Freteistä..

haisunäädät :)

Olisin kiinnostunut omasta fretistä mutta minulla on hieman kysymyksiä :D

1.Paljon maksaa n.uros/poika fretin leikkaaminen?

2.Viihtyvätkö sylissä siliteltävänä? :) (ja tiedän mikään eläin ei ole niin sanotusti "sylieläin") mutta kertokaa omia kokemuksianne.

3.Olisiko fretti hyvä valinta vai olenko mielestänne liian kokematon :)? kokemusta on Hamstereista,Gerbiileistä,marsuista ja rotista.

4. Haisevatko kovin pahalle? (rotan pissi haisee mielestäni hirveälle) :D

5. Tiedättekö kasvattajia jostain kajaanin lähistöltä esim.kuopiosta,oulusta jne..

Kertokaa kokemuksia Freteistänne mm. minkälaisia ovat lemmikkeinä?

2

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso täältä
    • -ipsukka-

Vastailin parhaani mukaan kysymyksiisi:

1. 100-200 € mutta suosittelisin lukemaan fretille laitettavista hormoni-implanteista, joka minun mielestä parempi vaihtoehto kuin kastraatio tai sterilaatio.

2. Riippuu täysin fretin luonteesta. Saattaa viihtyä tai sitten ei ollenkaan.

3. Fretti on paljon vaativampi lemmikki kuin jokin luettelemistasi eläimistä, joista sinulla on kokemusta. Suosittelisin perehtymään vielä fretin hoitoon ja ruokintaan. Fretti tarvitsee paljon seuraa ( JA mielellään toisen fretin kaveriksi ). Frettiä ei tulisi pitää ollenkaan häkissä, vaan olisi hyvä jos fretti saisi kokonaan oman huoneen. Ruokintakaan ei ole todellakaan helppoa, fretin olisi hyvä saada päivittäin raakaruokaa, eli esim. raakoja kanankauloja, broilerin rasvaa, strutsin sisäelimiä jne.

4. Kun fretti on leikattu/implantoitu itse frettti ei haise mielestäni pahalle, mutta ulosteet haisevat ja niitä joutuukin joka päivä siivoamaan ympäri taloa. Fretti voi oppia käymään hiekkalaatiokolla, mutta ei ole todellakaan itsestäänselvyys, että sen oppisi.

5. Katso täältä: http://www.frettiliitto.fi/page3.php

Fretti on mukava lemmikki, kun saa elää hyvää elämään oikeanlaisella hoidolla ja ruokinnalla. Fretit ovat älyttömän seurallisia ja älykkäitä eläimiä ja niiden kansa touhuaminen piristää kummasti päivää. Fretteihin menee todella paljon rahaa.. rokotukset, ruuat, lelut ym. Tuhansista euroista puhutaan. Kannattaa oikeasti perehtyä kunnolla fretin hoitoon ja ruokintaan, eikä hankkia frettiä hetken mielijohteessa.

Suosittelisin vilkaisemaan tätä blogia: http://www.tassujentahdissa.blogspot.fi/
      Paljon hyviä artikkeleita fretin hoitoon, terveyteen ja ruokintaan liittyen! (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe