Tarjolla olisi pohjaanpalanutta mannapuuroa, lämmitettyä kahvia, kuivaa pullaa ja sitten sokerina pohjalla heikonpuoleista seuraa.
Niin, ja sitä heikonpuoleista seuraa voi tuurillaan olla tarjolla huomenillallakin, ylhuomisesta ei sitten ole takeita.
Tuossa marketissa tuli keksihyllyn vieressä mieleen, että jos pitäisi luopua joko suolasta tai sokerista, niin olishan jo vaikea valinta.
Kyllä se varmaan sokerista kuiten olis viisaampaa luopua.
Kyllä ne lihat ja kalatilman suolaa olis alkuihmisen ravintoa.
Tuossa otsikossa tuli mainittua unelmista, kai niitä on ollut minullakin. Jotkut jopa toteutuneet.
Nyt on inhorealistinen elämänasenne, siihen ei unelmat kuulu.
Viihteellinen illanvietto unelmien kankkulankaivolla
32
153
Vastaukset
Meinasin just keittää tuoretta kahvia. Taidan sittenkin kallistua tee linjalle. Mannapuuro on hyvää ilman pohjaanpalamista kylläkin. Metsälenkkiä suunnittelin. Hyvä tekosyy laittaa pyykkikone päälle niin ei tarvi lähtä. Joo, kyllä kalaa ei ainakaan syö ilman suolaa. Jos ei turhia unelmoi ,ei tule pettymyksiäkään niin.
Aamusella tulee joutua useampikin kuppi.
Kahvihan pitää juoda kupista ja täytyy olla myös alavati.
Niinsanotusti liisteeltä en kuitenkaan juo.
Ne nuo muki-hommat on ala-ikäisten juttuja.
Juu kyllä pohjaanpalanut mannapuuro hyvälle maistuu, kun laittaa kunnon onppuhillosilmän ja mahdollisimman punaista maitoa.
Sulla on vissiin puoliautomaattikone, kun sitä pitää vahtia.
Kummallinen nainen, kun ei unelmoi.k-kotton kirjoitti:
Aamusella tulee joutua useampikin kuppi.
Kahvihan pitää juoda kupista ja täytyy olla myös alavati.
Niinsanotusti liisteeltä en kuitenkaan juo.
Ne nuo muki-hommat on ala-ikäisten juttuja.
Juu kyllä pohjaanpalanut mannapuuro hyvälle maistuu, kun laittaa kunnon onppuhillosilmän ja mahdollisimman punaista maitoa.
Sulla on vissiin puoliautomaattikone, kun sitä pitää vahtia.
Kummallinen nainen, kun ei unelmoi.:D ei nyt kuitenkaan puoliautomaatti. Unelmat on muita varten. Tosiasioiden kans elämisessä on enempi haastetta. Kahvia juon kupista siks, kun tee tummentais ne niin rumaks. Käytänpä sitten mukeja teen juontiin. Vieraat yleensä juo kahvia niin on kirkkaammat kupit tarjota:)
Pohjaanpalanutta mannapuuroa vois kauhoa vähän niinku päältäpäin ei maistuis sit niin riihen maku:) Tykkään puuroista ja velleistä:)) Hmm.. Lämmitettyä kahvia.. Jos pannukahvi lämmitetään vois sitä kupillisen maistaa kastamalla kuihvahkon pullan siihen tai tehdä pullamössöä:) Nökötä siinä vastapäätä, tillitetään sit toisiamme, jos et puhu etkä pukahda..Mie vähän yritän ehkä lievästi ilmehtiä.. Suola on kuitenki suolaa, sitä ilman ei voi olla, ei mitenkään.. Imelästä voi luopuuki :) Unelmat,,, niitä on edelleen, vaikkei enää siinä määrin mitä joskus on ollut. :)))
No johan on kumman kohteliasta väkeä, kaikki tuntuu kelpaavan.
Pannukahvia mulla on, en edes omista keitintä.
Muistan joskus ainakin viiskymmetä vuotta sitten.
Oli semmonenkin ruoka, kun maitolämmitys. Kun ei ollut sähköjä, ei liioin jääkaappiaEn muista oliko se jälkiruoka. Siinä oli lämmintä maitoa, ja ne kuivaneet pullanpalat oli siellä kellumassa. en siitä ihmeemmin pitänyt, mutta aika oli silloin eri.
Sitten oli sellainen toppi-nimeltään. Kahvikuppiin kahvin sekaan survottiin pullaa ja sokeria, ja sitten syötiin lusikalla, se oli aikanaan hyvää.
Harvoin minulla mikään pohjaan palaa. otan niin ison kattilan, että on vara hämmentää kauhalla niin, ettei ehdi ottaa pohjaan.
Kai sen unelmien piikkiin voi pistää, että omat voimavarat tulee aika usein arvioitua pahasti yläkanttiin. Se tuo ikä.k-kotton kirjoitti:
No johan on kumman kohteliasta väkeä, kaikki tuntuu kelpaavan.
Pannukahvia mulla on, en edes omista keitintä.
Muistan joskus ainakin viiskymmetä vuotta sitten.
Oli semmonenkin ruoka, kun maitolämmitys. Kun ei ollut sähköjä, ei liioin jääkaappiaEn muista oliko se jälkiruoka. Siinä oli lämmintä maitoa, ja ne kuivaneet pullanpalat oli siellä kellumassa. en siitä ihmeemmin pitänyt, mutta aika oli silloin eri.
Sitten oli sellainen toppi-nimeltään. Kahvikuppiin kahvin sekaan survottiin pullaa ja sokeria, ja sitten syötiin lusikalla, se oli aikanaan hyvää.
Harvoin minulla mikään pohjaan palaa. otan niin ison kattilan, että on vara hämmentää kauhalla niin, ettei ehdi ottaa pohjaan.
Kai sen unelmien piikkiin voi pistää, että omat voimavarat tulee aika usein arvioitua pahasti yläkanttiin. Se tuo ikä.Maitolämmityksen muistan mieki, iltapalana äiti sitä joskus laittoi.. Maidossa keitti ruisleipäpaloja johon laittoi palasen voita mukaan,, että oli hyvää:) Mie en kyllä muista tarkkaan milloin meille tuli jääkaappi?? Ehkä joskus 50luvun lopssa?? Sähköt on ollu varmaan aina, en muista sähkötöntä aikaa.. Mie tykkäsin pullamössöstä, siksi myö kahviin survottua pullaa nimitettiin, sokeria mätin varmaan puolilleen kahvilasiin, mie join penskana aina kahvin lasista:) Omat voimavarat on miulla ajantasalla, mut jotain mukavia unelmia on olemassa:)))
Meillä kyllä maitolämmitykseen laitettiin kuivat ruisleivän palat. Maito keitettiin. Siihen sitten voita ja suolaa. Se oli muuten hyvää. Pullamössöä, sitä tehdään vieläkin meillä töissä vanhuksille.
Kyllä ne pullapalat meillä kellu.
Kuivista leivistä äiti teki leipäressua, liekkö muualla jokin muu nimi.
Siitä en paljon muista, kai se oli mieluisampaa kun maitolämmitys.
Sitä leipäressua syötiin siankäristyksen kanssa.
On yksi ruoka, joka ei mulla mene alas, ja se on piimä. Ei mennyt pienenä kotipiimä, eikä mene nytkään kaupanpiimä.k-kotton kirjoitti:
Kyllä ne pullapalat meillä kellu.
Kuivista leivistä äiti teki leipäressua, liekkö muualla jokin muu nimi.
Siitä en paljon muista, kai se oli mieluisampaa kun maitolämmitys.
Sitä leipäressua syötiin siankäristyksen kanssa.
On yksi ruoka, joka ei mulla mene alas, ja se on piimä. Ei mennyt pienenä kotipiimä, eikä mene nytkään kaupanpiimä.Leipäressua tehtiin meilläkin.En kyllä muista et sian käristys siihen erikoisemmin yhdistettiin. Mut sikojen teurastukset muistan .Ja lampaiden kans. Leppärieskaa sit verestä tehtiin. Piimän voittanutta ei ole. Tänään viimeks ostin. Mulla tökkää hapansilakka. Sitä en suostu syömään.
- Hei kun keikuskelen
Jooo, vois tehdä treffit täksi illaksi. Pääsen kyllä töistä aika myöhään, kotona oon joskus puoli yheksän tienoilla, mutta jos se ei haittaa mitään, niin voisimme kaikki Rrrrrynnätä tälle palstalle vetäsemään jos jonkinlaisia juttelutuokioita. Saatas tää palsta vähäköku kukkimaan mitä suurimmin värein.
Pohjaanpalanut mannapuuro kuulostaa aivan pöyristyttävän kauhialta. Sitä ei syö pirukaan. Pullat vaikka olisivat tuoreita, niin en erityisemmin niistäkään piittaa.
Ohitan pullat helposti, mutta jos eteen työnnetään kermavaahtotäytekakkua tai leivoksia, joissa kans kermavahtoa tai/ja marsipaanipäällystää, niin johan mun kieleni nystyrät alkaa valuttamaan kuolaa. Joo, siten kun koirienkin huuliläpysköjen alta alkaa valumaan noroina kuolaa, kun tietävät saavansa maan mainiota herkku-herkkua.
Kala ilman suolaa on kuin ihminen ilman päätä.
Häh oliko vähä huono vertaus :) Itte keksin :)
Mutta sen sanon, että kala olis aikamoisen yäk-yäkkiä, jos siihen ei vois laittaa suolaa. Niin ja liha kans. Muistan muinoin, kun olin ensimmäistä lastani oottelemassa sairaalassa ja kun raskausmyrkytys vallitsi minussa, niin minulla oli oma ruokavalio. Muut ahti suuhunsa tavallista ruokaa ja minä sain omat pikku kulhot, joissa oli täydellisen suolatonta ruokaa. Muistan pieniä lihaklimppejä, jotka oli keitetty suolattomassa ja mausteettomassa vedessä. Ne oli semmosia harmaita klönttejä. Arvaa vaan maistuiko hyvältä? Ei maistunut, ei todellakaan.
Hmmmm.... unelmat. Tuo sana on vähän semmonen, että en osaa sitä silleen omaksua. Ajattelen näet, että jos unelmia kerää vinot pinot, niin se on kuin alkaisi etukäteen kirjoittamaan elämänsä käsikirjaa. Ja kun elämä huitelee oman maun mukkaisesti, eikä kuuntele käsikirjoja, niin plörinäksihän ne unelmat menis.
Oon semmonen ihminen, joka pyrkii luovimaan eteen tulevien elämäntilanteiden kiemuraisissa tilanteissa siten, että mahdollisimman positiivisena ja iloisena ja tasapainoisena pysyisin.
No niin. Tullos nyt ja tuonnempana ja ennenkaikkea illalla tänne ihmisiä ihmisten perään. Paljon ihmisiä naputtelemaan omia juttujaan.
Onks tää nyt sovittu häh?No juu, tuli luvattua. ja minähän aina pidän lupauksen.
Minä taas oon sellainen, että kaikki pitää tehdä vaikeemman jälkeen.
Pärjää sitä näinkin, helpommallakin pääsis. Mutta on siinäkin hommaa, jos yrittää joka asian päästä helpolla.
Tuosta kalansuolauksesta. Jaakko Kolmonen sanoi, ettäsavukala suolataan vasta savustamisen jälkeen. Sehän jäähtyy, ja minä ainakin syön jo savustuksen aikana, kun alkavat kypyä. Kyllä savukala on parasta,, kun se on lämmin.
Minä taas syön mieluummin pullaa, kun näitä makeita.
Lettuja paistelen aika usein- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
No juu, tuli luvattua. ja minähän aina pidän lupauksen.
Minä taas oon sellainen, että kaikki pitää tehdä vaikeemman jälkeen.
Pärjää sitä näinkin, helpommallakin pääsis. Mutta on siinäkin hommaa, jos yrittää joka asian päästä helpolla.
Tuosta kalansuolauksesta. Jaakko Kolmonen sanoi, ettäsavukala suolataan vasta savustamisen jälkeen. Sehän jäähtyy, ja minä ainakin syön jo savustuksen aikana, kun alkavat kypyä. Kyllä savukala on parasta,, kun se on lämmin.
Minä taas syön mieluummin pullaa, kun näitä makeita.
Lettuja paistelen aika useinHello k-kotton, täällä hieman väsähtänyt ihminen. Vatsalaukkuun ahdoin kaks juustoleipää ja otin tavoistani poiketen pakastimesta jäätelötikun, jossa päällä suklaata ja manteleita.
Mainitsit Jaakko Kolmosen kalansuolauksesta. On harmillista kun en mitenkään voi kirjoittaa tarkkaan, että millä tavalla mun mies suolasi savustetut kalat, mutta sen tiedän, että hän suolasi savukalat vasta sen savustuksen jälkeen. Jollakin tavalla on mielikuva, että se suola liotettiin kiehuvaan veteen ja ne savustetut kalat tökättiin siihen suolaveteen ja kalat imasi ihteensä sen suolan.
Mutta mutta ja mutta, en tiedä oliko se ihan varmasti noin, koska en koskaan katsonut vierestä hänen suolaamistaan. Minä ja muut kuitenkin kovasti tykättiin hänen savustetuista kaloista. Ja kylmiä ne kalat eivät olleet, kun niitä kiikutti valmiina syöjien nenän alle. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hello k-kotton, täällä hieman väsähtänyt ihminen. Vatsalaukkuun ahdoin kaks juustoleipää ja otin tavoistani poiketen pakastimesta jäätelötikun, jossa päällä suklaata ja manteleita.
Mainitsit Jaakko Kolmosen kalansuolauksesta. On harmillista kun en mitenkään voi kirjoittaa tarkkaan, että millä tavalla mun mies suolasi savustetut kalat, mutta sen tiedän, että hän suolasi savukalat vasta sen savustuksen jälkeen. Jollakin tavalla on mielikuva, että se suola liotettiin kiehuvaan veteen ja ne savustetut kalat tökättiin siihen suolaveteen ja kalat imasi ihteensä sen suolan.
Mutta mutta ja mutta, en tiedä oliko se ihan varmasti noin, koska en koskaan katsonut vierestä hänen suolaamistaan. Minä ja muut kuitenkin kovasti tykättiin hänen savustetuista kaloista. Ja kylmiä ne kalat eivät olleet, kun niitä kiikutti valmiina syöjien nenän alle.Ei tässä pirteimmilläni oo minäkään, lonkkaa särkee, ja polvessa tien vettä, kun on turvoksissa.
Voihan tuota kokeilla, sitä suolavettä.
Ostin viime kesänä savustuspöntön, maksoi monta sataa. Herrojen värkki se on.
Entinen oli vahvasta raudasta itse tehty, ainakin sadan litran savustin. Siinä onnistuminen oli pomminvarmaa.
Tuossa pitää kituuttaa pienellä tulella, ja pitkään. Niin tiiviskin on, että katajien kanssa saa olla tarkkana.
Ilta on tyyni ja lämmin. Olis mukava olla tuulaalla. Mutta se tuo ikä- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Ei tässä pirteimmilläni oo minäkään, lonkkaa särkee, ja polvessa tien vettä, kun on turvoksissa.
Voihan tuota kokeilla, sitä suolavettä.
Ostin viime kesänä savustuspöntön, maksoi monta sataa. Herrojen värkki se on.
Entinen oli vahvasta raudasta itse tehty, ainakin sadan litran savustin. Siinä onnistuminen oli pomminvarmaa.
Tuossa pitää kituuttaa pienellä tulella, ja pitkään. Niin tiiviskin on, että katajien kanssa saa olla tarkkana.
Ilta on tyyni ja lämmin. Olis mukava olla tuulaalla. Mutta se tuo ikäTäälä on kans niin maan perusteellisen hieno ilma. Yllätyin kun lähdin töistä kotia ja avasin ulko-oven, niin päin pläsiä pätkähti leudon lämmin ilma.
"tuulaalla" tuo sana tarkoittaa varmaankin tuulastusta?
Koskaan en ole ollut tuulastamassa, mutta pojat (lapset) olivat aika usein joko isänsä kanssa tai isän veljen kanssa maalla tuulastamassa.
Ostettiin pojille aikanaan Kanariansaarilta harppuunat ihan tuota tuulastusta varten. Täällä Vaasassa ei kukaan puhu mitään tuulastamisesta, ehkä se ei merelle sovi??? Ehkä se on järvikaloja varten.
Menehän mies lääkärille näyttämään polveas ja lonkkaa, ettei pahene. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Täälä on kans niin maan perusteellisen hieno ilma. Yllätyin kun lähdin töistä kotia ja avasin ulko-oven, niin päin pläsiä pätkähti leudon lämmin ilma.
"tuulaalla" tuo sana tarkoittaa varmaankin tuulastusta?
Koskaan en ole ollut tuulastamassa, mutta pojat (lapset) olivat aika usein joko isänsä kanssa tai isän veljen kanssa maalla tuulastamassa.
Ostettiin pojille aikanaan Kanariansaarilta harppuunat ihan tuota tuulastusta varten. Täällä Vaasassa ei kukaan puhu mitään tuulastamisesta, ehkä se ei merelle sovi??? Ehkä se on järvikaloja varten.
Menehän mies lääkärille näyttämään polveas ja lonkkaa, ettei pahene.Huomenna on uusi päivä. Eiköhän mennä nukkumaan.
Kauniita unia, myös Pupulle.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Huomenna on uusi päivä. Eiköhän mennä nukkumaan.
Kauniita unia, myös Pupulle.Joo, samaa mieltä, eiköhän pistetä kroppaa vaaka-asentoon.
Mä meinaan vielä lukea kirjaa hetken. Tarttee saada kerättyä mahdollisimman äkkiä kasaan kaikki kirjat, jotka kuuluvat "nämä 100 kirjaa sinun pitää lukea ennen kuolemaasi"-sarjaan. Nyt on menos Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva.
Joo, on hyvä kirja, kiitos kysymästä.:)
Kauniita unia vaan sinnekin päin.
Kauniita unia myös muille palstalaisille. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Joo, samaa mieltä, eiköhän pistetä kroppaa vaaka-asentoon.
Mä meinaan vielä lukea kirjaa hetken. Tarttee saada kerättyä mahdollisimman äkkiä kasaan kaikki kirjat, jotka kuuluvat "nämä 100 kirjaa sinun pitää lukea ennen kuolemaasi"-sarjaan. Nyt on menos Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva.
Joo, on hyvä kirja, kiitos kysymästä.:)
Kauniita unia vaan sinnekin päin.
Kauniita unia myös muille palstalaisille.Sulle minä vielä jatkan, kun ot kyselly niistä kurjista.
Niitä ei vähään aikaan näkyny, sitten ne ilmaantui.
Minä vein niille perunoita johon oli sotkettu säilykelihaa (pahanmakuista). Keitin isolla kattilalla puuroa, söin minä siitä itsekin. ja sitten vein jyviä.
Sitä ei usko, miten paljon ne söi. Oli niitä kolme, ja on ne isoja, mutta kuitenkin.
Sitten ne yks aamu ei enää tulleet.
On minula niistä kuvia, voin jonkun laittaa. Muistaakseni kerran kyselit.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Sulle minä vielä jatkan, kun ot kyselly niistä kurjista.
Niitä ei vähään aikaan näkyny, sitten ne ilmaantui.
Minä vein niille perunoita johon oli sotkettu säilykelihaa (pahanmakuista). Keitin isolla kattilalla puuroa, söin minä siitä itsekin. ja sitten vein jyviä.
Sitä ei usko, miten paljon ne söi. Oli niitä kolme, ja on ne isoja, mutta kuitenkin.
Sitten ne yks aamu ei enää tulleet.
On minula niistä kuvia, voin jonkun laittaa. Muistaakseni kerran kyselit.Heh, k-kotton oot sinä aikamoinen mies:)
Meinasin nois aikasemmis viesteis kysellä noista sun kurjistas, mutta en sitten kysellyt, kun aateskelin, että en aina kehtaa niistä udella. Hyvä kun itse vetäsit kurjet framille.
Kyllä mahtoivat kurjet kattella sun herkkumössöä silmät lautasen kokoisena. Harvat kurjet saavat tuollaista ruokaa eteensä.
Tietysti, tottahan toki olis kiva nähdä kuvia niistä.
Minä en unelmoi keliaakikkona pohjaanpalaneesta mannapuurosta, en kuivasta pullasta tai porokahvissa uitetusta pullamöllystä. Sokeria en ole käyttänyt vuosiin mihinkään, mutta makeat porkkanat, metsän antimet ja vastakeitetty maitokahvi kelpaavat.
Unelmat ovat kuuluneet elämääni. Huonoina aikoina on eteenpäin vienyt unelma paremmasta. Unelmat ovat sitä varten että ne tulevat tosiksi ja toteutuvat, muuttuvat elämäksi itsekseen. Ja mitäpä siitä, vaikka kaikki unelmat eivät toteutuisi, kun vain alkaneesta metsästyskaudesta selviäisi ehjin nahoin...Se tuo keliaakikko vissiin tarkoittaa vilja-alergiaa.
Se on pahempi vaiva.
Joskus muinoin viiskymmentä vuotta sitten äidillä oli ryytimaa, piti sitä kitkeä.
Syksyllä oli herkkua, kun nauriita jystettiin veitsellä raasteeksi. Nauriit oli silloin makeampia ja isompia.
Ostin kerran nauriita ja yritin jyystää, mutta oli väkevä, ja kaupan nauriit on pienikokoisia.
Ei kaikkien unelmien tarvii edes toteutua.
Oli mullakin haaveita nuorena miehenä, kun maa oli auki taivasta myöten.
onneksi ei aika riittänyt niiden toteuttamiselle. Nyt ne olis pelkkä kiviriippa.
Nyt tuntuu, että tekis eläkepäiviks puolen metrin vahvuisista hirsistä pienen mökin, makuualkovin ja saunan. Ei paljon siivoamista ja pienet lämmityskulut.
Noinhan se menee että siivousnäkökulmasta pieni on kaunista ja aikaa ja rahaa jää ulkoiluun ja muuhun mukavaan. Mökkisi kuulostaa ihan somalta unelmalta, vaikka väititkin ettet mistään enää unelmoi...
- suolaa sirotin
se on puoliruokaa se puhtauspuoli..........silmät syö sen minkä korvat näkevät.
syysomenoilla on neniä No, minä en tainnu ehtiä edes "rääppiäisiin". Ei se tarjoilu nykyään pääasia, kaikilla kaikkee, jopa ylenmäärin.. Vai mistä ne ylipainot muuten tulis.
Unelmoin sitte, että oisin sinne hyvään seuraan ehtinyt.
Enpä ole kovin makean perään, että sokerista luopuisin.. mitenkähän se oloon sitte muuten vaikuttais, en tiedä.
Metsämökillä tuli vapaapäivät vietettyä, ihan rentouttavaa.. pientä risusavottaa yms. :)Laitoinpahan tämän aloituksen, kun joku (en muista Kuka) inisi, että palsta on hiljaisenolinen.
Sitten jo harmitti, kun on ollut monenlaista, niin ei vanhassa päässä tahdo virta riittää kaikkeen.
Kyllä minä aika paljon makean perään olen. Kahviakin on vaikea kuvitella ilman sokeria.
Minun ei tarvii metsämökille mennä, tässä on tuhansia hehtaareja ympärillä metsää (ei ne minun ole, ainakaan kaikki).
Tuosta tarjoilusta vielä.
Suomessa oli sotien jälkeen ruokapuoli aika puutteellinen, nyt kun on tarjolla, niin syödään surutta.
Sama on alkoholin kanssa. En ymmärrä, että ihmiset ajaa satoja kilometrejä hakemaan olutta ja viinaa Virosta. Muutenkin sitä pitää olla tarjolla joka kissanristiäisissä.k-kotton kirjoitti:
Laitoinpahan tämän aloituksen, kun joku (en muista Kuka) inisi, että palsta on hiljaisenolinen.
Sitten jo harmitti, kun on ollut monenlaista, niin ei vanhassa päässä tahdo virta riittää kaikkeen.
Kyllä minä aika paljon makean perään olen. Kahviakin on vaikea kuvitella ilman sokeria.
Minun ei tarvii metsämökille mennä, tässä on tuhansia hehtaareja ympärillä metsää (ei ne minun ole, ainakaan kaikki).
Tuosta tarjoilusta vielä.
Suomessa oli sotien jälkeen ruokapuoli aika puutteellinen, nyt kun on tarjolla, niin syödään surutta.
Sama on alkoholin kanssa. En ymmärrä, että ihmiset ajaa satoja kilometrejä hakemaan olutta ja viinaa Virosta. Muutenkin sitä pitää olla tarjolla joka kissanristiäisissä.Ei kait se nyt Sinun vika, jos palstalla hiljaiseloa!!
Meilläpäin hyttyset inisee. :)
- Rattus sp.
Unelmat vain vaihtuvat. Ajattelee hän, joka menee hiomaan veneenpohjaa. Näkee sielunsa silmin entistä ehomman veneen.
Unelmat vain muokataan ihmisenkokoisiksi unelmiksi. Sellaisiksi, jotka on mahdollisuus toteuttaa.
Muutenkin menee liian hyvin, jotta pystyisin eläytymään inhorealistiseen maailmankuvaan,Tiedä tuotakin, mitä tarkoittanee, mahdollisuus toteuttaa.
No, kyllä minä sen ymmärrän, ei vaan omalla kohdalla toimi.
Omalla kohdalla ne "unelmat on niin pieniä, eikä toteuttamiseen tarvitsisi edes juuri rahaakaan, mutta ne antiunelmat, siellä kyllä hiki virtaa, ja rahaa palaa.
Mutta se on elämää.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Tiedä tuotakin, mitä tarkoittanee, mahdollisuus toteuttaa.
No, kyllä minä sen ymmärrän, ei vaan omalla kohdalla toimi.
Omalla kohdalla ne "unelmat on niin pieniä, eikä toteuttamiseen tarvitsisi edes juuri rahaakaan, mutta ne antiunelmat, siellä kyllä hiki virtaa, ja rahaa palaa.
Mutta se on elämää.Hmm.. omat unelmat ovat sellaisia, että vaativat jonkin verran rahaa ja ei toisten ihmisten vaikutusta. Unelmat, jotka ovat riippuvaisia toisista ihmisistä tai kuluiltaan liian suuria, on heitetty romukoppaan.
Pienen unelman toteutin viime viikolla eli kävin Barcelonassa. Paikka, johon olen halunnut tutustua.
Kankkulankaivoon minäkin olen paljon elämässäni heitellyt, huono sihti näes.
Ilkeä sitten ajatella että olisiko mitä tapahtunut jos olisi osunut ja uponnut.
Minä olen itse vähän pohjaanpalanut,haaleasti lämmennyt, korpuksi kuivunut,
pohjanoteeraus.
Minä en jaksa enää huomenna tarjota edes näitä, minä lepään, on sunnuntai :)
Kyllä minäkin kuitenni sen suolan valitsisin, se kun on haavoillekin sellaista herättävää voimaa.
Unelmista en kyllä luovu.No, no, eipäs nyt synkistellä.Siihen on lupa vain minulla.
Pirteästi tuo kirjoitus sujuu.
Joskus pikkupoikana sitä pantiin sunnuntaina "pyhävaatteet"(Teryleenit) päälle, niin ne tais tehdä vanhemmatkin. Sitä sunnuntaita jollakin tapaa kunnioitettiin.
Sitten tuli farkkuaika, eikä pyhä-ja arkivaatteilla eroa ollut..Niin se pyhänvietto jäi vanhemmiltakin.
On mullakin unelma, joka ei toteudu. Pysys nuo koneet kunnossa.k-kotton kirjoitti:
No, no, eipäs nyt synkistellä.Siihen on lupa vain minulla.
Pirteästi tuo kirjoitus sujuu.
Joskus pikkupoikana sitä pantiin sunnuntaina "pyhävaatteet"(Teryleenit) päälle, niin ne tais tehdä vanhemmatkin. Sitä sunnuntaita jollakin tapaa kunnioitettiin.
Sitten tuli farkkuaika, eikä pyhä-ja arkivaatteilla eroa ollut..Niin se pyhänvietto jäi vanhemmiltakin.
On mullakin unelma, joka ei toteudu. Pysys nuo koneet kunnossa.Enhän minä mitään synkistele, totesin vain mitä useimmiten olen :)
Koneet nyt ole koskaan ikuisia olleetkaan ja jo tutuksi tullut sanontahan niiden suhteen on ettei niitä koskaan ole suunniteltukaan kestämään kuin tietyn ajan, tämä suunnitelmallisuus toteuttaa luomishistoriaa joka perustuu uuden luomiseen ja vanhan poistamiseen, mitä nyt rakennusmateriaalina voi jotain uusia varten käyttää.
Pitäisi olla kaiken tietysti biologisesti hyvin luontoon hajoavaa.
Pirhana, nyt voipi olla että mulla on liian realistinen päivä kanssa meneillään!!
On palattava unelmien arkeen ja pian sillä kylmä totuus lannistaa nopeasti, huh!
Lopeta sinäkin inhoilu ja ollaan lallalaa ilosia :))vantaannainen kirjoitti:
Enhän minä mitään synkistele, totesin vain mitä useimmiten olen :)
Koneet nyt ole koskaan ikuisia olleetkaan ja jo tutuksi tullut sanontahan niiden suhteen on ettei niitä koskaan ole suunniteltukaan kestämään kuin tietyn ajan, tämä suunnitelmallisuus toteuttaa luomishistoriaa joka perustuu uuden luomiseen ja vanhan poistamiseen, mitä nyt rakennusmateriaalina voi jotain uusia varten käyttää.
Pitäisi olla kaiken tietysti biologisesti hyvin luontoon hajoavaa.
Pirhana, nyt voipi olla että mulla on liian realistinen päivä kanssa meneillään!!
On palattava unelmien arkeen ja pian sillä kylmä totuus lannistaa nopeasti, huh!
Lopeta sinäkin inhoilu ja ollaan lallalaa ilosia :))Heti tuli ilonen olo.
Paistelen tässä lettuja, pistän sokerista hilloa päälle, jotkut pistää jotain suolaista,
Jospa meille putoilee valonpisaroita.
Toivottavasti tuli oikea linkki-
http://www.youtube.com/watch?v=khEjKL-ZTEo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768