Eli meillä suhteellisen hyvin syöjä 1-vuotias poika. Pyrin antamaan aika samaa ruokaa mitä me muut syömme mutta peruna ei tipu! Mitään allergiaa ei ole. Olen pari kertaa tehnyt peruna-sipuli sekoituksestakin jauhelihalaatikkoa mutta ei mennyt peruna siinäkään muodossa. Eikä siis keitettynäkään. Ottaa kyllä suuhunsa mutta sylkee heti pois. Ei jaksaisi aina makarooniakaan tarjota...
Mitä perunan tilalle 1-vuotiaalle?
Henna
5
173
Vastaukset
- Joku raja sentään
Ja penskahan syö sitä mitä annetaan eikä ala jo 1-vuotiaana määräämään tahtia.
- ...
Peruna on ravintoköyhää, joten korvaa se porkkanalla, lantulla, parsakaalilla tai kukkakaalilla. Maistuvatkin kaikki paremmalta kuin peruna, joka etenkään talvella ei maistu millekään ilman kermaa ja voita. ;)
- bataatti.
Kokeile bataattia.
- Lähiruokaa
Bataatti ei käy koska suosin lähiruokaa.
- Kulinaristikokki
Itse en syö perunaa enkä pastaa, joten sitä ei tule tarjottua lapsillekaan. Minäkin höyrytän kokonaisia porkkanoita, lanttukuutioita ja erilaisia kaaleja. Aivan mähtävän hyvää esim. jauhelihakastikkeen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632604
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096