MIKSI.....

aumebe

Miksi saksalainen auto maksaa suomessa enemmän, Kuin vastaava Japanilainen auto, Vaikka autot; "Saksalaiset" tuodaan PALJON lähempää suomeen Saksasta, Kuin Japanista?...........

Onko tässä kyseessä joku kauppapoliittinen jutzka?............

15

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sos. pum.......

      Pelkkä SUOMI nimisen valtion VEDÄTYS.....

      Jonka kaikki suomalaiset näyttävät hyväksyvän.........

      Sosiaalipummi kiittää..............

    • ottakaa opiksi...

      Ei, Vaan MAANOSALISÄ!!!! Saksassa työvoima kallista, Siten järjestys Saksa, tshekki Ja espanja.......

      Siis Seat halvin, Ja Audi kallein. Muut siltä väliltä........

      Japsit perustivat
      tehtaat eurooppaan jo ennen EU:ta....(fiksua japanilaisittain ajateltuna), Ja Tulliongelmia ei ole.........

    • Siksi koska itäautot ovat itäautoja ja länsiautot ovat länsiautoja. Erona on se, että toinen on riisikippo ja toinen on auto. Lähinnä MB, BMW ja Audi ovat näitä autoja.

    • laatu maksaa

      Saksalainen auto on parempi ja tehty paremmin ja tukevammaksi.
      Japanilainen koittaa sästää ihan jokaisessa paikassa mahdollisimman paljon ja sen huomaa kun hieman tutkii auton rakenteita.
      Ja tyhmempikin huomaa eron kun käy koeajolla.

    • DI_

      Kehityksestä jälkeen jäänyt, vanhentunut autonvalmistustekniikka ja robotoinnin heikko taso nostavat luontaisesti autonvalmistuksen kustannuksia. Saksalaisten autotehtaiden ongelma on periaatteessa sama kuin siellä valmistettujen tuotteidenkin; luotettavuus on jäänyt jonnekin takavuosien tasolle. Käytännössä tämä ilmenee myös autoille myönnettävien takuuaikojen lyhyytenä.
      Kuluttaja joutuu siis teknisesti heikkotasoisten autojen kokeilu- ja maksumieheksi.

      • mistä näitä dippoja

        No nyt inssi on pihalla kuin lumiukko. Takuuaika ei kerro auton laadusta tai kestävyydestä mitään, sitä käytetään lähinnä markkinointikeinona. Esimerkkinä voisi käyttää Rellua jonka oli ihan pakko pidentää takuuta, että saisi niitä lelujaan myydyksi edes hieman ja tietenkin nämä korealaiset joita ei kukaan muuten ostaisi.
        Kyllä euroopan tehtaila on ihan ajanmukaiset robotit ja tekniikat käytössä, eikä siellä suunnassa säästellä ihan kaikessa kuten esim. Toyotalla josta saamme lukea uhtenään takaisinkutsujen merkeissä ja pääjohtajan julkisten anteeksipyyntien muodossa. Se että on DI ei takaa että ymmärtää juurikaan mistään mitään, paitsi juuri siitä pikku nurkkateoriasta jonka parissa se ura menee vuodesta toiseen.


      • dwe22
        mistä näitä dippoja kirjoitti:

        No nyt inssi on pihalla kuin lumiukko. Takuuaika ei kerro auton laadusta tai kestävyydestä mitään, sitä käytetään lähinnä markkinointikeinona. Esimerkkinä voisi käyttää Rellua jonka oli ihan pakko pidentää takuuta, että saisi niitä lelujaan myydyksi edes hieman ja tietenkin nämä korealaiset joita ei kukaan muuten ostaisi.
        Kyllä euroopan tehtaila on ihan ajanmukaiset robotit ja tekniikat käytössä, eikä siellä suunnassa säästellä ihan kaikessa kuten esim. Toyotalla josta saamme lukea uhtenään takaisinkutsujen merkeissä ja pääjohtajan julkisten anteeksipyyntien muodossa. Se että on DI ei takaa että ymmärtää juurikaan mistään mitään, paitsi juuri siitä pikku nurkkateoriasta jonka parissa se ura menee vuodesta toiseen.

        Hyundai Elantra on maailman 4:neksi myydyin automalli:
        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota corolla paihitti sittenkin ford focuksen/201304407179


    • kysynpähän vaan...

      No jos kerran saksalaiset sitten ovat niin ylivoimaisia laatutuotteita, Niin miksi he eivät sitten voi yhtä hyvin antaa laatutuotteillensa pitempiä takuita? Mikä estää?

      • mutta niillähän on!

        Yhdessäkään japanilaisessa ei ole niin pitkää takuuta kuin saksalaisissa. Saksalaisten takuuta ei kllometrit rajoita, vain aika. Ammattikäytössä ei ole lainkaan tavatonta, että autolla ajetaan takuuaikana 300tkm. Japanilaisten takuu jäät puoleen tuosta (100-150tkm), koska kilometrit tulevat täyteen 1 vuodessa. Ja saksalaisilla kaikki tuo puolta vähemmillä huolloilla.


      • kysynpähän vaan...
        mutta niillähän on! kirjoitti:

        Yhdessäkään japanilaisessa ei ole niin pitkää takuuta kuin saksalaisissa. Saksalaisten takuuta ei kllometrit rajoita, vain aika. Ammattikäytössä ei ole lainkaan tavatonta, että autolla ajetaan takuuaikana 300tkm. Japanilaisten takuu jäät puoleen tuosta (100-150tkm), koska kilometrit tulevat täyteen 1 vuodessa. Ja saksalaisilla kaikki tuo puolta vähemmillä huolloilla.

        Miksi tuot taksin tähän keskusteluun, Koska niitä kohdellaan verotuksessa aivan eri tavalla, Kuin yksityisautoilua? Ajappas metrikin ammattikäyttöön rekisteröidyllä taksillasi yksityisajoa, Ja pala siitä, Niin luvat läksi kuin telkkä pöntöstä, Ja mittavat verot kaupan päälle.
        Sama kuin vertaisi dieselautoilijoita keskenään näin: Mä ajan dieselpolttoaineella, Johon toinen: Mä ajan moottoripolttoöljyllä........

        Sitäpaitsi vaikka ajaisit sen kahdenvuoden aikana vaikka kymmenen miljoonaa kilometriä, Takuu loppuu "saksalaisissa" viimeistään kahden vuoden kuluttua.


      • arka totuus?
        kysynpähän vaan... kirjoitti:

        Miksi tuot taksin tähän keskusteluun, Koska niitä kohdellaan verotuksessa aivan eri tavalla, Kuin yksityisautoilua? Ajappas metrikin ammattikäyttöön rekisteröidyllä taksillasi yksityisajoa, Ja pala siitä, Niin luvat läksi kuin telkkä pöntöstä, Ja mittavat verot kaupan päälle.
        Sama kuin vertaisi dieselautoilijoita keskenään näin: Mä ajan dieselpolttoaineella, Johon toinen: Mä ajan moottoripolttoöljyllä........

        Sitäpaitsi vaikka ajaisit sen kahdenvuoden aikana vaikka kymmenen miljoonaa kilometriä, Takuu loppuu "saksalaisissa" viimeistään kahden vuoden kuluttua.

        Kilometrithän ne autot tappaa enemmän kuin vuodet ja siksi nuo kilometreihin rajoitetut takuut kertovat enemmän kuin vuosimäärät. Kyllä myyntitykitkin ajavat nuo japskien takuut loppuun ennen kahta vuotta ja millaisia tuskan kilometrejä, huhuu.


    • Jo 10 Japanilaista.

      Seuraava autoni on Eurooppalainen, merkkiä en viellä tiedä.....

    • luulisi ymmärtävän?

      No ensinnäkin japanilainen ei vastaa saksalaista, siinä yksinkertainen syy.

    • Sakemanni rules

      Koska saksalainen auto on huomattavasti parempi. Korit ovat sinkitty kunnolla, pelti paksumpaa, alustan osat jämerämpää tekoa, sisustusmateriaalit huomattavasti laadukkaampia jne.

    • NATSISIKA!!!!!!

      "nimim." merkille "Luulisi ymmärtävän":

      EI TODELLAKAAN VASTAA "SAKSALAINEN IDÄSSÄ KASATTU KOTTERO" JAPANILAISTA!!!!!!!

      RUNKKAA VAIKKA SIIHEN "MIKÄLIE" "SAKSALAISESI" PAKOPUTKEEN...

      SAKSALAINENHAN ON MUUTENKIN TUNNETTU ANAALI PANIJA KAUTTA MAAILMAN!!!!

      HOMOT JALUSTALLE!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2942
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2793
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      23
      1553
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe