Vääntäkääs nyt ihan rautalangasta mitä tuo vaatii. Mulla vm. 04 Kia Sorento diesel josta tahdon pakun. Mitä kustannuksia tulee ja onnistuuko vain konttorille menemällä? Jokin muutoskatsastus? Muita kuluja?
Takapenkit pois vai? Muuta?
Pakuksi muuttaminen käytännössä?
9
3976
Vastaukset
- pakku
Ja miten se vero määräytyy? siis dieselvero ja se ajoneuvovero, onko se kuitenkin yhteensä kallis?
- heehe-klovni
Ei onnistu, jos ei ole tässä listassa:
http://www.trafi.fi/kumppanit/tieliikenteen_kumppanisivusto/katsastusyritykset/katsastustoiminta/maahantuojien_ohjeet_ja_tiedotteet/automallit_jotka_voidaan_katsastuksessa_hyvaksya_pakettiautoksi_(n1) - pakku
Tuossa sanotaan että: Tästä listasta löytyvät 1/2004 jälkeen maahantuojien ilmoittamat automallit. Aikaisemmin merkintä on tehty auton tyyppitietoihin ja on sieltä nähtävissä.
Eli ei saa tietoa vanhemmista malleista? Muistakin kuin Sorentosta siis.
Pitääkö auton muuten olla ns. suomi-auto, eli siitä on pitäny alunperin maksaa normaali autovero. Myöhemmin ulkomailta tuotu ei siis kelpaa pakuksi verotuksellisista syistä?- pakku
Tuota listaa en ihan ymmärrä, sillä tiedän monia autoja joita tuossa ei ole mainittu mutta jotka on saanut pakuksi... vai ovatko sitten viralliisesti huoltoautoiksi rekattuja? Maastureita, iältään 2001-2004.
- heehe-klovni
Tämä on kamalaa, kun et osaa käydä kysymässä konttorilta.
- pakku
Ai miten ystävällistä. Osaan juu mutta nettikin on aika kätevä väline tiedonhakuun, jos et ole huomannut, kamalaa! Jos et tiedä niin ei voi mitään ;)
- -05 kia sorento
takapenkki selkänojineen pois ja penkin kiinnittimiin vaikka ketju pulteilla kiinni estämään pikaisen penkkien asennuksen,mutterit voi vaikka hitsata vähän pultteihin kiinni.helppo tarvittaessa katsastaa takaisin henkilöautoksi katkaisemalla pultit ja laittamalla penkki paikoilleen.
- pakku taas
Kiitos asiallisesta vastauksesta! :)
Toki varmistan vielä konttorilta kun sopiva yksilö on kiikarissa että saako sen pakuksi/huoltoautoksi. Pitää muistaa kysyä myös että pitääkö olla ns. Suomi-auto.
Huomasin muuten että vanhemmissa Sorentoissa on kahta erilaista etumaskia. Kia-logoa on kahta mallia. Mikä lienee tähän syynä? Siis samanikäisissä autoissa on erilaisia...- vgt..
Venäjän kilvissä olevissa autoissa olen huomannut itse tuon merkin eron maskissa, mutta muutenhan noissa on aina jotain facelift juttuja, kun on tulossa uusu mallivuosi niin voi myös johtua siitä..
monella merkillä tuo uusi mallivuosi alkaa jo ennen vuodenvaihdetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441539
- 1001470
- 791397
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään211270- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761168- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015