Apua??

lintufaniooon

Minkälainen lintukaksikko mahtuu 55x35x63 häkkiin?
Eli minkä lajisia? :)

1

177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Vakituisesti ei suositusten mukaan minkään lajisia, ellei häkin ovi ole koko ajan auki ja häkki toimii vain tukikohtana nukkumiselle ja ruokakupeille. Suositeltu minimikoko häkin pohjalle kun on niille pienimmille peipoillekin 0,3m2, eli esim noin 70x45cm (häkin korkeudella ei "mahtumisen" kannalta ole juuri merkitystä kunhan ei nyt ihan lätty ole, linnut kun lentävät vaakasuunnassa eikä pystysuoraan ylös-alas). Jos tuo 60 cm on häkin pituus niin ehkä siihen juuri ja juuri vaikkapa seeprapeippoja voisi pari laittaa _ jos_ saavat lennellä vapaana todella paljon, ja ehkä undulaattejakin jos häkki on aina auki ja ne varsinaiset oleskelu tilat on isommassa huoneessa. Jos taas 60cm on häkin korkeus ja pohja tuon 55x35, ja/tai linnut joutuvat olemaan suljetussa häkissä yli muutamaa tuntia päivässä, niin ei tuo oikein muuhun kuin tilapäiseksi kuljetus/karanteeni/sairas/lomahäkiksi kelpaa.

Suositeltavaa toki olisi että häkki olisi sitä minimiä kookkaampikin, jos siinä vähänkään enemmän aikaa joutuu viettämään, itse en millekään lintulajille vakituiseksi asunnoksi edes harkitsisi alle 80cm pituisia häkkejä ollenkaan jossei tosiaan ole luukku lähes aina auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe