Joskus lapsena keräilin merkkejä, nyt haluaisin taas alkaa kerätä.
Kannattaako alkaa harrastus ostamalla jonkinlainen "aloituspakkaus" jossa on muutama sata erilaista merkkiä?
Haluaisin harrastamaan, miten alkuun?
10
299
Vastaukset
- HUUTOKAUPPAAN
Osta postimerkkihuutokaupasta kokoelma esim, nyt on Suomen filateliapalvelun huutokauppa
- kerääjä25
www.lape.net sieltä voi ostaa postimerkkejä yksittäin ja satojen ja tuhansien pakkauksessa. suosittelen alottamaan muutaman kymmenen pakkauksessa ja vaihtaa jonkun kaa. : )
- siitä vaan
Kannattaa ostaa postimerkkileikettä, joissa on yleensä täydellisempi leima kuin pelkässä merkissä. Katselin, että esim. Torilla tarjotaan Puola-leikettä melko edullisesti.
- Sofiia
Kiva aloitus.
Mulla on myös ajatuksissa aloittaa postimerkkeily.
Olen pitkin elämääni liotellut ja säästänyt kaikenlaisiin kirjekuoriin.
Täytyisi hankkia kunnon kansio ja kait pitää käydä kirjastossa jokin opas tsekkaamassa niin ja hankkia jokin postimerkkiluettelo.
Voi kun löytäisikin sellaisen kaverin , jonka kanssa voisi yhdessä pähkäillä postimerkkeilyn kuvioita.
Olen kuusikymppinen nainen keski-suomesta.
Sitä mä olen ajatellut, ettei kukaan pitkälle harrastuksessaan edennyt halua vastailla yksinkertaisiin ja typeriinkin kysymyksiin.
Pitääköhän heti alussa jo miettiä aihealueita, joita haluaa koota vai koota vain kaikkea merkiltä näyttävää.- 60v Lounais-Suomesta
No ainakin, jos kerää Suomea, kannattaisi vähän valikoida niitä kauniimmin leimattuja tai jopa loistoja. Ainahan tietysti huonompikin leima käy niin kauan kuin saa paremman tilalle. Kirpputoreiltakin löytyy toisinaan melko mielenkiintoisia satseja ja nippuja kulkeneita kuoria, kortteja jne.
- Sofiia
60v Lounais-Suomesta kirjoitti:
No ainakin, jos kerää Suomea, kannattaisi vähän valikoida niitä kauniimmin leimattuja tai jopa loistoja. Ainahan tietysti huonompikin leima käy niin kauan kuin saa paremman tilalle. Kirpputoreiltakin löytyy toisinaan melko mielenkiintoisia satseja ja nippuja kulkeneita kuoria, kortteja jne.
Hei Lounais-Suomi ja siellä 60v
Kiitos vinkeistäsi, nyt katselen kirpputoripöytiä aivan eri silmin kuin ennen.
Tutkailin netistä noita kansioita ja niitähän on mahdottomasti erilaisia,
totta kait sitä voi keräillä vaikka tavalliseen mappin mutta...
kunnon kansio sen olla pitää.
Niiden hintahaitari on melkoinen, hakusessa on hyvä suomikansio.
Kapeisiin liuskakansioihin olen merkkini keräillyt tähän asti. Ne ovat vain sellaisia "varastoja"
Haluaisitko suositella jotain? - 60v etelämmältä
Sofiia kirjoitti:
Hei Lounais-Suomi ja siellä 60v
Kiitos vinkeistäsi, nyt katselen kirpputoripöytiä aivan eri silmin kuin ennen.
Tutkailin netistä noita kansioita ja niitähän on mahdottomasti erilaisia,
totta kait sitä voi keräillä vaikka tavalliseen mappin mutta...
kunnon kansio sen olla pitää.
Niiden hintahaitari on melkoinen, hakusessa on hyvä suomikansio.
Kapeisiin liuskakansioihin olen merkkini keräillyt tähän asti. Ne ovat vain sellaisia "varastoja"
Haluaisitko suositella jotain?Juu, itselläni merkit ovat Deluxe-kansioissa, joihin tulee päivityslehdet aina automaattisesti vuoden lopulla. Niissä on muovitaskut ja kuvitus merkkien kohdalla. Ihan siisti systeemi, vaikkakin hieman hintava, muttei ilmaiseksi hyvää tahdo saadakaan.
- etsivä löytää
60v Lounais-Suomesta kirjoitti:
Totta, mä kävin Salon suurkirppikseltä kyselemässä merkkejä. Puoleen hintaan myivät.
- katsellut
etsivä löytää kirjoitti:
Totta, mä kävin Salon suurkirppikseltä kyselemässä merkkejä. Puoleen hintaan myivät.
Juu, täältäkin löytyy ehkä jotakin.
https://verkkokauppa.posti.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=824&OpenGroups=843
- ker1
Sitten täältä
www.systeemi.net
www.huuto.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758