... Niin miten toimitaan? Jos löydän sopivan perheen esim. aupairworldista ja sovitaan au pairin työstä, niin miten toimin esim työkkärin kanssa? Ilmoitan vain lähteväni töihin ulkomaille?
Olen siis EurAupairin listoilla hakemassa au pairiksi Amerikkaan, mutta siellä on lama eikä perhettä tunnu löytyvän, niin haluaisin lähteä esim. Irlantiin tai Hollantiin. Mitä muita käytännön järjestelyjä kannattaa ottaa huomioon tässä tapauksessa?
Anteeksi, typerä kysymys, mutta mietityttää..
Apua! Jos lähtee au pairiksi Eurooppaan ilman järjestöä..
2
304
Vastaukset
- Aupair91
Itse lähdin englantiin. Löysin au pair worldista perheen, täytin kelan nettisivuilla ilmoituksen väliaikaisesta ulkomailla oleskelusta ja siellä on ihan kohta mihin laitetaan, että on au pairina. Tietty voit käydä kelalla myös henk.koht. Koska sieltä täytyy kuitenkin, tai ainakin kannattaa, hakea eurooppalainen sairausvakuutus kortti (ehic). Työkkärissä kävin ottamassa työnhaun pois voimasta ja ilmoitin heille myös lähteväni au pairiksi. Suomen laki myös velvoittaa ilmoittamaan maistraatille yli 3kk kestävästä ulkomailla asumisesta, lisätietoa heidän sivuilla. Mutta tuo ehic-kortti yms on siis ilmaista. :) ja saat kaikki asiat hoidettua netissäkin ihan hetkessä.
- thescull
Kiitos, valaisit minua paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219