Ison OKT:n vuokra

paljolla

Olemme ehkä laittamassa omakotitaloamme vuokralle toistaiseksi. Kyseessä on iso talo (250 neliötä) ja iso tontti (hehtaari) maalla. Helsinkiin noin 55 km. Oma auto oltava.
Talossa on puulämmitys, joten vuokralaisen täytyy kuskata itse puut sisälle taloon (puut olemassa). Ja eikös vuokralainen maksa sitten itse sähkölaskunsa?
Paljonko tällaisesta voisi pyytää vuokraa?

4

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokranantaja94949

Aika paha heittää arviota kun ei tiedä missä kunnossa talo on. Eli onko siisti vai röttelö. Kannattaa katsoa www.oikotie.fi sivuilta vuokrattavia omakotitaloja ja tehdä vertailua vastaaviin.

Sähkön maksaa yleensä vuokralainen. Asia kannattaa ehdottomasti kirjata vuokrasopimukseen. Kuten myös kuka maksaa veden, polttopuut, mahdollisen tien aurauksen jos asunto syrjässä, vakuutuksen. Kaikki nämä kirjallisena.

• vuokranantaja94949

Jos olette ensi kertaa toimimassa vuokranantajan roolissa, suosittelen tutustumaan www.vuokranantajat.fi osoitteeseen. Siellä on tietoa vuokranantajalle.

• paljollla

Ei ole röttelö, hyvässä kunnossa. No, ehkä lattiat voisi hioa, mutta siis ok kunnossa.
      Kävin oikotiellä ja siellä on hintahaarulla omakotitaloissa Uudellamaalla 1500-14000 euroa kk... mikäkölhän taho osaisi arvioida vuokran oikein..?

• Miten olet oikein hakenut?

Kun laittaa hakuun alueeksi Uusimaa ja kritereeiksi omakotitalo 200-300 m2, niin hintataso selviää hetkessä.

Jos talosi ainoa lämmönlähde on puu, niin voit saada siitä 1.000-1.200 €/kk, jos siinä on sähkölämmitys niin jopa 1.500 €/kk on mahdollista.

Kummassakaan vaihtoehdossa vuokralle antaminen ei ole järkevää, koska tuotto jää olemattomaksi myymiseen verrattuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe