Ylen Keski-Suomen eilisissä uutisissa n. 4:20:n kohdalla alkaa juttu Elämänkatsomustiedosta ja uskonnosta
http://areena.yle.fi/tv/2009131
Tätäkin saa levittää somessa...
Räsäskän uusi viisausannos
5
124
Vastaukset
- 1+1
Suorastaan surkuhupaisaa tuo Petäjäveden kirkkoherran Seppo Ojalan kommentti siitä kuinka heillä ei ole resursseja levittää evankeliumia. Mutta eihän kirkon palkkalistoilla olo takaa taivaaseen pääsyä.
Ainakaan itse yläasteella saamani uskonnon opetus ei ollut tunnustuksellista, vaan tutustuttamista maailman eri uskontoihin. Opeteltiin kaiken laista hinduista sun muista.
Minun puolesti olisi uskovienkin kannalta etu lopettaa nykyisen kaltainen kouluissa tapahtuva uskonnon opetus. Eiväthän opettaja itsekään usko Jumalaa. Jokaisen kannattaa kuitenkin tutustua itse (Uuteen) Testamenttiin. On meinaan hyvä perintöosa tarjolla.- raamatulla päähän
Alakoulun uskonnonopetus on ihan eri asia, varsinkin uskonnollisilla paikkakunnilla. Se se vasta aivopesua onkin. Yläkouluikäisille ei ihan saman luokan sontaa voi yrittää syöttää kuin pienemmilleen.
Ai ei ole resursseja levittää evankeliumia? Vaikka se evankeliumin levittäminen on kirkkolaissa mainittu kirkon tehtäväksi? Onkohan siellä nyt unohtunut että mitä varten se kirkko oikein on olemassa? Kyllä sitä varaa on kaikkeen muuhun häsläämiseen... No minulle sinänsä ihan sama. Hyvä vaan jos eivät sitä roskaansa levitä, mutta kyllä hieman hymyilyttää tuollainen tumpelointi...
- 11 + 11
" Eiväthän opettaja itsekään usko Jumalaa."
Eivät kaikki papitkaan mutku se pappisvala tuli annettua ja virka on leppoisa eikä ole mitään tulosvastuuta... - Eeee... niin!
"Onkohan siellä nyt unohtunut että mitä varten se kirkko oikein on olemassa?"
Ei tietenkään. Ensin maksetaan piispojen 100 000 euron palkat ja sitten kirkkoherrat ja papit. Sitten hoidetaan sijoituskiinteistöjä.
Jos jää rahaa niin tehdään jotain muutakin sitten, vähän.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391889En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81181
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919