Pysyvästi Kanadaan ensin opiskelemaan

Mieitte______

Olipa ihan pakko tulla tänne avautumaan - positiivisesta asiasta! (kun yleensä avautumiset on negatiivisia)

Olen valmistunut ylioppilaaksi ja vaateompelijaksi ja nyt opiskelen datanomiksi (edelleen Suomessa). Olen 22- vuotias. Parin vuoden päästä ajattelin hakea University of Prince Edward Island: lle tietokonejuttuja jatko-opiskelemaan. Kattelin myös Kanadan maahanmuuttoviranomaisten sivuilta, että ainakin tällähetkellä työpaikkojakin on ja palkaksi olmoitettiin 50 000-70 000$ vuodessa.

Kehotan teitä muitakin suomalaisia lähtemään Suomesta. En aio jäädä katsomaan kun katainen ja urpilainen tuhoaa tämän maan kokonaan.

ps. siivoojanpalkasta minä säästän lukukausimaksut. kun ei tupakoi eikä juo eikä napostele herkkuja

6

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanadaan muuttanut

Tervetuloa, taalla on mukavaa ja viihdyn erittain hyvin.

• Maritimes rules!

Juuri näin. Itse muutimme kolmisen vuotta sitten opiskelemaan itärannikolle ja aiomme jäädä. Pysyvää oleskelulupaa aloimme hankkia jo vuosi ennen muuttoamme, mutta prosessi oli niin pitkällinen, hankala (ja hintavakin), että asiaa vauhdittaaksemme tulimme ensin opiskelijastatuksella maata "katsastamaan". Toistaiseksi on vaikuttanut paremmalta kuin Suomi-Titanik. Maksakoon Katainen & C0 itse 100 miljardin pikavippinsä.

Mekin viihdymme hyvin. Tervetuloa täältäkin !

• Mieitte____

Ihanaa! Missäpäin itärannikkoa asutte? :)

• Jo ulkomaille muuttanut

Hei! Mieheni ja minä muutimme Suomesta jo kaksi vuotta sitten valmistuttuamme. Mieheni sai ulkomailta töitä, minä aloitin opiskelut. Emme kuitenkaan haluaisi jäädä tähän maahan. Yhdysvallat ja Kanada houkuttelisivat. Yhdysvaltoihin muutto vaan vaikuttaa kovin hankalalta. Mieheni on ohjelmoija/automaatioinsinööri öljyalalla. Luuletko, että Kanadassa voisi olla hyvä työtilanne? Onko sinne muuttaminen kovin hankalaa? Siis lähinnä työnsaanti.

• gatbat hunny
        Jo ulkomaille muuttanut kirjoitti:

Hei! Mieheni ja minä muutimme Suomesta jo kaksi vuotta sitten valmistuttuamme. Mieheni sai ulkomailta töitä, minä aloitin opiskelut. Emme kuitenkaan haluaisi jäädä tähän maahan. Yhdysvallat ja Kanada houkuttelisivat. Yhdysvaltoihin muutto vaan vaikuttaa kovin hankalalta. Mieheni on ohjelmoija/automaatioinsinööri öljyalalla. Luuletko, että Kanadassa voisi olla hyvä työtilanne? Onko sinne muuttaminen kovin hankalaa? Siis lähinnä työnsaanti.

Asuin aiemmin Yhdysvalloissa ja nykyisin Kanadassa. Pidan Kanadasta huomattavasti enemman ja aion jaada tanne pysyvasti. Olen asunut myos muissa maissa ja Kanada on suomalaiselle yleisesti ottaen erinomainen maa. Tyo- tai oleskeluluvan saanti on helpompaa kuin Yhdysvalloissa, samoin jarjestelma toimii paljon paremmin. Perheelliselle tai lapsia aikovalle Kanada on paljon parempi. Itse saimme juuri ensimmaisen lapsemme ja olen vaikuttunut miten helppoa ja toimivaa kaikki siihen liittyva on ollut.

• west is the best

Maritimes rules!.....paitsi etta et ilmeisesti tieda west coastista paljoakaan...mielipiteesi voi vuosien mukaan muuttua..tervetuloa parhaaseen kulmaan kanadassa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe