Tarviiko hevosesi / ponisi vuokraajaa? [[KYMELLAAKSO]]

Jenna :)

Moi, olen 12v tyttö, ja etsin hevosta / ponia ratsastettavaksi. Olen ratsastanut noin 1ja puol vuotta tai kohta 2 vuotta, en muista(: kuitenkin, osaan ravata, keventää, hallita hevosen ravissa käynnissä, mutta laukassa en vielä osaa hallita, mutta enköhän tule oppimaan, kun käyn ratsastamassa tunneilla :) asun kymellaaksossa, inkeroisissa. Mahdollista tulla anjalaan, ehkä myös kouvolaan. Jos kuulostan sinun mielestä hyvältä , niin voit soittaa ja laittaa viestiä minulle numeroon : 0456722722, 13.8.2013 lähtien mieluiten klo 16-19(: toki voit laittaa mulle myös sähköpostia : jenna.rinsessa@gmail.com :)
ps. kaikki muut päivät käy paitsi torstai:)

3

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenna :)

ainiin, pituuteni on 160 ja painan 49kg :)

• Miia.

Kenen mielestä kuulostaisit hyvälle? Suosittelen opettelemaan koulua, laukkaa ja esteitä ennen vuokraponin hommaamista. Et varmaankaan osaa varustaa itse hevosta? Entäs jos hevosen/ponin omistaja ei ole kotona. Osaatko suunnitella itse tunnit? Muistaa vaihtaa suuntaa ja tehdä monipuolista treeniä? Monipuolinen treeni ei oikein onnistu, kun laukka ei vielä onnistu. Suosittelen jatkamaan harjoittelua vielä.

• ... (:

Älä missään tapauksessa ota vuokra/hoitohevosta vielä! Mulla on vuokrahevonen, ja käytännössä olen vastuussa hevosesta ne päivät kun hevosen luona käyn ( 3 kertaa viikossa ) Kerron nyt hieman päivästä vuokrahevoseni kanssa. Omistaja ei välttämättä ole kotona ja on osattava toimia joka tilanteessa itsenäisesti. Ensin haen hevosen laitumelta, tarkistan jalat ja kaviot ( ettei ole turvotusta, lämpöä tms ) ja muutenkin hevosen yleiskunnon. Sitten harjaan, puhdistan kaviot ja varustan hevosen. Ratsastan n. tunnin yleensä kentällä. Siitä mitä siellä kentällä teen en nyt ala tässä selittämään, mutta sopivasti erilaisia tehtäviä, pitkät alku,-ja loppukäynnit ja taivuttelut. Sitten riisun hevoselta varusteet ja jos hevonen hionnut ( yleensä on ) niin pesen hevosen. ( talvisin, tai muutenkaan kylmällä ilmalla tietenkään en.. ) Laitan loimen päälle ja vien joko laitumelle tai karsinaan tilanteesta riippuen. Siivoan hevosen karsinan ja laitan hevoselle iltaheinät karsinaan. Kirjoitan hevosen omaan vihkoon mitä hänen kanssa olen tänään tehnyt ja miten hevonen liikkui, oliko jalat ja vointi normaali jne.

Siinä oli yks mun tavallisimmista päivistä vuokrahevosen kanssa. Luuletko, että sinä selviytisit yksin ja vastuullisesti noista kaikista tehtävistä ?

Mieti vielä sitä vuokrahevosen harkintaa, käy ratsastustunneilla ja opettele lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe