Moikka kaikille, olen ysiluokkailainen tyttö joka on juuri saanut luettua huippuhyvän klassikon nimeltään TUNTEMATON SOTILAS! meillä on koulussa luokan kesken kilpailu, jonka tarkoituksena on keksiä mahdollisimman monta syytä siihen miksi opettajien pitäisi luetuttaa Tuntematon sotilas koulussa. olen keksinyt vasta muutamia ja pää lyö ihan tyhjää, olis kiva jos voisitte auttaa mua voittaan tän kilpailun!:) kiitos tuhannesti kaikille ketkä auttaa
voisitteko auttaa?:(
7
197
Vastaukset
- Vuorpeik
Kaikkien muiden syiden lisäksi voisit mainita sen, että TS tarjoaa oivan kurkistuksen suomenkielen eri vivahteisiin äijien murrerepliikkien kautta tarkasteltuna. Vaikka tästäkin kielitieteilijät on eri mieltä, Linna kun hiemen muokkasi murreasuja ymmärrettävään muotoon.
- tahtoo kans
Koska se on ilmestynyt ja mistä se kertoo? Minkämaalainen se on?
- Vuorenpeikkolainen
Vielä aloittajalle. Jos te lapsukaiset aiotte ohjeistaa opettajaa työssään niin suositelkaa hänelle myös Jaakko Syrjän mainiota kirjaa Muistissa Väinö LInna. Saapi hän uuden tarkastelukulman TS:n syntyyn vierestä seuranneen kokemana. Eikä siis muistoissa vaan muistissa.
Jaakko Syrjän nimi ei ehkä kerro nykyteineille mitään, joten paikannetaan: Eppujen isä, Kirsi Kunnaksen (Tiitiäisen satupuu ym ym ) puoliso ja muutenkin hieno mies.- Anonyymi
öfggögööggöggugugguggöggögggögghöhöghhöhö
HILJAAA MATO AVAUKESSANI
T. apuakaipaileva
- Anonyymi
en vaan keksi
mietin hyhä
t. Avaaja apuakaipaileva - Anonyymi
Ei kilpailua tarvitse voittaa. Tuntemattomat sotilaatkin jäävät siinä romaanissa toiseksi ja hyvin ovat pärjäilleet, heille järjestetään jo omat Linnan juhlatkin.
- Anonyymi
Tuntematon sotilas on melkein pyhä kirja. VäinöLinnan suursaavutus. Edvin Laine teki kaikkien aikojen elokuvan tuosta kirjasta. Elokuva sai kansainvälistä huomiota. Todennäköisesti isoisäsi ja isäsi on lukenut Tuntemattoman ja moni muu.Suomen luetuimpia kirjoja. Ja elokuvana taidetta omalla karulla ja humoristisella tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717