Tekomme luokitellaan joko hyviksi tai pahoiksi

Kalle Ankka

Valimuotoa ei ole eikä kolmatta vaihtoehtoa. Kohtaamme Jeesuksen joko Tuomarina tai Vapahtajana.

Jeesus on Tuomarikin. Jokaisen on tultava Jeesuksen eteen. Kaikki mikä ei ole hyvää on pahaa. Vastaamme Jeesukselle siitämitä olemme tehneet. Raamattu sanoo, että mikään kadotustuomio ei kohtaa meitä mutta joudumme elämästämme tilille ja paikkamme iäisyydessä määräytyy tuomioistuimen edessä.

12

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+15

Kyllähän sitä ihan neutraalejakin tekoja voi olla, mutta ei niillä ainakaan kristinuskon mukaan pelastusta saa. Aina parempi kuitenkin, kun et suoraan pahaa tee ja minusta ainakin mahdollisuutesi löytää oikea tie on parempi, kun et turmele itseäsi.

• Juu on se kolmas sanottu myös raamatussa se on paihin eli PENSEÄ
      hyvä tai paha potkii aina jonnekin mutta että - penseä - sille ei voi mitään

siksi nuo uskomattomat on niin uskomattomia kun ne joka paikaan vaativat konkreettista näyttöä siitä Yhdestä. no on se niin uskomatonta että

• +++++++++++

Onko esimerkiksi käveleminen hyvä vai paha teko?

Vastaus: Se ei ole kumpaakaan, koska sitä ei voi määritellä moraalisesti. Se on amoraalinen teko.

Teot siis ovat joko hyviä, pahoja tai amoraalisia.

• Mitkä ovat ehdot?

Jotkut teot ovat sellaisia, että ne ovat yhden kannalta hyviä, mutta toisen pahoja. Ketä Jeesus sellaisessa tilanteessa kuuntelee? On aika karmeaa, ettemme voi elämämme aikana tietää täysin, miten meidän tulisi elää pelastuaksemme. Tiedämme vain, että tuomio on tulossa.

Riittävätkö muuten teot, vai pitääkö myös olla usko? Ja kääntäen: riittääkö usko, vai pitääkö olla myös hyvät teot?

• ap.

Huomaan, että kirjoittajat eivät ymmärtäneet, että tekojen luokitus hyviin tai pahoihin tarkoittaa tuomion ylösnousemusta pahaa tehneille ja elämän ylösnousemusta hyvää tehneille. Silloin tulee jako vuohiin ja lampaisiin. Vuohet määkyvät maailmallisia asioita bää-bä ja lampaat määkyvät hengellisiä asioita mää-mää.

" Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä. "

Joh.5: 24 - 31

Selvensikö? Hyvä.

• "Vuohet määkyvät maailmallisia asioita bää-bä ja lampaat määkyvät hengellisiä asioita mää-mää."

Eipä paljoa jäänyt mistä ollaan samaa mieltä. Tosin lampaan hengelliset asiat saat kyllä todistaa.

Muistin virkistykseksi lisää eläinääniä:

Ylvis - The Fox
        http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

• Silloin tulee jako vuohiin ja lampaisiin. Vuohet määkyvät maailmallisia asioita bää-bä ja lampaat määkyvät hengellisiä asioita mää-mää.

Selvensi.
        Tämän on ap.n paras mahdollinen rakkauden osoitus niille jotka hänen mielestään tarvitsevat tuollaista esimerkkiä

sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt

• Jumalan SANA

Jeesus ei tuomitse. Kaikki ihmiset ovat kuolemaan tuomittuja Aadamin ja Eevan langettua Jumalan tahdon vastaiseen tekoon.

EWi tarvitse kovn paljon älyä ymmärtääkseen että kertaalleen kuolemaan tuomittua ei tuomita toista kertaa. Mistä johtuu siis moinen avaus?

Lue siis tarkoin, että muistat tämän lopun ikääsi:

Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, ...

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: ...

• "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

Apt. 17: 30 - 31

Tuossa lisää tarkoin luettavaa. Mies, joka on herätetty kuolleista ja jonka Jumala on asettanut tuomarin tehtävään. Kenestä tässä puhutaan? Hänestä, josta lauletaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Fs10Rr14WxY

• kirjoa

dualismi on väärä oppi, koska maailmassa on harmaan sävyjä ja jopa värejä sateenkaaren koko kirjo

• Hei nimimerkki Kalle Ankka,

Jeesus on Vapahtaja ja Tuomari, niin kuin kirjoitit. Itse ajattelen, että rakkauden kaksoiskäsky on se, mikä meitä sitoo. "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi."

Kun tällainen rakkaus ohjaa meidän tekojamme, olemme sidottuja hyvään. Jumala on ensin rakastanut meitä, että mekin osaisimme rakastaa ja sitten lähettänyt meitä kertomaan siitä rakkaudesta. Ajattelen, ettei tuon rakkauden rinnalla ole mitään pahaa ja sittenkin nämä "neutraalit teot" ovat hyviä tekoja, jos ne ovat tehty rakkaudessa. Ehkä se rakkaus onkin perusasenne, se että uskallamme heittäytyä, uskallamme luottaa ja katsella rakastavasti toisia ja tarjota apua, kun sitä tarvitaan. Ehkä rakkaus on sellaista hereillä oloa ja mielenkiintoa toisia ihmisiä ja elämää kohtaan, ettei kukaan kävelisi ohi.

-KaisaK, pappi

• Israelilainen appels

Meneekö homma niin et helevettiin meneville Jeesus on kakkos ( helevetti menevät) ylösnousussa Tuomarina vastassa ja ykkös ylösnousussa ( taivaaseen menevät ) on vastassa Vapahtajana?

Rakkaus on kärsivällinenja rakkaus on lempeä ja on se Raamatun ja laulun sanoin paljon muutakin kun " niin paljon kuuluu rakkauteen".

Vain israelilaisia appelsiineja, ei homostelulle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe