Moikka! Olen juuri lukiosta valmistunut tyttö. Ongelmani on, etten osaa valita seuraavaa opiskelupaikkaa/-alaa. En tiedä miten selittäisin kiinnostuksen kohteitani... haluaisin auttaa köyhiä ja vähäosaisempia ihmisiä ympäri maailmaa. Pidän myös lasten kanssa työskentelystä, mutta opettajaksi tai lastentarhaan suomessa en halua. Olen myös hyvin urheilullinen ja olen harkinnut urheiluohjaajan koulutusta. Myös toimittajan työ kiinnostaa... no tästä sitten valitsemaan vai?! Jos joltain löytyy jotain vinkkejä tai tietoa mistä saisin apua ammatinvalintaan kertokaa ihmeessä!
apua! en keksi oikeaa koulutusta?!
hukassa3456
1
173
Vastaukset
- Aivan tallessa
Kannattaa kuitenkin joka tapauksessa aloittaa opiskelu yliopistossa suorittamalla maisterin tutkinto. Lisäksi suoraan tohtorin tutkintoa ei pääsekään opiskelemaan. Ei se tosin ole varmaa maisterinkaan tutkinnon jälkeen, mikäli arvosanat eivät ole riittävän korkeat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622572
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251096