Ruumiin ylösnousemus

Ihminen syntyy tähän maailmaan elävänä sieluna.
Sinä päivänä, kun ihminen nielaisee synnin hedelmän,
kun synti pääsee ihmisen sisimpään, ihmisestä tulee kuollut sielu.

Tällaisen kuolleen sielun tulee syntyä uudesti ylhäältä.
Ei ruumiillisesti, vaan hengellisesti.
Ja kun Elämän Henki taas puhaltaa meissä,
me olemme siirtyneet kuolemasta elämään. Emmekä ikinä kuole.

Me olemme kuitenkin samaa lihaa kuin Aadam.
Vaikka olemmekin hengellisesti syntyneet uudesti ylhäältä,
me asumme edelleen kuolevaisessa ruumiissa.
Maan tomusta peräisin oleva liharuumiimme on tuleva maaksi jälleen.
Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman (1 Moos 3:19).

Kaikki ihmiset kokevat kerran ruumiillisen kuoleman.
Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen,
mutta sen jälkeen tulee tuomio (Hebr 9:27).

Martta sanoi veljensä Lasaruksen kuolleen ruumiin äärellä:
"Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa,
viimeisenä päivänä" (Joh 11:24).
Jeesus vastasi:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä" (Joh 11:25).

Hän Itse nousi esikoisena kuolleista.
Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen.
Tuona viimeisenä päivänä monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.

Meneillään olevan seurakuntakauden viimeisenä päivänä
Kristuksessa kuolleet ja me elossa olevat Kristuksen omat
saamme ylösnousemusruumiin.
Sen jälkeen koittavan ahdistuksen ajan viimeisenä päivänä
ahdistuksen ajan marttyyrit kokevat ylösnousemisen.
Ja maailmanlopussa vihoviimeisenä päivänä hän herättää kaikki,
jotka vielä haudoissa ovat. Silloin nousevat ensimmäisen kerran ylös yös kaikki ne,
joille ylösnousemus ei ole elämän ylösnousemus vaan tuomion ylösnousemus.
Ja monet maan tomussa makaavista heräävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen (Dan 12:2).

Toisille ylösnousemus merkitsee siis elämää, toisille tuomiota.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee,
jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet,
elämän ylösnousemukseen,
mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet,
tuomion ylösnousemukseen (Joh 5:28-29).

On siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
Toinen eli tuomion ylösnousemus vie väärät ikuiseen kauhistukseen.

Raamattu ei kuitenkaan tunne käsitettä toinen ylösnousemus,
vaan puhuu sen sijaan toisesta kuolemasta.
Jos emme ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta,
kohtaamme toisen kuoleman, jolla on silloin valta meihin.
Autuas ja pyhä on se,
jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa;
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa (Ilm 20:6).

Ylösnousemus koskee sekä vanhurskaita että vääriä.
Sekä oikeamielisiä että väärämielisiä.
Minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin (Ap.t 24:14-15).

Ja nyt seuraa todella huono uutinen.
Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
kaikki ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on,
ei yhden yhtäkään (Room 3:10-12).

Olemme siis vääriä emmekä vanhurskaita,
pahaa tehneitä emmekä hyvää tehneitä, ja kaukana Jumalasta
emmekä suinkaan pyhiä eli Jumalalle erotettuja.
Voimmeko me välttää toisen kuoleman,
hirvittävän tuomion ikuiseen kauhistukseen,
ja päästä Jumalan yhteyteen. Kyllä.

Ja nyt onkin korkea aika kertoa todella hyvä uutinen.
Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden,
Vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö (1 Piet 3:18).

On yksi Vanhurskas, joka kuoli meidän kaikkien vääräin puolesta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa (Room 3:23-24).

Vanhurskaita eli oikeamielisiä ovat ne,
jotka ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan.
Vääriä ne, jotka sen hylkäävät.
Pelastuminen Jumalan valtakuntaan edellyttää
tästä väärämielisyydestä luopumista eli kääntymistä Jumalan puoleen.

Jos meitä ei ole siirretty Hänen rakkaan Poikansa valtakuntaan,
kuulumme vielä pimeyden valtakuntaan,
ja meitä odottaa tuomion ylösnousemus ikuiseen kauhistukseen.
Elämme Jumalassa tai erossa Hänestä.
Ja siitä riippuen ylösnousemus merkitsee meille
ikuista elämää tai ikuista kauhistusta.

Ainoa Vanhurskas siis kuoli vääräin puolesta.
Ja niin meille tarjotaan Kristuksessa Jumalan lahjavanhurskautta.
Meille kuoleman omille tarjotaan ikuista elämää Kristuksessa, joka voitti kuoleman.
Jeesus sanoo: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän;
ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti,
ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." (Ilm 1:17-18)

46

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin kirjotettu!

      Kirjotit oikein ja se on justiin näin, kerrankin on oikein tulkittua sanaa !
      Tiedän olet Pelastuksen ja Pyhän Hengen saanut Kristitty ja Sisko tai Veli,en tiedä kumpi ja mistä Kirkko tai Seurakunnasta,mutta väliäkö sillä Jumalan lapsia kumpikin,oikei sydäntä lämmitti! Ari

      • Veljiä ollaan. Kάλαμος on maskuliini.
        http://kalamos.omasivu.fi/kalamos/

        Jos haluat jotain lähempää tietoa minusta,
        niin voit lähettää minulle sähköpostia profiilissani näkyvään osoitteeseen.
        Vastaan kuitenkin anonyymisti nimimerkillä kalamos.

        Siunausta sinulle Ari!


    • Risti-riita.

      >> Kaikki ihmiset kokevat ruumiillisen kuoleman.

      • Luetaan vähän pidemmälle.
        Vaikka emme kaikki kuoleman uneen nuku,
        niin kyllä kuolema eli vanhan katoaminen kohtaa kaikkia.
        Vasta kun tuo elossa olevienkin silmänräpäyksessä tapahtuva
        riisuutuminen ja pukeutuminen on tapahtunut,
        on kuolema nielty ja voitto saatu.

        "Emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa.
        Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutua katoamattomuuteen
        ja tämän kuolevaisen pukeutua kuolemattomuuteen.
        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen
        ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen,
        toteutuu se sana, joka on kirjoitettu:
        "Kuolema on nielty ja voitto saatu.
        Kuolema, missä on sinun voittosi?
        Kuolema, missä on sinun pistimesi?" (1 Kor 15:51-55)


    • 1234567...

      Kalamos. . .Ensimmäinen ylönousemus on silloin kun Jeesus saapuu toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella ja vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen.
      Kaikki jumalatomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja näin maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.
      Toinen jumalattomien ylösnousemus on 1000 vuoden jälkeen. Jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.

      • 1 Moos 8:22

        Niin kauan kuin maa pysyy,
        ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen


      • Eikö nuo kerralla?

        Sitkeessä se on jumalattoman henki, kun pitää kahdesti tappaa.


      • 1234567...
        1 Moos 8:22 kirjoitti:

        Niin kauan kuin maa pysyy,
        ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen

        Ei ole kylväjiä, eikä leikkaajia 1000 vuoden aikana, koska kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemuksessa.


      • 1234567...:lle
        Tarkistetaan
        Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus Ilm 20:5
        Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.

        Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
        1.Tess 4:16,17


      • Eikö nuo kerralla? kirjoitti:

        Sitkeessä se on jumalattoman henki, kun pitää kahdesti tappaa.

        Eikö muo kerralla
        Niin he ovat hengeliseti kuoleet,jo eläessään ruumiilisessa elämässä,tätä tarkoitta kahdieti kuoleminen. Hekin herätetää viimeiselle tuomiolle,niin kuin ilmestyskirjassa mainitaan.
        Sen jälkee he menvät siihen ijankaikkisee vaivan paikkaan.


      • 1234567...
        kuulija1 kirjoitti:

        Eikö muo kerralla
        Niin he ovat hengeliseti kuoleet,jo eläessään ruumiilisessa elämässä,tätä tarkoitta kahdieti kuoleminen. Hekin herätetää viimeiselle tuomiolle,niin kuin ilmestyskirjassa mainitaan.
        Sen jälkee he menvät siihen ijankaikkisee vaivan paikkaan.

        Jumalattomat joutuvat toiseen kuolemaan tulijärvessä, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi pelastettujen jalkapohjien alle. Siihen loppuu jumalattomien vaivat.


      • 1234567... kirjoitti:

        Jumalattomat joutuvat toiseen kuolemaan tulijärvessä, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi pelastettujen jalkapohjien alle. Siihen loppuu jumalattomien vaivat.

        Sinä väärensit nyt Jumalan Sanaa.
        Nidoit yhdeksi virkkeeksi kaksi aivan eri tapahtumaa,
        joista toisen otit Ilmestyskirjasta ja toisen Malakian kirjasta.

        Ja tuota viimeistä virkettäsi
        "siihen loppuu jumalattomien vaivat"
        ei ole Raamatussa ollenkaan.
        Raamattu sanoo aivan päinvastoin.


      • 1234567...
        kalamos kirjoitti:

        Sinä väärensit nyt Jumalan Sanaa.
        Nidoit yhdeksi virkkeeksi kaksi aivan eri tapahtumaa,
        joista toisen otit Ilmestyskirjasta ja toisen Malakian kirjasta.

        Ja tuota viimeistä virkettäsi
        "siihen loppuu jumalattomien vaivat"
        ei ole Raamatussa ollenkaan.
        Raamattu sanoo aivan päinvastoin.

        kalamos. . Kyllä se niin vain on, että tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA julattomille. Kuolema on kuolema, eikä elämä. Tämä on tosi, että siihen loppuvat jumalattomienkin vaivat tulimereen, sillä tuhkaksi he tulevat, tiedottomiksi.
        Olen lukenut Yli-Vainion satukirjan "Järkyttävä maailma", joka ei alkuunkaan pidä paikkaansa jumalattomien kohtalosta, iankaikkisesta piinasta.


      • 1234567... kirjoitti:

        kalamos. . Kyllä se niin vain on, että tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA julattomille. Kuolema on kuolema, eikä elämä. Tämä on tosi, että siihen loppuvat jumalattomienkin vaivat tulimereen, sillä tuhkaksi he tulevat, tiedottomiksi.
        Olen lukenut Yli-Vainion satukirjan "Järkyttävä maailma", joka ei alkuunkaan pidä paikkaansa jumalattomien kohtalosta, iankaikkisesta piinasta.

        > Kyllä se niin vain on,
        > että tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat.
        > TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA

        Raamattu ei suinkaan sano noin.

        Sen jälkeen, kun tuli on langennut taivaasta
        ja kuluttanut ne jumalattomat, jotka tuossa tilanteessa
        ovat hyökänneet Pyhää Kaupunkia vastaan,
        on vielä viimeinen tuomio.

        Ja vasta sen jälkeen kuolleet tuomitaan.
        Ja heidät heitetään tulijärveen.
        Ja tämä vasta on toinen kuolema.

        "Kun ne tuhat vuotta ovat kuluneet loppuun,
        päästetään Saatana vankeudestaan.
        Hän lähtee eksyttämään
        maan neljällä kulmalla asuvia kansoja,
        Googia ja Maagogia, kootakseen ne sotaan,
        ja joukkoja on paljon, kuin hiekkaa meren rannalla.
        Ne nousevat yli koko maan ja piirittävät pyhien leirin
        ja rakastetun kaupungin.
        Mutta taivaasta lankeaa tuli ja tuhoaa ne.
        Paholainen, niiden eksyttäjä,
        heitetään siihen tuli- ja rikkijärveen,
        jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
        ja niitä piinataan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        Minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja sillä istuvan.
        Hänen kasvojaan pakenivat taivas ja maa,
        eikä niille löytynyt sijaa.
        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet,
        seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin.
        Avattiin vielä yksi kirja, elämän kirja,
        ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
        mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        Meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat,
        ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet,
        jotka niissä olivat, ja kukin heistä tuomittiin tekojensa mukaan.
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
        Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        Ja jos jonkun nimeä ei löytynyt elämän kirjaan kirjoitettuna,
        hänet heitettiin tuliseen järveen." (Ilm 20:7-15)


      • 1234567... kirjoitti:

        kalamos. . Kyllä se niin vain on, että tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA julattomille. Kuolema on kuolema, eikä elämä. Tämä on tosi, että siihen loppuvat jumalattomienkin vaivat tulimereen, sillä tuhkaksi he tulevat, tiedottomiksi.
        Olen lukenut Yli-Vainion satukirjan "Järkyttävä maailma", joka ei alkuunkaan pidä paikkaansa jumalattomien kohtalosta, iankaikkisesta piinasta.

        1234567...
        vastastaus

        Vaivat eivä lopukoskaan,siellä vain on kauhea ollla vaivoissa.
        Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.Luuk 16:24

        Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa, jae 25

        "Olen lukenut Yli-Vainion satukirjan "Järkyttävä maailma", joka ei alkuunkaan pidä paikkaansa jumalattomien kohtalosta, iankaikkisesta piinasta. "
        kyllä se sanan mukaan on täyttä totta.


      • Ilm 20:1-3
        1234567... kirjoitti:

        Ei ole kylväjiä, eikä leikkaajia 1000 vuoden aikana, koska kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemuksessa.

        Sitten minä näin enkelin tulevan alas taivaasta
        kädessään syvyyden avain ja suuret kahleet.
        Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen,
        joka on Paholainen ja Saatana, sitoi sen tuhanneksi vuodeksi
        ja heitti sen syvyyteen,
        jonka hän sulki ja lukitsi sinetillä lohikäärmeen jäljestä,
        ETTEI SE ENÄÄ EKSYTTÄISI KANSOJA,
        kunnes ne tuhat vuotta ovat kuluneet loppuun.
        Tämän jälkeen se on päästettävä irti vähäksi aikaa.


      • 1234567...
        kalamos kirjoitti:

        > Kyllä se niin vain on,
        > että tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat.
        > TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA

        Raamattu ei suinkaan sano noin.

        Sen jälkeen, kun tuli on langennut taivaasta
        ja kuluttanut ne jumalattomat, jotka tuossa tilanteessa
        ovat hyökänneet Pyhää Kaupunkia vastaan,
        on vielä viimeinen tuomio.

        Ja vasta sen jälkeen kuolleet tuomitaan.
        Ja heidät heitetään tulijärveen.
        Ja tämä vasta on toinen kuolema.

        "Kun ne tuhat vuotta ovat kuluneet loppuun,
        päästetään Saatana vankeudestaan.
        Hän lähtee eksyttämään
        maan neljällä kulmalla asuvia kansoja,
        Googia ja Maagogia, kootakseen ne sotaan,
        ja joukkoja on paljon, kuin hiekkaa meren rannalla.
        Ne nousevat yli koko maan ja piirittävät pyhien leirin
        ja rakastetun kaupungin.
        Mutta taivaasta lankeaa tuli ja tuhoaa ne.
        Paholainen, niiden eksyttäjä,
        heitetään siihen tuli- ja rikkijärveen,
        jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
        ja niitä piinataan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        Minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja sillä istuvan.
        Hänen kasvojaan pakenivat taivas ja maa,
        eikä niille löytynyt sijaa.
        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet,
        seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin.
        Avattiin vielä yksi kirja, elämän kirja,
        ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
        mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        Meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat,
        ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet,
        jotka niissä olivat, ja kukin heistä tuomittiin tekojensa mukaan.
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
        Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        Ja jos jonkun nimeä ei löytynyt elämän kirjaan kirjoitettuna,
        hänet heitettiin tuliseen järveen." (Ilm 20:7-15)

        kalamos. . . Iankaikkinen elämä on uskovalla, joka uskoo Sapatin Herraan Jeesukseen. Jumalattomalla ei ole iankaikkista elämää missään olosuhteissa, vaan he joutuvat toiseen kuolemaan. Tämä on tosi, eikä muuksi muutu, vaikka kuinka väitätte vastaan.


      • Dan 12:2
        1234567... kirjoitti:

        kalamos. . . Iankaikkinen elämä on uskovalla, joka uskoo Sapatin Herraan Jeesukseen. Jumalattomalla ei ole iankaikkista elämää missään olosuhteissa, vaan he joutuvat toiseen kuolemaan. Tämä on tosi, eikä muuksi muutu, vaikka kuinka väitätte vastaan.

        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.


      • 1234567...
        Dan 12:2 kirjoitti:

        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Se tulee olemaan iankaikkinen kauhistus monelle, jotka joutuvat tulimereen toiseen kuolemaan.


      • 1234567...
        kuulija1 kirjoitti:

        1234567...
        vastastaus

        Vaivat eivä lopukoskaan,siellä vain on kauhea ollla vaivoissa.
        Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.Luuk 16:24

        Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa, jae 25

        "Olen lukenut Yli-Vainion satukirjan "Järkyttävä maailma", joka ei alkuunkaan pidä paikkaansa jumalattomien kohtalosta, iankaikkisesta piinasta. "
        kyllä se sanan mukaan on täyttä totta.

        Yli-Vainion kirja on täyttä valetta salaisine tempauksineen jne....


      • Dan 12:2
        1234567... kirjoitti:

        Se tulee olemaan iankaikkinen kauhistus monelle, jotka joutuvat tulimereen toiseen kuolemaan.

        heräjävät ... iankaikkiseen kauhistukseen


      • 1234567...
        Dan 12:2 kirjoitti:

        heräjävät ... iankaikkiseen kauhistukseen

        Jumalaton kohtaa iankaikkisen kauhistuksen, kun näkee joutuvansa tulen omaksi. Tulessa on seurauksena lopulta toinen kuolema.

        Tulee saada voitto pedosta, että pääsee iankaikkiseen elämään. Muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti


      • Dan 12:2
        1234567... kirjoitti:

        Jumalaton kohtaa iankaikkisen kauhistuksen, kun näkee joutuvansa tulen omaksi. Tulessa on seurauksena lopulta toinen kuolema.

        Tulee saada voitto pedosta, että pääsee iankaikkiseen elämään. Muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti

        ... iankaikkiseen kauhistukseen ...


      • 1234567...
        Dan 12:2 kirjoitti:

        ... iankaikkiseen kauhistukseen ...

        Kyllä se on iankaikkinen kauhistus henkilölle, joka joutuu toiseen kuolemaan, ja näkee menettävänsä iankaikkisen elämän.


      • Dan 12:2
        1234567... kirjoitti:

        Kyllä se on iankaikkinen kauhistus henkilölle, joka joutuu toiseen kuolemaan, ja näkee menettävänsä iankaikkisen elämän.

        ... iankaikkiseen ...


      • 1234567...
        Dan 12:2 kirjoitti:

        ... iankaikkiseen ...

        Me ymmärrämme eri tavalla ja se siitä.


      • Dan 12:2
        1234567... kirjoitti:

        Me ymmärrämme eri tavalla ja se siitä.

        ... heräjävät ... iankaikkiseen ...


      • 1234567...
        Dan 12:2 kirjoitti:

        ... heräjävät ... iankaikkiseen ...

        Vieläkö Sodomassa ja Gomorrassa tuli palaa ?
        Juudan kirje kertoo Juuda 7. Samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, KÄRSIESSÄÄN IANKAIKKISEN TULEN RANGAISTUSTA.

        Rangaistus ja täytäntöön pano ovat kaksi eri asiaa. Voiko ketään tuomita kahta kertaa samasta teosta ? Minkälainen on selitysopillisesti oikea tulkinta tähän asiaan ?


      • Juud 6-7
        1234567... kirjoitti:

        Vieläkö Sodomassa ja Gomorrassa tuli palaa ?
        Juudan kirje kertoo Juuda 7. Samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, KÄRSIESSÄÄN IANKAIKKISEN TULEN RANGAISTUSTA.

        Rangaistus ja täytäntöön pano ovat kaksi eri asiaa. Voiko ketään tuomita kahta kertaa samasta teosta ? Minkälainen on selitysopillisesti oikea tulkinta tähän asiaan ?

        ja että hän ne enkelit,
        jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa,
        vaan jättivät oman asumuksensa,
        pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi
        suuren päivän tuomioon; samoin kuin Sodoma ja Gomorra
        ja niiden ympärillä olevat kaupungit,
        jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta
        ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin,
        ovat varoittavana esimerkkinä,
        kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.


    • Samaa mieltä suurinpiirtein kaikesta, mitä tuossa sanot, vaikka olen vieläkin sitä mieltä, että ne kuolleet vain nukkuvat siellä haudassa eivätkä mene elävien edeltä Herran luo. Mutta sanon tuosta enemmän siinä toisessa keskustelussa.

      • Ymmärrätkö tämän, että kun Raamattu puhuu ylösnousemuksesta,
        niin se puhuu aina tämänkin ketjun otsikon mukaisesti nimenomaan
        ruumiin ylösnousemisesta tai kirjaimellisesti kääntäen pystyynnousemisesta
        - siis aivan samoin kuin sinä aamulla heräsit ja nousit pystyyn,
        kun ruumiisi oli levännyt aikansa.


      • kalamos kirjoitti:

        Ymmärrätkö tämän, että kun Raamattu puhuu ylösnousemuksesta,
        niin se puhuu aina tämänkin ketjun otsikon mukaisesti nimenomaan
        ruumiin ylösnousemisesta tai kirjaimellisesti kääntäen pystyynnousemisesta
        - siis aivan samoin kuin sinä aamulla heräsit ja nousit pystyyn,
        kun ruumiisi oli levännyt aikansa.

        Joo, mutta pointti meni ohi. Mitä sinä nyt täsmälleen yrität sanoa? Että vain ruumis kuolee ja ihminen jatkaa matkaansa elävänä tai kuolleena sieluna ruumiista välittämättä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut?

        Gen.2
        (7) Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Vanhaan Testamenttiin ja sen kielenkäyttöön (jota Jeesuskin harrasti) pitäytyen minä en voi ottaa kovin vakavasti sitä ajatusta, että ihminen voisi olla ihmisenä konkreettisesti olemassa ilman ruumista. Raamatun sanakirjan mukaan (niin kuin alkukielisen tekstin suhteen koulutetut osaavat kertoa) ruumis on usein pelkkä synonyymi koko ihmiselle samoin kuin sielu. Puhumalla ihmisestä sieluna tai ruumiina vain pyritään painottamaan tiettyä näkökulmaa ihmisen olemassaolon suhteen.

        Matt.10
        (28) Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Eli ei tule pelätä niitä, jotka voivat sinut tappaa vain tässä ja nyt, mutta eivät kykene riistämään sinua sen Jumalan kädestä, joka pystyy herättämään sinut kuolleista, vaan enemmän tulee pelätä Häntä, joka voi hävittää sinut kokonaan. Jeesus puhuu tuossa ihmisestä ruumiina, eli ajallisesta tai siis inhimillisestä näkökulmasta, ja sieluna, eli iankaikkisuuden tai siis Jumalan näkökulmasta. Ei sillä, että iankaikkisuuden näkökulmasta ihmisestä puhuminen hänestä iankaikkisuusolentoa tekisi.


      • christus.victor kirjoitti:

        Joo, mutta pointti meni ohi. Mitä sinä nyt täsmälleen yrität sanoa? Että vain ruumis kuolee ja ihminen jatkaa matkaansa elävänä tai kuolleena sieluna ruumiista välittämättä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut?

        Gen.2
        (7) Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Vanhaan Testamenttiin ja sen kielenkäyttöön (jota Jeesuskin harrasti) pitäytyen minä en voi ottaa kovin vakavasti sitä ajatusta, että ihminen voisi olla ihmisenä konkreettisesti olemassa ilman ruumista. Raamatun sanakirjan mukaan (niin kuin alkukielisen tekstin suhteen koulutetut osaavat kertoa) ruumis on usein pelkkä synonyymi koko ihmiselle samoin kuin sielu. Puhumalla ihmisestä sieluna tai ruumiina vain pyritään painottamaan tiettyä näkökulmaa ihmisen olemassaolon suhteen.

        Matt.10
        (28) Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Eli ei tule pelätä niitä, jotka voivat sinut tappaa vain tässä ja nyt, mutta eivät kykene riistämään sinua sen Jumalan kädestä, joka pystyy herättämään sinut kuolleista, vaan enemmän tulee pelätä Häntä, joka voi hävittää sinut kokonaan. Jeesus puhuu tuossa ihmisestä ruumiina, eli ajallisesta tai siis inhimillisestä näkökulmasta, ja sieluna, eli iankaikkisuuden tai siis Jumalan näkökulmasta. Ei sillä, että iankaikkisuuden näkökulmasta ihmisestä puhuminen hänestä iankaikkisuusolentoa tekisi.

        "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin
        mutta eivät kykene tappamaan sielua."

        Eli sielu ei kuole, vaikka ruumis kuolee.


      • kalamos kirjoitti:

        "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin
        mutta eivät kykene tappamaan sielua."

        Eli sielu ei kuole, vaikka ruumis kuolee.

        kalamos:lle
        Sielu jokan on ihmisen henki,tulee tiensä päähän viimeisellä tuomiolla,ellei ole kääntynyt sitä enne Jeesuksen puoleen.
        Joutuu ijankaikkiseen eroon jeesuksen yhteydestä,sillon myös on kuolut synnin palkaan se on kuolema.
        Joutuu samaanpaikkaan paholainekin enkeliensä kanssa,tuliseen järveen.


      • kalamos kirjoitti:

        "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin
        mutta eivät kykene tappamaan sielua."

        Eli sielu ei kuole, vaikka ruumis kuolee.

        Matt.16
        (26) Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?

        Ja jos Jumala ottaa ihmiseltä hänen sielunsa pois? Mitä sitten? Onko ihminen eri asia kuin oma sielunsa? Ei, vaan sielulla tuossa vain tarkoitetaan ihmisen henkeä eli hänen elämäänsä ja koko olemassaoloaan.

        Tuo ajatuksesi tässä kohdassa perustuu ihmiskuvaan, joka ei ole Raamatusta peräisin, ja lukutapasi Raamatun ulkopuolisiin perinteisiin ja tottumuksiin, jotka puhuvat eri kieltä kuin Raamattu itse. Raamattu on Luukasta lukuunottamatta juutalaisella eikä kreikkalaisella tavalla ajattelevien kirjoittama.

        Jeesus sanoo sekä ruumiin että sielun voivan joutua gehennaan hävitettäväksi. Jeesus sanoo myös, että on parempi menettää vain yksi ruumiinjäsen kuin että koko ruumis tuhoutuu gehennassa. Vain ruumisko sinne menee? Ei, vaan Jeesus tässäkin tarkoitti koko ihmistä samoin kun sanoi:

        Matt.16
        (17) Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

        Nähdäkseni ongelma siinä, miksi luemme Raamattua eri tavalla, ei ole Raamatussa itsessään, vaan siinä, mitä tuodaan Raamatun ulkopuolelta sitä selittämään.

        Aimo Nikolainen kirjassaan "ihminen evankeliumien valossa" kirjoittaa seuraavanlaista:

        "Nämä sielukäsitteen merkitykset esiintyvät toistuvasti evankeliumeissa:
        1) sielu on koko ihminen eikä vain hänen korkeampi, "näkymätön" osansa;
        2) sielu on ihminen elävänä yksilönä;
        3) sielu on ihminen Jumalan omaisuudeksi käsitettynä."

        Sielu voi tarkoittaa montaa muutakin asiaa. Sielu on usein sanan *elämä* synonyymi kuten esimerkiksi siinä tekstissä, jossa sanotaan lihan sielun olevan sen veressä. EIkä luomiskertomuskaan sano ihmisen saaneen sielua vaan että ihmisestä tuli sielu kun Jumala puhalsi elämän maan tomuun.

        Mutta kyllä, niinhän se on. Ei ihminen sieluna kuole vain siksi, että hän ruumiina kuolee, koska Jumalalle on yksi lysti onko ihmisyksilö nukkunut pois olemassaolon piiristä vai ei, sillä Jumala voi joka tapauksessa herättää hänet kuolleista.


      • kuulija1 kirjoitti:

        kalamos:lle
        Sielu jokan on ihmisen henki,tulee tiensä päähän viimeisellä tuomiolla,ellei ole kääntynyt sitä enne Jeesuksen puoleen.
        Joutuu ijankaikkiseen eroon jeesuksen yhteydestä,sillon myös on kuolut synnin palkaan se on kuolema.
        Joutuu samaanpaikkaan paholainekin enkeliensä kanssa,tuliseen järveen.

        Niin, kyllä.

        Ja itse asiassa Raamattu puhuu kuolleista sieluista
        tarkoittaen niitäkin ihmisiä,
        jotka eivät vielä ole kokeneet ruumiillistsa kuolemaa.
        Esimerkiksi Jeesus sanoi:
        "Seuraa sinä minua ja anna kuolleiden haudata kuolleensa."

        Mutta niin kauan kuin me synteihimme kuolleet
        olemme vielä matkalla, me voimme kääntyä Jeesuksen puoleen,
        ja syntyä uudesti/ylhäältä Hengestä.
        Silloin meidät siirretään kuolemasta elämään.
        Sillä Jeesus, joka on Iankaikkinen Elämä,
        tulee Henkensä kautta asumaan meihin.
        Ja silloin me emme ikinä kuole.
        Tämän kuolevaisen ruumiin me kyllä jokainen kerran jätämme.

        Jeesus sanoi:
        "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."


      • christus.victor kirjoitti:

        Matt.16
        (26) Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?

        Ja jos Jumala ottaa ihmiseltä hänen sielunsa pois? Mitä sitten? Onko ihminen eri asia kuin oma sielunsa? Ei, vaan sielulla tuossa vain tarkoitetaan ihmisen henkeä eli hänen elämäänsä ja koko olemassaoloaan.

        Tuo ajatuksesi tässä kohdassa perustuu ihmiskuvaan, joka ei ole Raamatusta peräisin, ja lukutapasi Raamatun ulkopuolisiin perinteisiin ja tottumuksiin, jotka puhuvat eri kieltä kuin Raamattu itse. Raamattu on Luukasta lukuunottamatta juutalaisella eikä kreikkalaisella tavalla ajattelevien kirjoittama.

        Jeesus sanoo sekä ruumiin että sielun voivan joutua gehennaan hävitettäväksi. Jeesus sanoo myös, että on parempi menettää vain yksi ruumiinjäsen kuin että koko ruumis tuhoutuu gehennassa. Vain ruumisko sinne menee? Ei, vaan Jeesus tässäkin tarkoitti koko ihmistä samoin kun sanoi:

        Matt.16
        (17) Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

        Nähdäkseni ongelma siinä, miksi luemme Raamattua eri tavalla, ei ole Raamatussa itsessään, vaan siinä, mitä tuodaan Raamatun ulkopuolelta sitä selittämään.

        Aimo Nikolainen kirjassaan "ihminen evankeliumien valossa" kirjoittaa seuraavanlaista:

        "Nämä sielukäsitteen merkitykset esiintyvät toistuvasti evankeliumeissa:
        1) sielu on koko ihminen eikä vain hänen korkeampi, "näkymätön" osansa;
        2) sielu on ihminen elävänä yksilönä;
        3) sielu on ihminen Jumalan omaisuudeksi käsitettynä."

        Sielu voi tarkoittaa montaa muutakin asiaa. Sielu on usein sanan *elämä* synonyymi kuten esimerkiksi siinä tekstissä, jossa sanotaan lihan sielun olevan sen veressä. EIkä luomiskertomuskaan sano ihmisen saaneen sielua vaan että ihmisestä tuli sielu kun Jumala puhalsi elämän maan tomuun.

        Mutta kyllä, niinhän se on. Ei ihminen sieluna kuole vain siksi, että hän ruumiina kuolee, koska Jumalalle on yksi lysti onko ihmisyksilö nukkunut pois olemassaolon piiristä vai ei, sillä Jumala voi joka tapauksessa herättää hänet kuolleista.

        Maitsit Gehennan. Siis helvetin.
        Ja todellakin - sinne menevilläkin on ruumis.
        Hekin ovat siis kokeneet ruumiin ylösnousemisen,
        ennenkuin heidät tuomitaan kadotukseen.
        Mutta Raamattu ei suinkaan sano,
        että tuo ylösnousemusruumis siellä tuhottaisiin.


      • kalamos kirjoitti:

        Niin, kyllä.

        Ja itse asiassa Raamattu puhuu kuolleista sieluista
        tarkoittaen niitäkin ihmisiä,
        jotka eivät vielä ole kokeneet ruumiillistsa kuolemaa.
        Esimerkiksi Jeesus sanoi:
        "Seuraa sinä minua ja anna kuolleiden haudata kuolleensa."

        Mutta niin kauan kuin me synteihimme kuolleet
        olemme vielä matkalla, me voimme kääntyä Jeesuksen puoleen,
        ja syntyä uudesti/ylhäältä Hengestä.
        Silloin meidät siirretään kuolemasta elämään.
        Sillä Jeesus, joka on Iankaikkinen Elämä,
        tulee Henkensä kautta asumaan meihin.
        Ja silloin me emme ikinä kuole.
        Tämän kuolevaisen ruumiin me kyllä jokainen kerran jätämme.

        Jeesus sanoi:
        "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."

        kalamos
        vastaus
        Niinhän se menee,täällä kävelle hengellisesti kuoleit niin kauvankun toinen avaa heidä silmänsä näkemää mihin ovat matkalla. Se on uskovien tehtävä tässä ajassa olla valona tällä maailmalle.


      • kalamos kirjoitti:

        Maitsit Gehennan. Siis helvetin.
        Ja todellakin - sinne menevilläkin on ruumis.
        Hekin ovat siis kokeneet ruumiin ylösnousemisen,
        ennenkuin heidät tuomitaan kadotukseen.
        Mutta Raamattu ei suinkaan sano,
        että tuo ylösnousemusruumis siellä tuhottaisiin.

        "Maitsit Gehennan. Siis helvetin."

        Ei, nimenomaan en helvettiä, vaan juuri gehennan. Jerusalemin ulkopuolella olevan Hinnomin laakson polttopaikka jätteille ja hautaamattomille ruumiille on täysin eri asia kuin jokin kuolematomien sielujen kidutuspaikka tuonpuoleisessa.

        En näe mitään syytä ajatella Raamatun tekstien perusteella, että jumalattomien ylösnousemus on samanlainen kuin pelastettujen ja että hekin saisivat samanlaisen kuolemattoman ylösnousemusruumiin. Paavali kutsuu tuota ylösnousemusruumista pelastettujen kodiksi taivaassa.

        Jumalattomien kohtalosta käytetään tekstissä sanoja, jotka tarkoittavat tuhoa eikä iankaikkista elämää. Iankaikkinen elämä ja kuolemattomuus luvataan tekstissä vain Jumalan omille kun taas kadotuksesta puhutaan tuhona. Iankaikkinen elämä jossain epämiellyttävässä paikassa tuonpuoleisessa ei ole mikään tuho eikä kadotus.

        Jos Jumala on kaiken elämän lähde ja kadotukseen menevät joutuvat täysin eroon Jumalasta, niin miten he siellä keskenään ikuisesti eläisivät erossa elämän lähteestä, kun kuitenkin Raamatun mukaan vain yksin Jumala on itsessään kuolematon? Ei, jumalattomat eivät elä eli ole olemassa ikuisesti.


      • christus.victor kirjoitti:

        "Maitsit Gehennan. Siis helvetin."

        Ei, nimenomaan en helvettiä, vaan juuri gehennan. Jerusalemin ulkopuolella olevan Hinnomin laakson polttopaikka jätteille ja hautaamattomille ruumiille on täysin eri asia kuin jokin kuolematomien sielujen kidutuspaikka tuonpuoleisessa.

        En näe mitään syytä ajatella Raamatun tekstien perusteella, että jumalattomien ylösnousemus on samanlainen kuin pelastettujen ja että hekin saisivat samanlaisen kuolemattoman ylösnousemusruumiin. Paavali kutsuu tuota ylösnousemusruumista pelastettujen kodiksi taivaassa.

        Jumalattomien kohtalosta käytetään tekstissä sanoja, jotka tarkoittavat tuhoa eikä iankaikkista elämää. Iankaikkinen elämä ja kuolemattomuus luvataan tekstissä vain Jumalan omille kun taas kadotuksesta puhutaan tuhona. Iankaikkinen elämä jossain epämiellyttävässä paikassa tuonpuoleisessa ei ole mikään tuho eikä kadotus.

        Jos Jumala on kaiken elämän lähde ja kadotukseen menevät joutuvat täysin eroon Jumalasta, niin miten he siellä keskenään ikuisesti eläisivät erossa elämän lähteestä, kun kuitenkin Raamatun mukaan vain yksin Jumala on itsessään kuolematon? Ei, jumalattomat eivät elä eli ole olemassa ikuisesti.

        Nimenomaan heitetään helvettiin (gehenna).
        Ei hautaan (tafos) eikä tuonelaan (hades).
        Hautaan menee aina vain ruumis. Tuonelaan aina vain henki/sielu.

        Mutta sen jälkeen kun on tapahtunut ruumiin ylösnousemus,
        ei tuonelassakaan enää ole yhtään sielua.
        Vaan nuo kuolleet ovat ylösnousemusruumiissaan tuomittavina,
        ja sitten heidät heitetään helvettiin.

        Ja kun tämä on tapahtunut, niin helvetissä ovat
        henkivalloista Paholainen, Peto, Väärä profeetta, Kuolema ja Tuonela
        ja kaikki ne ihmiset, joiden nimeä ei löydy Elämän kirjasta.

        "Paholainen, niiden eksyttäjä,
        heitetään siihen tuli- ja rikkijärveen,
        jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
        ja niitä piinataan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        Minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja sillä istuvan.
        Hänen kasvojaan pakenivat taivas ja maa, eikä niille löytynyt sijaa.
        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet,
        seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin.
        Avattiin vielä yksi kirja, elämän kirja,
        ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,
        mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        Meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat,
        ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet,
        jotka niissä olivat, ja kukin heistä tuomittiin tekojensa mukaan.
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
        Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        Ja jos jonkun nimeä ei löytynyt elämän kirjaan kirjoitettuna,
        hänet heitettiin tuliseen järveen." (Ilm 20:10-15)


    • Tammi2

      Kalamos:lle
      Aadamin jälkeen


      Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. Ps 51:5

      • Daavid käyttää tuossa psalmissaan sanaa "avon",
        mikä tarkoittaa tahallista Jumalan lain rikkomista.
        Synnin tekijällä on siis jo tieto ja ymmärrys Jumalan laista,
        että näin ei saa tehdä, ja kuitenkin hän Jumalan lain tietäen,
        tieten tahtoin tekee juuri näin kuin ei saisi.

        Daavid itsekin tieten tahtoin rikkoi Jumalan
        lakia Batseban eli Uurian vaimon kanssa,
        josta tuo Psalmi koko ajan kertoo,
        ja samoin on Daavid itsekin jossakin synnissä "pyöräytetty".

        Ja näin on minunkin kohdallani.
        Minun vanhempieni synti oli siinä,
        että isäni ja äitini eivät vielä olleet mies ja vaimo,
        kun minut siitettiin. Siksi minäkin olen
        "kiepautettu/pyöräytetty synnissä".

        Mutta en minä eikä Daavid-vauvakaan
        ollut syntinen syntyessään.
        Jesajakin todistaa, että ihmisen sydämen aivoitukset
        ovat pahat vasta nuoruudesta asti.
        Eli Paavalilaista ilmaisua lainaten,
        kun kalamos oli myynyt itsensä synnin alaisuuteen,
        ei kalamos voinut tehdä enää muuta kuin syntiä.
        Kuka voi antaa puhdasta epäpuhtaasta, ei kukaan (Job 14:4).


    • kotiola

      ei siellä ihan niin lue kuin sää omasta päästsä sepittelet

      raamatusta vain jumalan laki ja jeesuksen opit ovat hyväksyttyjä
      vanhasta testamentista vain ne osat johon jeesus viittaa
      uudesta testamentista vain ne osat jotka tukevat jeesuksen oppeja
      suomen oerustsulaki eli suomen kansan testamentti tukee jumalan testamenttia ja jeesuksen testamenttia

      kaikki muut kuten testamentit kuten toi sun omasta päästä keksimä ja muitten uskontojen ja niitten lahkojen testamentit joutaapi roskiksiin

      • kotiola

        sitäpaitti "raamattu 1992 on törkein näkemämme koskaan tehty väärennös" (tarkastettu isaelilaisilta kieliasiantuntijoilta)


      • Mitä kirjoittamaani kohtaa et tavoittanut Raamatusta?


      • kotiola kirjoitti:

        sitäpaitti "raamattu 1992 on törkein näkemämme koskaan tehty väärennös" (tarkastettu isaelilaisilta kieliasiantuntijoilta)

        Olen tietoinen asiasta, enkä sitä käytäkään.

        Mutta rehellisyyden nimissä on sanottava,
        että kyllä tuossakin käännöksessä on joitain yksittäisiä kohtia
        käännetty aivan erinomaisella tavalla.

        Mutta meitä suomalaisia on siunattu jo monellakin erittäin hyvällä käännöksellä.
        Esimerkkinä mainittakoon Vanha Biblia.
        Itse käytän näissä keskusteluissa nykyään ensisijaisesti uusinta suomennosta
        (Raamattu Kansalle 2012).
        Mutta usein tarkistelen tekstiä interlineaareista ja sanakirjoista,
        ennenkuin valitsen käännöksen tai kirjoitan tekstin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2298
    2. Pysy kaukana musta

      Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2063
    3. Katu täyttyy askelista...

      Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

      Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1434
    5. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1381
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

      Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

      Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      964
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

      Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      108
      917
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

      Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

      Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe