Land Rover Freelander 2 - turmanloukku?

4x4

Omistan vm. 2007 Land Rover Freelander 2 TD4 SE:n. Olen ostanut auton n. vuosi sitten jolloin sillä oli ajettu n. 130000km Autolla on nyt ajettu n. 160000km ja se on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.

Muutama viikko sitten auton tekniikka petti aivan yllättäen aiheuttaen vakavan vaaratilanteen. Ajaessani tasaista 80-85km/h nopeutta auton etupyörät lukkiutuivat yllättäen! Sain onneksi pidettyä auton tiellä, eikä takana ollut ketään. Olin kuitenkin noin puoli kilometriä aiemmin meinannut lähteä rekan ohi, mutta onneksi näkyvyys ei aivan riittänyt. Muuten en varmaankaan olisi kirjoittamassa tätä.

Viaksi paljastui vaihdelaatikon (manuaali, 6v) täydellinen pettäminen hajonneen laakerin vuoksi. Tämä johti peruutusvaihteen itsestäänkytkeytymiseen ajon aikana ja sitä kautta voimansiirron jumiutumiseen. Korostaisin, että ko. vika ei antanut MINKÄÄNLAISIA oireita tai varoittanut mitenkään etukäteen, eikä kyseessä ollut vaihteenvaihtotilanne!

Land Roverin maahantuojan (Inchcape) mielestä heillä ei ole mitään vastuuta asiassa, jos 160000km ajetun auton vaihteisto pettää aiheuttaen potentiaalisen onnettomuuden.Jos itse ajaisin tai olisin suunnitelmissa hankkia ko. auton (tai vastaavalla vaihteistolla olevan Range Rover Evoquen), miettisin vakavasti uudelleen.

2

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ponhuk

Juttusi saa minut entistä enemmän vakuuttuneeksi, että maasturi pitää olla Toyota.

• joopajoo

Samaa paskaa jauhanut,Ei ole tarkistanut öljyjä vaihteistosta.Laatikko leikannut kiinni.';

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe