Toimeentulotuki

Tässä olen lukenut näitä kirjoituksia toimeentulotuesta...Itse olen ollut piakkoin 4 kk ilman rahaa viimmein vein hakemuksen sossuun sinne pyydettiinlisä selvityksiä ja kuitteja . Käsittelyt jatkuu viikosta toiseen ja sosiaalityöntekijät ei soittele vaikka soittopyynnöt olen jättänyt....Ja kun olen vanha ja asunnoton eipä mulla ole kuitteja enkä saa myöskään asumistukea. Olarinluomaan ei kuulemma kelpaa täytyy olla päihteen käyttäjä ja mieluummin jatkuvassa jurrissa eyttä saa yöpaikan..Syksy on saapunut ja ilmat on kylmennyt Mutta jotenkin on vielä yöt pärjännyt teltassa....Kirjasto on oiva paikka käydä lämmittelemässä köyhänki...

2

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki ilmaiseksiko?

Ei rahan saanti saa ollakkaan liian helppoa. Ei saakkaan soitella, sinun pitää itse olla aktiivinen, huhuh.. miten valmiille olet oppinut. Olarinluomaan pääsee, mutta ei taida paikka kelvata, tuskimpa kysyvät ovella juomistottumuksiasi.
      Byrokratia on juuri oikea keino opettaa työteliäisyyttä. Nyt tulee muutos toimeentulotukeen, saat tienata 300-400e kuussa tuen päälle, tuntuisi riittävän.
      Nyt ota elämäsi ohjakset omiin käsiisi ja terhistäydy.
      Kohta alkaa töitä piisaamaan, mutta vain jos olet oikealla asenteella liikenteessä.

• Big apple city

Byrokratia ei ole mielestäni oikea tapa opettaa työteliäisyyttä. Jouduin aikoinaan työttömäksi ilman omaa syytä ja siinä samassa asunnottomaksi. Espoo on helvetillinen köyhyysloukku sosiaalipalvelujen suhteen vaikeaan tilanteeseen joutuneelle .Itse ratkaisin tilanteeni muuttamalla Jyväskylään, missä vuokra-asuntojen hinnat ovat kohdallaan, eikä mennyt aikaakaan kun pääsin ensin täällä työllistämistuella töihin, sitten oppisopimusopiskeluun ja uuden elämän alkuun. Täällä on vielä julkiset palvelut aika hyvällä tolalla, vaikka kaupungin talous on kuralla. Vähän iäkkäämmälle, mutta vielä työikäiselle on esimerkiksi hienoa, että meillä täällä on vieläkin pystytty pitämään yllä kunnallinen omalääkärijärjestelmä. Espoossa vanha äitini joutuu tekemään pitkiä matkoja saadakseen hoitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe