjat suomeksi. En usko suomenruotsalaisten poikkeavan tavoistaan suomenkielisiin verrattuna.
Både bär och svampplockning har alltid hört till våra svenskspråkigas traditioner.De som har möjlighet odlar också själv grönsaker och annat "ätbart.Hur visst annars gubben att alla bärplockare var finskspråkiga ?Jag brukar inte prata väldigt mycket för mig själv om jag ensam plockar bär.
- Pratsamma bär
naturälskare kirjoitti:
Både bär och svampplockning har alltid hört till våra svenskspråkigas traditioner.De som har möjlighet odlar också själv grönsaker och annat "ätbart.Hur visst annars gubben att alla bärplockare var finskspråkiga ?Jag brukar inte prata väldigt mycket för mig själv om jag ensam plockar bär.
Bären är inte heller så pratsamma så klaras det på vilket som helst språk!!
- Rajanpinnasta
Plocka bär på finska kirjoitti:
Ovat varmaan poimineet marjat suomeksi. En usko suomenruotsalaisten poikkeavan tavoistaan suomenkielisiin verrattuna.
Olen itsekin syntynyt kielirajalla, kyllä me ainakin tiedettin ketkä ovat ruotsinkielisiä ja ketkä puhuvat suomea.
- bra koll....
Rajanpinnasta kirjoitti:
Olen itsekin syntynyt kielirajalla, kyllä me ainakin tiedettin ketkä ovat ruotsinkielisiä ja ketkä puhuvat suomea.
Ni visste också vem som plockade bär ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846