Histamiini

allergiaa?

Hei,

Huomasin täällä vanhan ketjun, jossa oli kerrottu asiasta jotain..

Missähän kaikissa ruoka, ym. on tätä histamiinia? Onko esim. siiderissä?
Hyvin harvoin juon mitään, mutta jo hyvin pienistä määristä tulee migreeni.

Muutenkin migreenipäiviä on paljon ja yleensä useita päiviä peräkkäin.. Täsmälääkkeet vievät sentään kivun pois, mutta olo muuten epänormaali kolmiolääkkeiden jälkeen.
Estolääkkeistä ei ole tullut apua, eikä liioin esim. vitamiineista.

ONKO esim. Camucin oikeasti auttanut ja kuinka pian?

4

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+17

Narskutteletko hampaitasi tai puretko niitä stressatessa yhteen? Mikäli, niin suosittelen hammaslääkärille puhumaan, voi teettää hammaskiskot.
      Mulla migreenit loppui seinään, kun sain hammaskiskot.

• migarg

Hei,
      Itselläni Camucin ei ainakaan auttanut. Ärryin histamiinille asteittain ja lopuksi syötäksi kelpaavia ei migreeniä aiheuttavia ruokia oli kourallinen. Pahin kuitenkin histamiiniherkkydessä on se, että aivot nopeasti oppivat reagoimaan kaikkii ruoka-aineisiin samalla tapaa, eli omalla ajattelulla "tästä varmasti tulee migreeni" voi vahingossa helpottaa kohtauksien syntyä.
      Itselläni migreeniä aiheutti helpoiten, rasva (kaikki paistettu), tomaatit (kypsennettynä pahin), juustot, laku salmiakki, kanamuna, lohi, viini, suklaa.. Haastavaa oli kun kaikessa prosessoidussa ruuassa on usein rasvaa (makkarat, pizzat, kalapuikot yms. frittituotteet) samoin kaikki voitaikinapohjaiset leivonnaiset tai rahkapohjaiset piirakat oli ehdottomia kohtauksen aiheuttajia.
      Pahimmillaa söin keitettyjä kasviksia, perunaa ja riisiä sekä haudutettuja vähärasvaisia kaloja, sillä kaiken lihan paistamisesta vapautui luontaisesti rasvaa, eikä näin ollen ollut syöntikelpoista.
      Itselleni apu kuitenkin löytyi suggestioterapiasta. Noin viiden kerran jälkeen maistelin lihapasteijaa ja mozarellapizzaa sekä koskenlaskijamakaronilaatikkoa mielettömällä nautinnolla. Vapautti elämään ja nauttimaan myös ruokaan liittyvissä sosiaalisissa tilanteissa. Kannattaa kokeilla!

• jcbrt554

Epäilin, olinko itse kirjoittanut yo viestin. Listani on niin samanlainen. Kallis Camucin ei auttanut minullekaan. Voitko lähemmin vinkata suggestioterapiastasi, missä olit.
        Olin kerran eräällä hypnologilla ja mua rupesi vaan vietävästi naurattamaan ja juoksin ulos... Eli täytyis olla hyvä...

• migarg
        jcbrt554 kirjoitti:

Epäilin, olinko itse kirjoittanut yo viestin. Listani on niin samanlainen. Kallis Camucin ei auttanut minullekaan. Voitko lähemmin vinkata suggestioterapiastasi, missä olit.
        Olin kerran eräällä hypnologilla ja mua rupesi vaan vietävästi naurattamaan ja juoksin ulos... Eli täytyis olla hyvä...

Suggestioterapia toimii silloin kun asiakas on tarpeeksi hynoosiherkkä eli pääsee syvään hypnoosiin, jossa voidaan asettaa suggestioita. Itse satun olemaan hyvin herkkä ja pääsen vaivuttamaan itseni hypnoosiin ja näin sain harjoiteltua taitoa, jotta suggestio vahvistuu. Se, että sinua nauratti voi olla joko se, ettet ole herkästi hypnotisoitavissa ja tarvitset siihen paljon harjoitusta eli toistoa toistoa toistoa, tai sitten se, että tapa millä sinua koitettiin vaivuttaa hypnoosiin ei ollut sinulle sopiva. Ammattilainen varmasti löytää eri tapoja kokeilla, jotta sopivan tapa löytyy. Suggestioterapiaa sain henkilöltä, joka on tällä hetkellä muussa työssä, eli ei pidä omaa vastaanottoa enää. Päteviä, toiminnassa olevia suggestioterapiaan koulutettuja voi kysellä Suomen Hypnoosiyhdistyksestä. Itselläni on siis kanssa uuden paikan etsintä varmasti edellä, sillä suggestioita on hyvä vahvistaa. Ja tietysti syvään hypnoosiin pääseminen toisen avulla on uskomattoman rentouttavaa. Itselleni toimi ihan voimavarana arkeenkin.

Suosittelen kuitenkin kärsivällisyyttä ja koittamaan vielä uudemman kerran. Ihan vaan, että pääsisit eroon omasta listastasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4955
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      505
      1587
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      49
      776
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe