Ihonhoidon kotiniksit hakusessa

finnit nujerrukseen

Kertokaa ihmiset täällä teidän ihonhoito vinkkejä :)
Taistelen kynsin hampain finnejä vastaan joka päivä joten toivoisin teiltä hieman apua.
:) kiitos!

41

1606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhfiuhj

no joo, ite kärsin samasta viasta,, ostelin kauan apteekin ´´hellävaraisia´´ tuotteita, aluksi iho oli ok,,mutta myöhemmin iho oli ihan kauheessa kunnossa! punotti,oli arka ja finnit kukki,,,ja tämä ei ollut enää kukinto vaihe! käyti herkkiä tuotteita,nyt käytän dermalogican daily scrub pink crapefruit kuorita ainetta,ja garnierin uuttaa rasvaa,semmosta normiiho rasvaa,ja iho huomattavan paremmassa kunnossa!!!

• ihoihoiho
      • luotan

jooooooo

• toimiiii

Hyvä kuorinta: kahvinporoja
      (mieluiten käytettyjä) kasviöljyä (esim. Rypsi, oliivi tai auringonkukka), nämä vaan sekoitetaan ja hierotaan kasvoille. Öljy kosteuttaa ja pehmentää ihoa ihanasti! Kahvinporot voi korvata myös esim. Merisuolalla (auttaa finneihin) tai sokerilla :)

• finnit nujerrukseen

Tuollaista ihonhoitoniksiä en ole ennen kuullut, kiitos. Täytyykin kokeilla heti :)

• lovegame2

näitä neuvoja pitääki itekki kokeilla, ärsyttää nää rumat punaset finnit jotka ei peity edes meikillä tai peitepuikolla..

• dy6rdyrt

Halpa niksi finneihin on laittaa vauvojen Natusanin sinkkivoidetta kasvoille, mutta ei toisaalta ihan kotiniksi. Sinkkivoidetta en suosittele tekemään omin päin, kun pigmenttejä niin helposti vetää keuhkoihin.

• Vademecum suuvesi

Pyyhi finniin Vademecum-suuvettä pumpulitukolla aamuin illoin. Se kuivattaa nopeasti finnin ja varsinkin sellaisen punottavan patin, joka on vasta siinä vaiheessa, että ei ole puhjennut. On tosi tehokas.

• :))

Ei kannata liian voimakkaita aineita käyttää. Esim. pika-apuna kuivattavat alkoholit vievät finnit nopemmin, mutta pidemmällä aikavälillä ihon kunto kärsii. Kannattaa suosia neutraaleja puhdistustuotteita, esim. puhdistusvedet. Kavovesi kannattaa olla kuoriva, esimerkiksi la roche posayn effaclar, apteekista. Pitää ihohuokoset puhtaina. Finnit lähtee kun silloin tällöin käsittelee kasvot himalajan suolalla. Löytyy ruokakaupasta. Liuottaa suolakiteitä käsien välissä lämpimän veden kanssa, hieroo sitä kostutetuille kasvoihin ja antaa olla pari minuuttia. Suola desinfioi ihon, mutta ei saa käyttää tavallista suolaa vaan tuo himalajan suola on hyvä tähän tarkoitukseen. Sitten esim. nivean soft-yleisvoide on saanut paljon kehuja että jostain syystä finnit vähenee sitä käyttämällä vaikkei olekaan finnituote. Voide kosteuttaa hyvin ja tuntuu pitävän kosteuden hyvin ihossa koko päivän. Itse tykkään siitä myös varsinkin yövoiteena, ja ihon laatu on parantunut paljon.

• kokeillut olen

Perunajaunoa finnin päälle ja sitten meikkivoide kasvoille.

• kokeillut olen

Sorry, typo: siis perunajauhoa. :)

• Juulispää

Taistelin itse myös finnejä vastaan aikoinaan aina 12-vuotiaasta 18 v. asti. Välin iho oli kuin mätäpaiseilla. Monet itkut itkin ja monet tuoteet tuli kokeiltua aina apteekin myrkkyjä myöten. Vihdoin löysin avun aloe-geelistä ja laventeli-aromaöljystä. Sekotin aina pari tippaa öljyä geeliin ja levitin finneille, ja välillä ihan koko naamaan.

• Juulispää

Lisäys: samaan aikaan lopetin maskin käytön ja käytin vain kevytpuuteria. Pesin kasvot aamuin illoin puhdistusgeelillä. Eli pidin kasvot puhtaina!

• ikuinen1

Lopetin kynsilakan käytön, ei tullut enää kipeitä näppylöitä rintaan ja kaulan seudulle, Jostain syystä vain elmexin hammastahna sopii, normaalit hammastahnat tosissaan aiheuttaa myös selkään jonkun verran näppyjä, myös huulen yläpuolelle. Kuulostaa omituiselta, kaikenmaailman myrkkyjä ja antibiootteja on kokeiltu, useimmista allergiaa. Kannattaa myös vähentää ruokavaliosta huonoja hiilareita.

• vieras12

Luin engalinninkielisiltä sivuilta siitä, että pestäisiin kasvot tai muu finninen alue head and shoulderssilla (sisällettävä sinkkiä). Innostuin tutkimaan asiaa aika paljon ja luin myös paljon ihmisten kommentteja jotka sitä olivat käyttäneet ja tuntuivat suorastaan ylistävän sitä. itse olen hieman skeptinen ainakin vielä, hehe.. suosittelen kuitenkin googlettamaan mesim. 'head and shoulders acne' jos on valmist kokeilemaan mitä vain finnien nujertamiseen D: tämä suoranaisesti ei nyt ollut oma käyttövinkkini mutta vinkki nyt kuitenkin, vaikka tyhmältä ehkä kuullostaakin :D

• herkkä iho

Ihon kuorintaan sokeria tai hienoa merisuolaa. Sokeri on karkeampaa ja siksi kasvoille ehkä liian rajua, mutta sopii vartalolle. Hieno merisuola (ruokakaupasta) on kasvoille hellävaraisempi ja veteen sulaessaan rakeet vielä pienenevät.

Hunajasta saa hyvän kasvonaamion. Puhtaalle iholle levitetään ja annetaan olla vaikka tunninkin verran. Huuhdellaan pelkällä vedellä pois.

Suola ja hunaja auttavat molemmat iho-ongelmiin.

Huom! Sokeri, suola ja hunaja ovat viemäriystävällisiä sulaessaan lämpimässä vedessä. Kahvinporojen liiallinen käyttö voi tukkia viemärit. Sama pätee hiutaleisiin ja rouheisiin, joita jotkut käyttävät. Runsas ruokaöljyjen kanssa lutraaminen ei myöskään sovi putkistoille.

• huh4

Aivan kamalia ohjeita aknen hoitoon!! Kahvinpuruja (tulehtuneen ihon repimistä, repisitkö haavoja kahvinpurulla). Ja hammastahna? Laittaisitko hammastahnaa haavaan? Finneja tulee hoitaa ensisijaisesti kuten tulehtunutta ihoa eli mahdollisimman hellävarainen tulee olla. Alkoholipitoiset tuotteet vain pahentavat asiaa, finneistä tuee entistä punaisemmat. Osta apteekista bentsyyli peroxidia ja kokeile salisyylihappoa,

• 16+8

Hammastahnaa on käytetty jopa sairaaloissa haavojen hoitoon. Omiin finneihin sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta. Salisyylihappo kuivatti ihoni korpuksi ja finnit oikein yltyivät kukkimaan. Bentsyyli perolsidi on hammastahnaa myrkyllisempi aine, kuivattaa tehokkaasti ja vie vaatteista värit (valkaiseva). Se siitä.

• rasva-aineenvaihdunt

B-5 vitamiini auttaa

• DinasBeauty

Hei!

Mni tykkää kotikonsteisista edullisista ihonhoito menetelmistä! Myös minä!

Parhaita kotinkonsteisia ihonhoito konsteja minulle ovat olleet aivan tavalliset " ruoka-aineet " esim...

Vihreä tee:

Vihreä tee sopii jokaiselle ihotyypille ja auttaa näin epäpuhtauksien muudotumista, antaa iholle miellyttävän raikkaa olon ja tunteen, seka ennalta ehkäisee epäpuhtauksien syntymistä. Vihreä tee on myös mielettömän terveellinen juotavaksi ja siinä on paljon kaikkia vitamiineja ja muita tarpeellisia asioita, jota iho ja elimistö tarvitsee päivittäin.

Maustamaton jugurtti:

Maustamaton jugurtti on pehmeä ja siinä on myöskin paljon aines-osia, jota tarvitaan päivittäin. Se tuntuu iholla peheälä ja miellyttävältä! Suosittelen lämpimästi tätä.

Kaurahiutaleet:

Kaurahiutaleiden sanotaan poistavan ja ennaltaehkäisevan inhottavia ja vaikeasti hoidettavia mustapäitä. Tätä voidaan myöskin käyttää koko koko kroppaan ja hiuksiin. Kostutta kaurahiutaleita läpöisessä vedessä ja laita kasvoihin pyörivin liikkein. Anna vaikuttaa hetken ja huuhtele vedellä pois.

Sitruuna:

Sitruunan mehu on maailman parhain konsti mustapäiden nujerrukseen! Itse käytän päivittäin ja mustapäät häviävät todella nopeasti. Käytä esim näin. Laita koko kasvoihisi sitruunan mehua ja anna kuivahtaa kasvoillasi noin.10-15 minuuttia. Huuhtele ja rasvaa kasvosi. Sitruuna kuivattaa kasvoja todella tehokkaasti, jolloin rasvaaminen on tarpeellista.

Marjat & hedelmät:

Marjat ja hedelmät ovat paras vitamiinin lähte ja niitä pitäisi syödä päivittäin.
      Marjat ja hedelmät kasvoilla myöskin ovat aivan ihanat ja miellyttävät. Murskaa marjoja ja laita sekaan vaikka sokeria, jolloin iho saa kunnon teho puhdistuksen. Anna vaikuttaa noin 10-20 minuuttia ja huuhtele pois. Muista laittaa pyörivinliikkei aina puhtaaseen ihoon, jotta tämä voi vaikuttaa ensitä paremmin.

Omenaviinietikka:

Kuivattaa ihoa tehokkaasti ja myöskin ennalta ehkäisee ihoon tulevia epäpuhtauksia ja niiden syntyistä. Haju ei ole kovin miellyttävä, mutta on toki tehokas konsti!

Sokeri:

Sokeri ei ole koskaan hyväksi hampaille, mutta ihonkuorinnassa se in loistava! Voit tehdä ikäänkuin " sokerimassan " vedestä ja sokerista ja hiero pyörivin liikkein kasvoillesi. Sopii aivan mainioisti myöskin huulin kuoristaa. Huuhtele hyvin pois, jotta ihosta ei jää tahmea.

Öljy:

Öljy on minun suosikkini myöskin. Öljy antaa iholle pehmeyttä ja kuulloisuutta moneksi tunniklsi. Tämä on myöskn paras keino saada hiuksistasi terveet ja kiiltävät. Kynsille tämä on myöskin paras hoito keino. Antaa kynsille ja kynsinauhoille vitamiineja joiden avulla kynnet kasvata nopeamin ja paremmin, sekä kynsinauhat pysyvät terveinä ja hyväkuntosina. Huuhtele aina hyvin, ettei iholle jää rasvainen tunne.

Siinä on joitakin aivan mahtavia ja hyviä konsteja saada puhdas ja kaunis iho! :)

Onnea ihon hoitoon!

Hyvää talven odotusta kaikille!

• Olet ihana! <3

Kiitos kiitos kiitos!

Kiitos avustasi DinasBeauty!
        love you so much!

• sarik80

Mieto salisyylihappoliuos (5%) päivittäin käytettynä auttaa. Voi tilata kotiin täältä: activesolutions.mycashflow.fi

• Kuorintanaamio

3 aspiriini-tablettia
      1 rkl maustamatonta jogurttia
      1tl hunajaa

aspiriini-tabletit murskataan ja laitetaan tilkkaan vettä. Siihen sitten sekoitetaan jogurtti ja hunaja ja koko töhnä valellaan naamalle ja annetaan vaikuttaa n.20 minuuttia.

Toisinaan olen laittanut tuon mömmön päälle viellä kaupasta ostettua entsyyminaamiota, merkki oli FREEMAN feeling beautiful ja naamion nimi
      facial enzyme mask pineapple. sellanen keltanen purkki, pitäis löytyä ihan peruskaupoista. itse ostin muistaakseni kärkkäiseltä.

• Ainiin, kannattaa tehdä ehkä kaks kertaa viikossa.

• rupiturpa123

Uhkaile niitä finnejä henkisesti, että niistä tulee heikkoja. Sitte valelet benzalla, ja annat olla puoli tuntia. Seuraavana aamuna , jos tulosta ei ole syntynyt, soita finneille jotain kauheeta ulostetta, kuten justin bieberia. Sitten valelet ne mummon väkevällä aamupissillä. Jos ei seuraavanakaan päivänä ole syntynyt tulosta, huuda finneille ja leikkaa ne urti puukolla tai saksilla(MOPOSAHAKIN KÄY). Ja jos ne peijakkaat eivät katoa, muuta eristyksiin loppuelämäksesi poihjoisnavalle igluun, ja syö pelkkää raakaa kalaa ja manaa niitä pirun finnejä joka ikinen päivä. Helvetin finnit pilasi kaiken!!!!!! Mutta kyllä tuo ohje toimii!!!!!!!!!!

• tietämätön

Mikä on finni????

• Sairaanhoitaja äit

Poikani akne alkoi 9 luokalla. Ihotautilääkäri määräsi 3:n kk:n Tetralysal antib.hoidon ja Clindoxyl geelin iltaisin, pesu Humektan perusvoiteella. Akne helpottui vähäksi aikaa. Tetralysalin "syötin" uudelleen lukion 2 luokalla, kun iho kukki ja päänahkaan tuli myös kipeitä finnejä. Tämän lisäksi kaikki mahdolliset ja mahdottomat konstit on kokeiltu! Alkusyksystä päätimme kokeilla mainoksen uhreina Basiron voidetta,jota saa ilman reseptiä apteekista ( n.10€ tuubi ) sekä pesu Humektanilla. Tuloksia alkoi syntyä :). Lisäksi kävin luontaistuotekaupasta kysymässä neuvoja. Myyjä suositteli kookosöljyä, sekä vitamiineja sinkkiä, maitohappobakteereja, omega 7. Nyt poika käyttää sinkkiä,monivitamiinipillereitä,maitohappobakt.sekä magnesiumia. Iho on huomattavasti parantunut !!! Iho pestään Humektanilla. Basiron kuivattaa ihoa,joten akne helpottuu. Kookosöljyllä rasvaillaan ihoa, ehkä joka toinen pvä, myös päänahkaa. Sitä voi ottaa myös sisäisesti,mikäli maku miellyttää. Kipeät ihonalaisen patit ovat selvästi parantuneet ja iho selvästi siistiytynyt. Ehkä tämä ei tepsi kaikille, mutta poikani ihoon on tehonnut positiivisesti. Saa sitten nähdä, miten käy, kun tammikuussa alkaa armeija ?? Siellä hoito saattaa olla hieman hankalaa,mutta... Ja ehkäpä näistä iho-ongelmista JOSKUS pääsee eroon

• äitykkäpieni

Oli kiva lukea tuota. Minulla poika nyt ysillä ja iho kukkii hyvin pahasti. :(
        Ajattelin kokeilla hänelle jättihelokkikapseleita, josko niistä olisi jotain apua. Aiemmin hän on käyttänyt lääkärin määräämää Avitid-voidetta ja Basironia. Hetken ne auttoivat, mutta sitten niiden vaikutus loppui.
        Täytyy ostaa vielä tuota kookosöljyä. Mistä sitä muutes saa?

• Näin

Apteekin manteliöljyä ihonpuhdistuksen jälkeen näppylöihin ja anna vaikuttaa yön yli, toimii minulla, aamulla näppy lähes kadonnut.
      Säilytä öljy jääkaapissa ja muista hygienia öljyn käytössä.

• ■\○

Es ja megis, kyllä toimii!!!!!!!$@££¥₩☆★♡♥¡¿¡¿¤¤●□■▪○•◇◆◆☆★♥》《¤☆

• näpyistä selvinnyt

aikoinansa ainakin toimi semmonen temppu yksittäisille näpyille ja nimeomaan pinnalla oleville valkopäisille, että varovasti puhkaisi finnin ja puristi sen tyhjäksi mädästä niin ettei verta saanut tulla ja laittoi paikallisesti sitruunamehua siihen yöksi. Rupea ei saa rikkoa seuraavana päivänä, vaan meikki päälle päiväksi ja illalla kun meikit pesi pois, oli iho jo yleensä uusiutunut, että pyyhkeellä kasvoja kuivatessa rupi jo irtosi.

• Susanna Vormula

Monet käyttää mm. sinkkivoidetta ja Aloe vera juomaa iho-ongelmiin. Juo paljon vettä ja osta esim. apteekista omalle iholaadullesi sopivat tuotteet.

• tää toimii..

teepä niin, että otat tyhjän purkin, paksuhkoa emulsio voidetta (merkillä ei väliä) ja pari ruokalusikallista taloussikeria.
      sekoitat aineet keskenään ja levität kasvoillesi. annat olla sen niin kauan että seos on kuivunut ja kovettunut. sitten vaan huuhdot lämpimällä vedellä. toista tää noin 2 kertaa viikossa, niin saat finnittömän pärstän lisäksi ihanan pehmeän ja sikeän ihon. ite teen näin eikä mulla finnejä ole ja muutenki on nätti iho. en myöskään meikkaa, koska se tukkii ihohuokoset mikä lisää finnien tuloa.

t 14w :)

• ashlee

ostakaa ihmiset apteekista louis widmerin wicnelactia*1, jota pistätte naamaan sitten sen mukaan, kuinka öljyinen se on. Sitten ihan tavallisesta kaupasta ostatte neutrogenan pink grape fruit daily scrub*2 (eli päivittäisesti käytettävä kuorinta naamalle) ja oil-free moisturaizer*3 (eli öljytön kosteutusvoide).Daily scrubilla kuoritte joka ilta(ja aamuisin, jos haluaa, muuten huuhtelette vähintään vedellä tai jollain kasvomaidolla) ja ostatte myös jostain cittarista tai prismasta montagne jeunesse virgin olive cleansing masquen*4 ja sillä kuoritte kerran viikossa. sillon kun kuoritte naamiolla niin älkää käyttäkö mitään muita kuorivia tai kuivattavia hoitoja, kuorinnan jälkeen kosteutatte kosteusvoiteella. Sitten finniarvista ja muista pigmenttiläiskistä eroon pääsette sinkki pastalla*5 apteekista.sitä pistätte ennen kuin menette nukkumaan.(imeytyy TOSI hitaasti)
      kaikkien tuotteiden hinta pyörii siinä 7-9 euron paikkeilla.
      LINKIT:
      *1: http://www.apteekkituotteet.fi/Wicnelact-liuos
      *2: http://www.apteekkituotteet.fi/Neutrogena-Visibly-Clear-Pink-Grapefruit-Daily-Scrub-150-ml
      *3: http://www.apteekkituotteet.fi/Neutrogena-Visibly-Clear-Pink-Grapefruit-Oil-free-Moisturiser-50-ml
      *4: http://www.boots.com/en/Montagne-Jeunesse-Cold-Olive-Oil-Virgin-Olive-Ultra-Deep-Cleansing-Masque-15g_1234851/
      *5: http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ZINKOSAL-P-SINKKIPASTA-400MG/G-25-G
      tuon näkösiä ovat siis.tälläsellä rutiinilla olen huomannut tehon jo yhdessä viikossa
      PS. ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ SITÄ WICNELACTIA LIIKAA, TOSI KUIVATTAVAA, LIIKAA KÄYTTÄESSÄ IHO KUIVUU LIIKAA=FINNEJÄ LISÄÄ & HELVETIN RUMA IHO. Itse käytän kerran tai kaksi viikossa.

• Ravintolisistä olen itse saanut avun finneihin ja muihin iho ongelmiin. E-vitamiini (wheat germ oil GNLD) on mun ihan favorite :) toki omega hyvänä kakkosena

• jaa2

tää ei oo kotivinkki mut basiron-voide (lääke) on aivan mahtava. Alle kuukaudessa jo huomattavat tulokset, finnejä tulee paljon vähemmän ja ne on pienempiä ja vaaleempia kuin ennen..

• Oriflame 3D supistaa ihohuokoset paras mahdollinen. Tai lääkäriin antibiootikuuri

• Tuleva kosmetologi

Kosteuttakaa ihoa sisältä päin eli juokaa vettä ! Sinkki on tutkitusti "ihonhoito vitamiini "
      Kuorikaa sitä naamaa ehkä 2 kertaa KUUKAUDESSA, ei joka päivä tai jokatoinen päivä.
      Vanhempana sitten näkee kun on hinkannu ihoaan ja se ohentuu ja verisuonet kuultaa läpi ja couperosa tulee helpommin esiin.
      Rasvatkaa naamojanne, se pehmittää ihon pintaa, jolloin tali ja rasva eivät jää jumiin ihon pinnan alle vaan pääsevät ulos luonnollisesti eivätkä aiheuta tukkeumia ja tulehduksia niin helposti. Mutta jos on aknesta kyse niin kannattaa kääntyä ihotauti lääkärille.

• 7897h90

Sauna, siis löylyt on hyvä ihohuokosten avaajana, finnien poistoon apuväline ja sitten sillä kaks' karheammallapuolisella sienellä pesu(kuorinta) toimii. Sitten jos tarvii, perusrasvaa itse käytän natusania ja Ainu.

mummoni antoi vanhanajan keinon: pienipala tuorehiivaa vettä silloin tällöin, sekin toimii.

• Leina949

Mulla ei oo ollut mitään hirveän pahaa aknea, mutta sellainen helposti näppyyntyvä sekaiho. Sokerien ja valkoisten jauhojen vähennys on auttanut ihoa tosi paljon!!

• MKH

Urheiluminen myös auttaa paljon, naama finnien poistamiseen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      101
      3184
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      1993
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      1962
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1433
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1351
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe