Työskentelen sosiaali- ja terveysalalla oppisopimuksella 2-vuorotyössä. Minulla teetetään jopa 12 päivää putkeen (näistä 2 on koulupäiviä ja loput työvuoroja) ilman että välissä on yhtäkään vapaapäivää. Olen työpaikalla ainoa joka joutuu näitä" pitkiä putkia" tekemään, kaikilla muilla maksimissaan 6 pv (useimmiten vain 4-5 pv jonka jälkeen vapaata). Eikös oppisopimusopiskelijaa koske aivan samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muitakin ja nähdäkseni yllämainittu menettely ei ole tasa-arvoista kohtelua. Kokemuksia vastaavanlaisesta?
Peräkkäiset työvuorot
2
286
Vastaukset
- matamata
Työnantajan tulee kohdella työntekijöitä tasapuolisesti työvuorojen suunnittelussa, viikonloppuvapaiden antamisessa ja työntekijöiden toiveiden toteuttamisessa.
Lue työ- ja lepoajoista
http://www.superliitto.fi/fi/Edunvalvonta/Sopimusedunvalvonta/Työajat ja vuosiloma/Työajat/
Tieto ei sinua paljoa auta, jos esimies on erimieltä kanssasi. Tarvitset apua. Saat sitä luottamusmieheltä, jos olet liittynyt liittoon, muuten ehkä työsuojeluvaltuutetulta. - Tiedän että....
Oppisopimus opiskelija työskentelee myös alan TES:n mukaisesti ja oma esimieheni on kertonut että vaikka vuorojen välissä on teoriapäiviä (joiden tunnit eivät kuitenkaan näy listalla), se lasketaan niin että opiskelija tästä huolimatta tekee "täyttä listaa". Esim. viikkotyöaika 38,15 - 7,15 (koulutunnit) = 31h per viikko. Jos tuntimäärä tästä ylittyy, tulee ylityötä joka näkyy plussatunteina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249