Entäs jos täälläkin vaadittaisiin oma nimi ja kuva?

ex sinikynä

Monilla netin keskustelupalstoilla vaaditaan oman nimen käyttöä ja joillakin myös oman tunnistettavan kasvokuvan esittämistä.

Viimeksi on Uuden Suomen blogipalvelussa tullut tällainen vaatimus.

Entäs jos täälläkin otettaisiin käyttöön ainakin oman nimen käyttövaatimus nimimerkin sijaan?

Väitetään, että omien nimien ja kuvienkin käyttö parantaisi keskustelukulttuuria.

Miksi halutaan piiloutua nimimerkkien suojaan? Miksi omaa tunnistettavaa valokuvaa ei haluta näyttää?

Menemmehän me ulos kodistammekin ilman säkkiä pään päällä.

Tämä avaus ei ole ehdotus siirtyä uuteen käytäntöön. Tämä on vain keskusteluavaus. Voisimmehan keskustella asiasta asiallisesti, ilman sarvia ja hampaita ja siten antaa sivuston ylläpitäjälle informaatiota vastaisen varalle.

Suomea pidetään sivistysvaltiona. Meillä on korkea koulutustaso ja koululaitoksemme saa jatkuvasti kiitosta maailmalta. Eikö meidän siis pitäisi olla sivistyneitä, joka ei tarkoita hienostelua, vaan kanssaihmisten huomioon ottamista. Tunne oma arvosi ja anna arvo toisillekin.

Joskus tämä keskustelupaikka muistuttaa enemmän kaatopaikkaa, kuin sivistyneiden ihmisten keskustelupaikkaa.

Tässä joitakin virikkeitä keskustelun ryydittämiseksi.

48

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempi olisi!

Kyllähän se on totta, ettå nikki = naamari.

• Minä en ole Profiilini takia saanut koskaan mitään harmia -- luulisin että juuri siksi olen päässyt näinä vuosina melko vähällä kritiikillä , ja olenhan jo ollut Rekattumakin Kohta 10v ei olen ollut kaemmin aikaisemminhan olin pullaullana ,se nimimerkki oli liian " raskas "
      eihän sitä nyt viitsi jokapäivä lukea että kuinkas on pullat uunissa -

Niin kuvakin on ollut ihan ittestä otettu --aina .
      Paljon ovat littaneet lemmikkieläimiänsä Profiiliin --aikaisempina vuosina ei sellasia hyväksytty --nyt menee vaikka Harakka.
      Kuvia voi sinnelaittaa aivan omaan kuvastoonkin -- joka on myös näkyvillä . "niitä lemmikkiävarten" se olisikin ihan kiva.

• Mikäs siinä! Olen käsittääkseni ainoa, joka olen kirjoittanut omalla nimelläni.

Ensimmäisellä kerralla ihmeteltiin rohkeutta ja ikäänkuin kunnioitettiin, toisella kerralla haukuttiin hulluksi.

Rekisteröityjen nimimerkkien kasvu parantaisi laatua paljonkin, mutta karkoittaisi asiattomat kirjoittajat, eli kirjoittajien määrä putoaisi.

Rekisteröityjä nimimerkkejä ei saisi arvostella tai haukkua muuta kuin rekisteröityinä. Takaisinhan ei voi "antaa" kun kohde on piilossa.

Sheriffille antaisin paljon suuremmat valtuudet toimia ja vaatisin jopa kirjoittamaan.

Toisin oli ennen!

• vais mitä?
        Ruuneperi kirjoitti:

Mikäs siinä! Olen käsittääkseni ainoa, joka olen kirjoittanut omalla nimelläni.

Ensimmäisellä kerralla ihmeteltiin rohkeutta ja ikäänkuin kunnioitettiin, toisella kerralla haukuttiin hulluksi.

Rekisteröityjen nimimerkkien kasvu parantaisi laatua paljonkin, mutta karkoittaisi asiattomat kirjoittajat, eli kirjoittajien määrä putoaisi.

Rekisteröityjä nimimerkkejä ei saisi arvostella tai haukkua muuta kuin rekisteröityinä. Takaisinhan ei voi "antaa" kun kohde on piilossa.

Sheriffille antaisin paljon suuremmat valtuudet toimia ja vaatisin jopa kirjoittamaan.

Toisin oli ennen!

Joopa joo, ylläpidolle on määrä laatua parempi.

Ja kuka sen paremuudenkin mittaa, ei ainakaan kirjoittaja itse.

Saahan monilla muilla palstoilla kirjoittaa niin paljon kuin huvittaa omalla nimellään.
        Mene sinne, jos tämä paikka ei kelpaa.

• ex sinikynä
        Ruuneperi kirjoitti:

Mikäs siinä! Olen käsittääkseni ainoa, joka olen kirjoittanut omalla nimelläni.

Toisin oli ennen!

Edellä on Ruuneperiä parhaimmillaan. Yhdyn hänen mielipiteisiinsä tässä asiassa. Keskusteluavaus oli provokatiivinen ja poiki muutaman hyvän kommentin. Mutta kuten odottaa sopi myös muutaman puskista huutelun, jotka on luokiteltava trollaamiseksi.

Monesti aiemmin vuosien saatossa on keskusteltu siitä, pitäisikö kaikkien rekata nimimerkkinsä vai ei. Keskustelu näyttää olevan loputonta, joten yksi määritelmä voisi olla paikallaan. Määritelmän mukaan rekatuilla nimimerkeillä esiintyvät palstalaiset ovat palstan aatelia ja rekkaamattomilla kirjoittavat rupusakkia.
        Jälkimmäisten kommentit voi avaaja kutistaa ja se on hyvä asia.

• kaisu-liisa
        ex sinikynä kirjoitti:

Edellä on Ruuneperiä parhaimmillaan. Yhdyn hänen mielipiteisiinsä tässä asiassa. Keskusteluavaus oli provokatiivinen ja poiki muutaman hyvän kommentin. Mutta kuten odottaa sopi myös muutaman puskista huutelun, jotka on luokiteltava trollaamiseksi.

Monesti aiemmin vuosien saatossa on keskusteltu siitä, pitäisikö kaikkien rekata nimimerkkinsä vai ei. Keskustelu näyttää olevan loputonta, joten yksi määritelmä voisi olla paikallaan. Määritelmän mukaan rekatuilla nimimerkeillä esiintyvät palstalaiset ovat palstan aatelia ja rekkaamattomilla kirjoittavat rupusakkia.

Ihmisyyttä ei nimimerkin rekisteröiminen aateloi.
        Varsinkin kuin nyt voi kukin puskistua halutessaan.

Eikä rekkaaminen paranna aivotoimintaa, eikä ylevöitä muiden palstalaisten kunnioittamista. Eikä anna oikeutta muiden aliarvioimiseen.

• -..-
        ex sinikynä kirjoitti:

Kaikki kommentithan voi kukistaa, puska-jussikin.

• ei aateloi
        kaisu-liisa kirjoitti:

Ihmisyyttä ei nimimerkin rekisteröiminen aateloi.
        Varsinkin kuin nyt voi kukin puskistua halutessaan.

Eikä rekkaaminen paranna aivotoimintaa, eikä ylevöitä muiden palstalaisten kunnioittamista. Eikä anna oikeutta muiden aliarvioimiseen.

Eikä aivoihin vaikuta, miksi pitää jankuttaa itsestään selvyyksiä.Sinäkin voit ilman kaisuliisan nikkiä lasautella ja niin varmasti teetkin.

• kaisu-liisa
        ei aateloi kirjoitti:

Eikä aivoihin vaikuta, miksi pitää jankuttaa itsestään selvyyksiä.Sinäkin voit ilman kaisuliisan nikkiä lasautella ja niin varmasti teetkin.

Lasautella, olipa hyvin sanottu.

Mistäpä sitä aina oikea käsi tietää, mitä vasen tekee. Voipipa olla, tai voipipa olla olemattakii. Parempi joskus puhuakin täysin nikittä, ettei aleta pilkkaamaan, että puhun suuna ja päänä, ja vielä sinä kolmantenakin.
        Sen sanon vain, etten koskaan kehtaa ilkeillä. Siitä ei saa kuin kumpikin pahan mielen, ja sanoja vielä huonon omatunnon, jos hänellä sellainen ylellisyys sattuu olemaan.

Täällä on jankutusta runsaasti, yritän sulautua sakkiin.

• No tässä minä olen, susmorsian. Sen kummempia selittelemättä, minä olen minä. Välillä kuvan kanssa, välillä ilman, kun en hallitse sitäkään temppua, miten tänne kuva laitetaan. Kunhan joltain lapsistani liikenee aikaa, varmaan ilmestyy taas jonkinlainen kuvakin. Profiilissa on parin vuoden takainen eikä siinäkään mitään salailua.

• ----00000

Kekustelu paranee. jos sinä aloittaja pysyt muilla mainitsemisillasi palstoilla.
      Hetaa haukuit eräällä palstalla sekä meitä kieliopin osaamattomia.
      Ihmisiä olemme vaikka hyvin vaatimattomin kyvyin varustettuja.

• juustosta löytyy

tämä alottaja on jetsulleen sama kuin tuhatnikki, osaa olla mielinkielin harvoille ja kaikille paskamainen

• Miksen kuvaani voisi laittaakin näkyviin, on profiilikuva jollain palstalla ollutkin eikä siitä ole minkäänlaista harmia koitunut. Ottamiani valokuvia olen julkaissut useammallakin palstalla, täällä keskustelussahan se on mahdollista vain linkkeinä eikä sekään varmaan suotavaa. Nimellä kirjoittaminen ei minusta näin suurella foorumilla tunnu mielekkäältä, mutta pakollinen rekisteröinti sopisi minulle.

Profiilini pidän suljettuna, koska en kuitenkaan jaksaisi sinne päivitellä , tavallinen sähköposti on mukavampi, sukulaisten facebookeissa piipahtelen myös kuvieni kanssa. Kiinnostavia ja miellyttäviä persoonia täällä 70 plussalla liikkuu, jos on sellaista sälääkin, jolla en tosin päätäni pahemmin vaivaa. En pane pahakseni myöskään sääntöjen mukaisia nikittömiä viestejä, ja minusta tuntuu että moni on niin siipeensä saanut, ettei nikkiä halua käyttää, mutta haluaa kuitenkin osallistua.

Ehkä on helpompi löytää täysin mieluinen kirjoittelupaikka muualta tai perustaa oma, tästä suomi 24:stä sellaista ei saa, kaupallisuus sen jo sanelee. Mutta tämä vaan vetää puoleensa taukojenkin jälkeen. Ihanaa kun edes muutamat tutut tulevat ystävällisin mielin vastaan täällä vuodesta toiseen, jotain joskus kiinnostaa minunkin sanomiseni... Olen seikkaillut kohta seitsemän vuotta täällä.

• kaisu-liisa

Jos en väärin muista, on täällä joskus ennen vedenpaisumusta moinen asiaintila ollutkin.
      Kaipa ylläpito näki kannattavammaksi nykyisen käytännön.

Palstalla kun me olemme tuottajia, me kirjoittajat, ja mitä enemmän meitä on, sitä enemmän se on hyväksi ylläpidolle.
      Mainostajat maksavat palstan, ja se haluaa mahdollisimman paljon kirjoittajia, lukijoita.

Jos palsta on liian ala-arvoinen jolle kulle, kannattanee hakea parempilaatuisia.
      Jos tänne vaadittaisiin kaikilta pakkorekisteröityminen, se taitaisi olla hyvästit koko hommalle.
      Mitä hyödyttää jatkuva valitus. Ollaan tyytyväisiä, että on tämä suomi24.

Minua ei yhtään uteluta, onko naapurini täällä kirjoittamassa, vai eikö ole.
      Enkä halua mahdollisia sydämeni syvyyksiä hänen saavan naurettavakseen.

• Samanlaisia ne naapuritkin on --,ei me ihmiset niin kauheen erilaisia olla kuitenkaan --

Eikä se tittelikään ole minkään arvonen nykyään -- se ollaan huomattu --nehän vasta saisivat "kaapista tullakkin ulos" suotta leiikkivät jotakin parempaa kun mitä ovat Juuri ne joilla sellanen sattuu olemaan -- ja usein on perintönä sekin tullut -- suvunkautta -
      Ei identtiteetti suoja siittä mene jos ihminen tunnetaan nimeltä -- ja täälähän on Rekatuista nimimerkeistä ja kirjautumisesta kyse nyt.--- Suomi 24 haluaa kyllä tiedot, mutta ne voi itse laittaa salaiseksi .

Minut kyllä jo tunnetaan kun olen monasti puhunut omasta ammatistanikin avoimesti. Ei se mitään ,kunhan itse olen ollut aina ylpeä siittä , ja saanut olla ihmistenkanssa tekemisissä.
      jotka ovat kiitollisia ja myös sen sanovat -- täälä Ruosissa on ihmiset jonkunveran vapaampia , ainakin minä olen sen todennut työssäni .

Mistä ihmeen kaapista?? Minä otan jääkaapista ruokaa.
        Ei sen kaapin takana ole nainen, vaan sen edessä on rakas aviomies.
        Ollut jo vuosikymmeniä, toivon mukaan vielä kauankin.
        Minun ammattini ei ollut mikään yleisnimi, joten en sitä täällä levittele.
        Vaikka ammatti oli suomalaisille kovinkin tärkeä.

Ei kaikki tiedettävä ole netin keskustelupalstoilla edes sallittua sanoa.
        Moni kun meistä teki työnsä saadessaan vaitiololupauksen.

• uatu .

Facebookissa käytetään nimiä, mutta kirjoittelu tai oikeastaan keskustelu on siinä varsin pintapuolista sisällöltään. Kuvat näyttelevät siinä melko keskeistä osaa.

Sinänsä voisi olla mukava perustaa Facebookiin 70 -laisten ryhmä, johon itse kukin saisi käydä kirjoittamassa nimellään. Sehän ei vielä välttämätä paljastaisi, kuka esiintyy ja millä nikillä täällä, mutta aika monen osalta varmaan niin kävisi.

• Voi uatu,useimmat palstalaiset ova myös Facepookissa ja siellä olen minäkin ja samoja kirjoittajia moikkailen face to face.

• Eihän sinänsä ole tuomittavaa että ns. puskasta kirjoittaa, vaan sen tuntemattomuuden väärinkäyttö.
      Silloin voi luokitella *nälvimiset* jonkun nimimerkin tahallinen miinustaminkin samaan typerään luokkaan kuin nimettömät kirjeet.

Trolleja on aina keskusteluissa halveksittu, koska niissä viesteissä halutaan tietoisesti purkaa joko kaunaisuuttaan, kateuttaan tai peräti ileyttään kohteelle.
      Miten mukavaa olisi, jos jokainen saisi pidettyä ilkeämmän puolen itsessään kurissa, kun ihmettelee, mikä tekee halun toisia satuttaa, -- mieluimmin kuin ilahduttaa?

Enemmän vastakaikua syntyy positiivisista ajatuksista mielestäni.
      On joskus ollut minullakin aihetta pysähtyä ajattelemaan jonkun kommenttia, (susmorsian ja muutama muukin, osasi ymmärrettävällä jotenkin saada tajuamaan, miten palstalla tulisi toimia)
      sellaisesta herätyksestä " villiydelle" voi olla kiitollinen ja oppiakin jotakin.

• Sinisirkku hei,

kyllä "nälviminen" on ilkeyttä, tekipä joku sitä nikillään tai puskasta. IHAN sama.

• Niin..
        Sinisirkku hei, kirjoitti:

kyllä "nälviminen" on ilkeyttä, tekipä joku sitä nikillään tai puskasta. IHAN sama.

Ehkäpä röyhkeääkin röyhkeämpää ilkeillä nikin kanssa.

• niin minustakin
        Niin.. kirjoitti:

Ehkäpä röyhkeääkin röyhkeämpää ilkeillä nikin kanssa.

Sillähän on joku oikein ylpeillyt että on rehellinen ja nikillisenä jopa sairaaksi nimittelee.

• Sinisirkku hei, kirjoitti:

Sehän on selvää! Siinä ei eroa ole nikillä tai ilman, eroa on vain mikä harmittaa ketäkin. Eihän me voida koskaan olla kaikille mieliksi muutenkaan elävässä elämässä, niin hassua se on, eikä edes voida vaatia sitä.

Ainoa ero on kait, ettei kadunmies normaalisti huutele perään sikamaisuuksia,...onneksi jos ei ole päästään vialla, onhan jokunen sellainenkin kaduilla hihkunut:D pitkän elämän aikana.

En minä niin suurta painoa osaa laittaa enää pikkuasioille ainakaan, toki reagoin jos menee ihan julmaksi jutut, jo toistenkin puolesta

• mä oon mikä oon?

ex sinikynä

Ensiksi haluaisin kuulla mielipiteesi siitä, miksi haluat kaikkien nimet esiin? Jos, ja kun olenkin rekisteröitynyt, niin voinhan aina lykätä sinulle miinukset vastaamatta mitään.

Entäs sitten, jos onkin useita vaikka "Seppo Suomalaisia" tai "Kylli Kaikkosia", kuten ainakin Seppoja on, niin mites otat niistä sitten selvän?

Ja se tärkein. Oletko koskaan kuullut henkilörekisterin luvattomasta keräilystä? Siihen ei ole edes oikeutta tämän ylläpidon taholta, joten minäkin voisin rekisteröityä vaikka Taavi Ankkana.

Koneeni myös sallii useita käyttäjiä, joten voin luoda ainakin viis virtuaali "Taavia".

Pidän todellakin hölmönä ihmisiä, jotka rekisteröivät itsensä oikeilla tiedoilla, koska kaikenlaiset hakkerit pystyvät sitten jäljittämään tietosi, ehkä urkkimaan salasanasi ja pankkitunnuksesi. Sitäkö haluat??

Miksi ihmeessä sinua kiinnostaa kirjoittajien nimet? Vastaa edes.

• palstaaja.

Erittäin selkeä ja viisas mielipide. Vähän väliähän on uutisoitu tietokaappauksista. Usein on kehoitettu esim. muuttamaan salasana.
        Itsekin aina ihmettelen joidenkin uteliaisuutta, muuksi en sitä tunnista.
        Enkä allekirjoita, että rekisteröityjen kirjoitukset olisivat yhtään muita älykkäämpia, saati rauhanomaisempia.

" Samat nuo eväät on Suomen ja Vennään." Laulusta, eikä nyt suoraan ihan aloituksen asiastakaan.

• Mitenkähän nuo

toimittajat uskaltaa nimillään kirjoittaa lehdissä, kappataanko pankkitunnukset sillä tavalla ? En ole antanut muita tietoja kuin nimen ja syntymäaikani, ja nehän saa mistä vain selville. Ei täällä suomi 24:ssä sotuakaan kysytä.
      Aika moni rekannut ihan fiksusti sanoo, että ei rekkaus vaikuta, vaan viestin asiallisuus.

• katsopeiliinihminen

Viimeisen lauseesi taitaa sanoa paljon useampi rekisteröitymätön.

Ihme paikka palsta. Ei niinkään puhuta mistään asiasta, vaan aina ja ikuisesti samoista asioista, palstan ja rekkautumattomien huonoudesta.
        Aika lapsellista.

• Minulle sopisi tämäkin käytäntö.

• joukosta

Sama täällä, yhtään en ole kirjoittanut etteivätkö lapsenikin voisi lukea. Jotkut kyllä siivoavat jälkensä poistoilla vuosienkin takaa.

• Niin juuri jotainhan minustakin sitten jää tuleville polville . Vaikka olen senverran Sukulaisrakas että ,en jätämitään jota heidän olisi hävettävä.
        Sitä ihmettelen että onko kaikilla näilla jotka pelkää antaa nimeään julki Ollenkaan Puhelinluettelossa tietoja . minulla on jopa ammattikin . Ja lankapuhehinkin on joka huoneessa / Mopili on jo ainakin nelj[s // eik[ niihink[[n ole tullut h[irikëit[ . Kerran oli joku joka useampaan kertaan minulle soitti ja halus tavata// aina lëin puhelimen kiinni //kun oli tuntematon // sitten viimeisell[ kerralla sanoin ett[[ T[m[ menee nauhalle joka on zhtezsess[ poliisiin / niin jopas loppui soitto.

• kynä-.,.-.

Moni lehti on kuollut täysin sillä toimen piteellä.

Minua eräs lehti pyysi jatkamaan, nyt sinne ei kirjoita kukaan tosin ei ollut suomalainenlehti.

• ,.--.,

Taas uutinen, kuinka mm keskustelupalstoilta on kaapattu salasanoja.

Eipä tule enää mielen viereenkään rekkautua.

• vaihtaja.

Vaihdan salasanaa usein. Mitä ihmettä joku kaappaaja tekee keskustelupalstan salasanalla ?

• mä onn mikä oon

sinä "pilkku viivat pilkku", en osannut tehdä sitä, mutta asiaan.

Ei viitsinyt ex-sinikynä kertoa perustelujaan, miksi tänne pitäisi rekkautua, jos joku haluaa varjella yksityisyyttään? Sitten oli kyllä vertailu, kuinka toimittajat uskaltaa kirjoittaa omalla nimellään?

Totta´kai, jokainenhan joutuu jossain esiintymään omalla nimellään, mutta se on eri asia, kuin kerätä melkein miljoonien tiedot (nimi, osoite, synt.aika) jonkun tiedostoon, jotka se voi myydä eteenpäin vaikka mainostajille. Se on kiellettyä.

On tietenkin väestö- ja poliisirekisterit, joista löytyy kaikki tiedot, ..sanoisinko alushousun värisikin...siis kaikki mahdollinen, talosi, tiluksesi aseesi ja sormenjälkesi, jotka näköjään otetaan nyt ajokortin uusimisen yhteydessä.

Taitaa olla jo joku "Ipoid", joka tunnistaa sormenjälkesi ja pian terveyskeskus asentaa sirun, joka on tunniste. Sitten "koirapanta", jolla löytää, jos olet karannut! Onhan näitä tunnisteita, mutta, että, tällaiselle palstalle!!!! Tämähän on kuin lehtien "Lyhyet palsta", tai millä nimikkeellä ne on missäkin lehdessä, mutta ei niihinkään tunnisteita tarvitse, mutta ei siellä kukaan kerrokkaan mitään yksityidestään.

• ,.--.,
        mä onn mikä oon kirjoitti:

sinä "pilkku viivat pilkku", en osannut tehdä sitä, mutta asiaan.

Ei viitsinyt ex-sinikynä kertoa perustelujaan, miksi tänne pitäisi rekkautua, jos joku haluaa varjella yksityisyyttään? Sitten oli kyllä vertailu, kuinka toimittajat uskaltaa kirjoittaa omalla nimellään?

Totta´kai, jokainenhan joutuu jossain esiintymään omalla nimellään, mutta se on eri asia, kuin kerätä melkein miljoonien tiedot (nimi, osoite, synt.aika) jonkun tiedostoon, jotka se voi myydä eteenpäin vaikka mainostajille. Se on kiellettyä.

On tietenkin väestö- ja poliisirekisterit, joista löytyy kaikki tiedot, ..sanoisinko alushousun värisikin...siis kaikki mahdollinen, talosi, tiluksesi aseesi ja sormenjälkesi, jotka näköjään otetaan nyt ajokortin uusimisen yhteydessä.

Taitaa olla jo joku "Ipoid", joka tunnistaa sormenjälkesi ja pian terveyskeskus asentaa sirun, joka on tunniste. Sitten "koirapanta", jolla löytää, jos olet karannut! Onhan näitä tunnisteita, mutta, että, tällaiselle palstalle!!!! Tämähän on kuin lehtien "Lyhyet palsta", tai millä nimikkeellä ne on missäkin lehdessä, mutta ei niihinkään tunnisteita tarvitse, mutta ei siellä kukaan kerrokkaan mitään yksityidestään.

Muistelen lukeneeni, että jonkun maan kuninkaallisvauvoille laitetaan sirut syntyissään.
        Allekirjoitan täysin lausuntosi! Niin minäkin tämän palstan koen, ei tämä ole mikään virallinen ja välttämättä totinen paikka.

vaihtajalle. Samaa minäkin ihmettelen, mutta antaapa kuitenkin ajattelemisen aihetta tietoturvasta.

Nikkini on vain näppäimistön merkkejä perätysten.

• ....................

Voihan ex-sinikynä kirjoittaa nimellään valokuvan ja sosiaalitunnuksen kanssa ......kuka sen kieltäis. Pääasia että voi valittaa.

• Aloituksen tekiä on oikeassa --hän antoi aiheen mistä voi keskustella mutta täälähän ei keskustelua synny - On vaan eripurasia ihmisiä jotka ei anna minkään laista mielipidettä kyseisestä aiheesta . Kirjautuminen - Miksi kirjautuu tai miksi ei .

• palstalainen

Ovatko kaikki muut eripuraisia, paitsi sinun kanssasi samaa mieltä olevat?

Ihan hyvä keskustelketju, jossa molemmat mielipiteet ovat tulleet perustelluiksi.
        Eihän ilman kunkin omia mielipiteitä synny yhtään mitään.

• haist huilu um

Tässä ketjussa on monta tosi hyvin ilmaistua ja perusteltua mielipidettä.

• en nolla
        haist huilu um kirjoitti:

ILman omaa nimeä on pakasta puhujat pois myös tänään te nollat 70 ette tiedä mistä puhutte.

• Vaihtomieliset kirj
        haist huilu um kirjoitti:

Huhhuh! Kylläpäs taas on sivistymätöntä kielenkäyttöä tuossa ed. tuo klo 21.43, varmaan joku juoppolalli.
        Alkomittarit pitäisi koneissa olla. --- Silloin keskustelut eivät olisi milloin mitäkin, kuin vaihtomielisten kirjoittelemia.

• Atolfia

On se niin, että jokainen saa vapaassa maassa kirjoittaa rekisteröitynä, vakinikillä tai pisteillä ja pilkuilla. Minulle on oikeastaan ihan sama, vaikka olenkin joskus sanonut, että ainakin vakionikki olisi hyvä, niin tietäisi kenelle vastaa ja myös tietäisi minkälaisen ihmisen tapaa tuon nikin takaa. Täällä nimittäin oppii ajan myötä tuntemaan ihmisen "sielunelämän"

Jos tulisi pakkorekisteröinti, niin putoasin pois aivan suosiolla. En ole niin innokas viestittäjä, että se juuri minua haittaisi.

Hyvää Yötä!

• Iltapäivää!
        Olen rekisteröitynyt heti tänne tullessani. Nikkini valitsin ihan summan mutikassa, ja parin vuoden jälkeen huomasin, että kohdallani toistuu ja toteutuu vanha sanonta ´nimi on enne´.

Omalla nimelläni en kirjoita, etteivät lastenlapset joudu kärsimään. Kouluissa kiusataan muutenkin kuin kahelista isoäidista.

Lämpimät terveiset koko revohkalle!
        Aurinko alkoi juuri paistaa.

• mä onn mikä oon?
        Venlastiina kirjoitti:

Iltapäivää!
        Olen rekisteröitynyt heti tänne tullessani. Nikkini valitsin ihan summan mutikassa, ja parin vuoden jälkeen huomasin, että kohdallani toistuu ja toteutuu vanha sanonta ´nimi on enne´.

Omalla nimelläni en kirjoita, etteivät lastenlapset joudu kärsimään. Kouluissa kiusataan muutenkin kuin kahelista isoäidista.

Lämpimät terveiset koko revohkalle!
        Aurinko alkoi juuri paistaa.

Maksoin tänään muutaman laskun ja nyt oli varoitus, että ei riitä kirjautuminen ulos, vaan pitää tyhjentää myös välimuisti, evästeet ja ties mitä ?

Siinä olikin aluksi "tenkkapoo", kun en muistanut, mistä se löytyy, mutta löytyihän se.

Minun konetta harvoin kukaan toinen käyttää ja en ole tiennyt, tai olenhan minä, mutta en osannut olla noin varovainen. Nyt yritän tuonkin muistaa.

Toinen, mitä olen ihmetellyt, että avattuani koneen, niin aina se on vaatinut uudelleen kirjautumisen, mutta nyt joskus avautuani tarvitsee vain painaltaa "kirjaudu" ja se on siinä. Käyttäjätunnus ja salasanan tarvitsee vain hyväksyä ja jos "historia" on tyhjentämättä, niin siitä vain eteenpäin!!!!!

• Moi Atolfia!

On se sitten hauskaa nähdä, miten niin kivasti aina kirjoitat tuon hyvän yön toivotuksen:D Lämmittää se mieltä,..ja kun muistoissa on alkuaikojeni monet innokkaat kirjoitukset joihin osallistuit sinäkin!
        Remontti oli teillä meneillään, ehkäpä se on jo ohikin,...meillä täällä kunnostetaan ulkopuolta myöskin, lähinnä vain puuosien maalausta ja aitojen kunnostusta.

Siskon kanssa juttelin juuri, on se kumma kun niin läheiseksi on välit käyneet siskon taudin myötä, että huomasin poskeni olevan märkinä kyyneleistä,

Siskoni on realistinen ja ymmärtävä, totesi vain olevansa jo niinkin vanha, ettei enää muutaman kuukauden takia halua kärsiä rankoista hoidoista. Siihen olen minäkin jo sopeutunut.

Syyskesän terkut sinulle ja miehellesi, joka huutelee vieruskaveriaan nukkumaan viekkoonsa iltamyöhään, toki senkin ymmärtää.
        Meillä ukkokultani ei aina jaksanut ymmärtää lukemisen tarvettani iltaisin:D kun seuraahan jokainen kaipaa omaltaan.

Omaa mieltäni lämmitti siskon sanomana ukolleen: että pitäisi Tellen ääntäkin taas saada kuulla,... onneksi soitin sinnepäin, hän kun ei totu soittamaan, maalaisemäntäkun on, pitää muka olla asiaakin! voi voi!
        heippa nyt taas

• Atolfia
        sini-sirkku kirjoitti:

Moi Atolfia!

On se sitten hauskaa nähdä, miten niin kivasti aina kirjoitat tuon hyvän yön toivotuksen:D Lämmittää se mieltä,..ja kun muistoissa on alkuaikojeni monet innokkaat kirjoitukset joihin osallistuit sinäkin!
        Remontti oli teillä meneillään, ehkäpä se on jo ohikin,...meillä täällä kunnostetaan ulkopuolta myöskin, lähinnä vain puuosien maalausta ja aitojen kunnostusta.

Siskon kanssa juttelin juuri, on se kumma kun niin läheiseksi on välit käyneet siskon taudin myötä, että huomasin poskeni olevan märkinä kyyneleistä,

Siskoni on realistinen ja ymmärtävä, totesi vain olevansa jo niinkin vanha, ettei enää muutaman kuukauden takia halua kärsiä rankoista hoidoista. Siihen olen minäkin jo sopeutunut.

Syyskesän terkut sinulle ja miehellesi, joka huutelee vieruskaveriaan nukkumaan viekkoonsa iltamyöhään, toki senkin ymmärtää.
        Meillä ukkokultani ei aina jaksanut ymmärtää lukemisen tarvettani iltaisin:D kun seuraahan jokainen kaipaa omaltaan.

Omaa mieltäni lämmitti siskon sanomana ukolleen: että pitäisi Tellen ääntäkin taas saada kuulla,... onneksi soitin sinnepäin, hän kun ei totu soittamaan, maalaisemäntäkun on, pitää muka olla asiaakin! voi voi!
        heippa nyt taas

Hei sini-sirkku!

Juu, remonttia on kestänyt keväästä tänne saakka. Tänään riisuivat talomme paketista, mutta nuo metallitellingit ovat vielä paikoillaan ja voi hyvä tavaton tuota sotkua joka puolella. Maalissa on piha laatat ja ulko-ovet. Kaikenlaista muutakin roskaa on tienoo tulvillaan. Milloinkahan olemmekaan selvillä vesillä. Vielä tulee olohuoneen ikkunanvaihto. Siinä saammekin koko seinäalueelle väliaikaisen faneriseinän. En tiedä, miten tarkenemme, jos ilmat kylmenee. Onneksi kuitenkin ovat vielä luvanneet jokseenkin lämpimiä päiviä.

Surullista, että siskosi on noin sairaana. On masentavaa seurata, vaikka sitten kauempaakin, taudin etenemistä, tietäen mihin se johtaa. Ilmeisesti osaat asennoitua asiaan oikein, vaikka helppoa se ei ole.

Työtoverini, joka oli minua 10 vuotta nuorempi, kuoli keväällä syöpään ja se tuli minulle tosi yllätyksenä tuo hänen sairautensa. Kävin häntä sairaalassa pari kertaa katsomassa. Ihmettelin, kuinka hän oli rauhallinen ja tilanteeseen sopeutunut, vaikka tiesi, ettei mitään apua enää ollut. Minun oli hyvin vaikea
        asiaan suhtautua. En ole törmännyt elämässäni vastaavaan tilanteeseen.

Äitinihän kuoli hyvin nuorena. olin silloin 18 vuotias. Tuo äidin sairastamisaika ja hänen kuolemansa on kuin sumuverhossa ajatuksissani. En oikein osannut edes itkeä hänen hautajaisissaan, mutta sitten teinkin tuota surutyötä kokonaisen vuoden. Se loppui oikeastaan siihen, kun tapasin tämän elämäntoverini.

Luen juuri nyt kirjaa jossa on yli 700 sivua ja on niin mieluista lukemista, että en tahdo malttaa käydä nukkumaan. Harvoin nykyään löydän todella hyvää lukemista, sellaista jonka seurassa viihtyy. Pakko kuitenkin on valot aina ennenpitkää sammuttaa, kun tuo ukkokultani heräilee vähän väliä ja sanoo, että käyhän nyt nukkumaan.

Varmaankin sinun soittosi lohduttaa niin sinun siskoasi kuin hänen miestäänkin. Jaksamista sinulle. Kiitos viestistä.

Hyvää Yötä sinulle ja niin myös kaikille läsnäoleville.

Terveisin Atolfia

• tyytyvainenpalstaaja

"Muita ei voi muuttaa, vain itseään"

• Eikös tällainen valinnanvapaus ole paras, kun on tällä hetkellä.
      Joissakin keskustelupiireissä on pakko ollut mennä rekisteröitymiseen, koskapa on ollut mittavia väärinkäytöksiä ja törkykirjoituksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      333
      12145
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      418
      3426
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1878
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      90
      1658
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1633
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      95
      1139
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1101
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      937
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      933
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      251
      908
    Aihe