Väliaikainen ero?

eroakkovaikoei

Eli tapaus olisi tämä, eroaisin nyt kirkosta ja parin vuoden päästä liittyisin taas jotta voisi mennä kirkkohäihin, onnistuuko molemmat pelkällä lomakkeella ja ei vaadi mitään rituaaleja?

10

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on

Kyllä.

Kannattaa myös miettiä hetki miksi ihmeessä sinne kirkkoon pitää häitä mennä pilaamaan.

• Kirkon jäseneksi pääsee liittymään pelkällä ilmoituksella, jos on joskus ollut kirkon konfirmoitu ja rippikoulun käynyt jäsen. Eli voit ihan hyvin erota nyt eroakirkosta-palvelulla, sitten jos joskus taas haluat liittyä takaisin niin pelkkä ilmoitus seurakuntaan riittää.

Tuossa kirkkohääasiassa kannattaa muistaa muuten se, että jos pariskunnasta esim. toinen on kirkon jäsen, niin avioliiton siunaus onnistuu silloinkin. Avioliittoon vihkiminen tehdään silloin maistraatissa, mutta muilta osin seremonia on käytännössä identtinen vihkimisen kanssa... Eli jos tuleva puolisosi esim. vaatii kirkkohäitä ja hän on jo kirkon jäsen, sinun ei välttämättä tarvitse liittyä takaisin, pyydätte vain avioliiton siunauksen avioliiton vihkimisen sijaan.

Lisätietoja: http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/FDF365AFFA194719C225708400445F4B?OpenDocument&lang=FI

• mutta miksi

Jos ripari ja konfirmaatio on suoritettu, niin takaisinliittyminen on lähinnä ilmoitusasia.

En minäkään kyllä ymmärrä että jos ei usko, niin miksi pitäisi ottaa pappi kaveriksi naimapuuhiin. Enää noin puolet viettää ns. kirkkohäät ja määrä putoaa vauhdilla.

• eroakkovaikoei

Tyttöystävä tahtoo kirkkohäät, siksi.

• beenthere ei kirj.
        eroakkovaikoei kirjoitti:

Kuinka monessa asiassa meinaat antaa myöten avioliiton aikana, ilman, että alkaa kyllästyttää? Eikö tämäkin voisi olla asia, josta keskustella? Voihan hienot häät järjestää ilman kirkkoakin, jopa hienommat.

• bfgvfdvfdv

Vastavihitty morsian työnsi sulhasensa kalliolta Yhdysvalloissa:
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013091017470840_ul.shtml

"Graham kertoi jo aiemmin, että halusi naimisiin vain saadaksen häät. Siitä he ovat todennäköisesti riidelleet", Missoulian-lehden lähde kertoo.

• Jori Mäntysalo

Avioliiton siunauksen luulisi silloin kelpaavan. Eihän häävieras edes huomaa eroa, ellei satu olemaan pappi.

Jos valita pitää, parempi toki kestää kirkkovihkiminen ja jättää lapset kastamatta.

• näin meillä

Taitaa tyttöystäväsi haluta enemmän kirkkohäitä kuin sinua!

Tyttöystäväni valitsi minut kirkkohäiden sijaan.

• beenthere ei kirj.

Miksi haluat kirkkohäät?

• eroakkovaikoei

Itse en mistään kirkkohäistä ole puhunut haluavani, mutta alkuperäiseen kysymykseeni olen saanut vastauksen, kiitos teille muillekkin toki keskustelusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1849
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1414
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1171
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe