joutuu kyllä kestämään kaikennäköistä paskaa. Mitään et voi tehdä väärin ja kaikki sun pitää tietää ja jos et tiedä ni olet ihan perseestä, esim tänään kysyttiin että mitähän mahtaa maksaa käytetyt autot täällä päin maata... no vastasin että luultavasti saman verran kuin muuallakin, että kai se riippuu aika pitkälti autosta jne. Kiitokseksi tästä sain kuulla olevani ihan paska joka ei tiedä asiakaspalvelusta mitään. Ja kaikista vittumaisimpia asiakkaita ovat näin yleistäen Kelan kuntoutuskurssilaiset..... SAATANA! Ei se kela teille niitä kaljoja maksa!!!
Ja kaikenlisäksi ravintolapuolen työntekijöillä tuntuu olevan jonkinlainen viha meitä respoja kohtaan. Puhun nyt ihan vuosien kokemuksella.
Aion vaihtaa alaa.
Vastaanottovirkailijana....
6
628
Vastaukset
- lopenkyllästynytt
jatkuu vielä:
On tässä työssä hyviäkin puolia, jotka tulee esiin n. 2-3 kertaa viikossa. Asiakkaat saattaa olla kiitollisia palvelusta, mutta jos esim aamiaisella on ollut jotain ongelmaa niin eihän sitä tietenkään voi suoraan sinne ravintolaan kertoa vaan se huudetaan lähtiessä vastaanottovirkailijalle. Kaikki toisten asiakkaiden aiheuttama häiriö, taksien hinnat, sää, A-lupien puuttuminen, oven narina, patjan kovuus, tyynyn huonous, kuumuus, kylmyys, huonehinnat, ilmastoinnin puuttuminen, ilmastoinnin olemassaolo ja siivous on myös vastaanottovirkailijan vika. Ymmärrän toki että vastaanottoon se on ehkä helpoin purkaa, mutta ei jaksa enää kuunnella.
Kumpa edes puolet ihmisistä tajuaisi ettei vastaanottovirkailijat pyöritä koko hotellia, ravintolaa, siivousta, huoltoa ja pyykkifirmaa, ja kertoisi ASIALLISESTI mahdolliset puutteet jotka on havainnut vieraillessaan jossain hotellissa.
Lopuksi vielä:
ONNEKSI on olemassa ihania ja mukavia asiakkaita, jotka tekevät kaikista asiakaspalveluammateista tekemisen arvoisen. - rasittunutrespa
I feel your pain. Mulla on alanvaihto mielessä joka päivä. Taas pitäisi raahautua töihin kuuntelemaan valitusta. Ja tosiaan, nuo lomatuen saajat ovat pahimpia valittajia. Maksetaan todella pieni omavastuu tai saadaan loma jopa ilmaiseksi ja sitten valitetaan, ettei hinta ja laatu kohtaa. :D
- respatööri
Tykkään työstäni vastaanotossa tosi paljon, meillä asiakkaat on 95 prosenttisesti tyytyväisiä ja tosi kivoja, suurin osa ulkomaalaisia. Eli riippuu varmasti hotellista ja sijainnista.. ja tietty työkavereista. Hyvä yhteishenki näkyy asiakkaillekin päin. Kauniit maisemat lomakeskuksessa ja sekin jo saa asiakkaat hyvälle tuulelle.
- Elämäntosiasioita
Olen ollut hotellissa vuotisen erinnäisissä tehtävissä ja asiakkaiden kanssa tulin kyllä ihan jokaisen kanssa toimeen. Joitakin vähän nyrpeitä ym tietysti, mutta kun tilanteen osaa hoitaa niin ei siitä kehkeydy närää. Pahin ongelma oli jotkut työkaverit joilla meni elämä paskasti ja asenne sosiaalisiin tilanteisiin oli huono. Siks menin opiskelemaan parempaan ammattiin niinkun muutkin järkevät menneet. Olisin voinut jäädä hotelliin töihin mutta kun pelkkä roskasakki sinne on jääny niin...
- sisuuntunut1
Tuntuu olevan sama valitus kaikissa asiakaspalveluissa, ei vaan hotelleissa
- alohagr
Tottakai respaan on helppo valittaa esim. Siivouksesta. Ei kukaan lähde siivoojaa etsimään. Sun tehtäväsi on laittaa tieto eteenpäin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327