Liskot

PikkuHarjasGeggo

Niin olisin hankkimassa liskoa mutta mikä olisi hyvä kun olen miettinyt monia eri lajeja!Mutta kuulostaa ällöttävälle kaikki matojen,koppakurien yms kanssa.Ja Sitten onko sitä häiritsevää jos kuuntelee musikkia ja marsu vikuu viereissessä huoneessa?
Onko yhtää helppo hoitoistalajia

4

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkkkkkuuuuu

Ei ääni haittaa liskoa kunhan et kovaa metelöi ja jos ostat tarpeeksi iaon liskon saa se marsusta hyvän aterian.

• maami

Madot ja sirkat kuuluu monien liskolajien ruokavalioon (ainakin osana) ja se vaan on osa hoitorutiineja. Niihinkin kyllä tottuu. Itselläni on leopardigekko ollut ensimmäisenä liskona ja se on aikalailla helppohoitoinen ja myös pitkäikäinen. (Herra on nyt 13w) liskolaji kannattaa miettiä tarkkaan yhtälailla kun koirarodutkin. Jos käsittely, ruokinta tai muu vastaava tekee pahaa kannattaa miettiä onko lisko juuri sinun lemmikkisi, vaiko ennemmin se karvakorvaenergia? Eläinkaupassa kerrotaan myös hoidosta ja varmasti osaa suositella sinulle sopivan lajin. Netistä löytyy hyvin tietoa monista lajeista. Kannattaa imeä kaikki mahdollinen tieto itseensä ennen kun uusi perheen jäsen saapuu kotiin. Onnea etsintöihin! :)

• heipähei

Eläinkaupat antaa väärä infoo ja niitten takia on moni matelia joutunut kärsimään, pahimmassa tapauksessa kuollut. Itselläni on leopardigekko myös.

• moipamoi

Sinikieliskinkit, iguaanit ja aikuiset parta agamat ovat kasvissyöjiä. Eikä hyönteiset nyt niin ällöjä ole. Niitä voi pitää korkeissa faunabokseissa ja ottaa pinseteillä liskolle. Jos haluat liskon niin suosittelisin ottamaan hyönteissyöjistä leopardigekon, tai kasvissyöjistä sinikieliskinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe