Löysin kivan viestin Positiivareista posteistani:
YKSI KYSYMYS IKUISUUDESTA
Mies kuoli ja pääsi taivaaseen.
Hän näki Pietarin, joka seisoi
vastaanottamassa häntä
valkeassa asussa portin vieressä
ja kysyi: "Oliko sinulla kivaa?"
Mikä olisi oma vastauksesi?
Minä kyllä vastaan että palonkin on ollut onnen hetkiä, isompia ja pienempiä! - Kiitollisuutta on mieleni täynnä.
Nyt en ehdi enempää. - Mikä on sinun vastauksesi?
Hyvää päivänjatkoa!
Huomenta!
49
183
Vastaukset
- <<<<<<<<<
vastaisin,
eipä ollu kivaa,
oli työtäja surua ja ahdinkoa aivan liikaa,
tänne tulin pyrkimään jospa täällä olisi kivaa , ilo raikuisi onni potkisi ijäisyyden,
tulin jeesuksen hoiviin unohtamaan maailman murheet ja pahuuden, - miranda 43
Yleensä on ollut kivaa, mutta nyt alkoi aamu v...tuksella. Ensin huomasin, että taas on vesi poikki, siis täällä tehdään remppaa, joten se siitä..mutta...
Sitten tuli puhelu jossa tympeä naisääni sanoi "soitan Maaseudun Tulevaisuudesta" pläpläälää", johon sanoin, että ei kiinnosta ja näkemiin.
Vaan siitäkös se innostui, että ei olekaan kysymys tilauksesta vaan aivan muusta? Jäin kuuntelemaan ja olin muka vastannut johonkin kyselyyn? Olenhan minä jonkun kilpailu kyselyn ehkä täyttänyt joten jäin kuuntelemaan palkintoa, mutta ei, ei, ei ollut nyt kysymys siitä?
Mutta se oli outoa, että tämä nainen opasti, että ei pidä vastailla sitten tällaisiin kyselyihin! Totesin siihen, että vastailen mihin huvittaa, koska osaan soittajille sitten sanoa pian, kiitos ja näkemiin.
Minua ärsyttää nämä sinnikkäät puhelinmyyjät, jotka ei ymmärrä, jos sanon heti, että ei kiinnosta.
Mitähän sitä keksisi sille Pietarille selostaa, kun se aika tulee? Täytyy varmaankin harjoitella jo valmiiksi itsehillintää, että osaa pitää turp..siis suun supussa. - kaisu-liisa
Kysyisin: "Onko tuo ivaa".
Kiitos kysymästä.
On ollut mukavaa ja ikävää, tiukkaa ja väljää, tyyntä ja tuulista;
kaikkea pareittain.
Oppia on ollut sen verran, ettei se ole ojaan kaatanut.
Tietokilpailutasosta taitaa olla puoli vuosisataa, mutta eipä tuo pahemmin haittaa, kun on tietosanakirjojen lisäksi google.
Sitä paitsi useimmat kyselyt koskevat jotakin TV-ohjelmaa ja kuuluu: -- Mitäs tykkäät siitä ja siitä?
Siihen on helppo vastata: -- En tiedä, kun en ole katsonut kuin viisi minuuttia avausjaksosta.
Pyhälle Pietarille julistaisin, että oli se elämä elämisen arvoinen.Kyllä, vastaisin Pietarille. Oli minulla kivaakin,-- sain kohdata elämän, kaikkineen mitä se sisältää. Riemun hetkistä, surun ja epätoivon alhoihin, sitkeää ponnistelua ja onnistumisenkin iloa.
Paljon joutui elämä minua opettamaan, antamaan nenillekin, ennenkuin opin nöyrtymään sen suuruuden edessä, mutta elämä myös antoi sen jälkeen sitäkin enemmän.
Elämälle kiitos!- Ramoona*
Meidän suvun hautajaislaulu : Maa on niin kaunis, kirkas Luojan taivas, ihana on sielujen toiviotie. Maailman kautta kuljemme laulain, taivasta kohti matka vie. Sitä lauletaan myös elämän iloisissa kohokohdissa.
Olen hyvin iloinen siitä että olen tytöksi syntynyt ja saanut olla tytär, sisar, morsian,vaimo, käly, anoppi ja isoäiti...ja kaikki nuo osat kulkevat mukana koko ajan. Niin monia ystävyyden siteitä on lisäksi lujittamassa tätä elämän läikehtivää kirjokangasta. Vertauskuvillahan tämä tunne parhaiten näyttäytyy : tyrskyt ja tyvenet, valot ja varjot. Tieni on ollut kohtuullisen tasainen ja suora, mutta varmasti on suuria suruja varattuna vielä minullekin.Toisaalta näistä matkan loppuosan anneista osaa hitaammin kulkiessa pysähtyä nauttimaan. Mikä sädehtivä syyspäivä tänäänkin !
Mutta kun kerran kysytään, oliko maanpäällisellä reissulla kivaa, sanon empimättä että oli. Matkaeväätkin riittivät , monasti niitä toinen toisillemme jaettiin. - Ramoona*
...ja äiti. Olin monia vuosia kotiäitinä, onneksi ei enää puhuttu kotirouvista. Se vasta kivaa ja opettavaista aikaa olikin, vaikka eläkevuodet jäivät vajaiksi , varsinkin kun varhennetulle eläkkeelle lähdin. Noina kotonaolon vuosina hoidin parin naapurinkin lapsia omieni ohella, ja näistä hoitolapsista tuli oikein sydämen lapsia minulle, seuraan vieläkin heidän elämäänsä.
- fiiuliin*
Minusta tuntuu etten sinne taivaan portille pääsekään.
Olen omasta mielestäni jo nyt siinä tulisessa paikassa täällä maan päällä
Kaikenlaiset kiputilanteet olen saanut kitua ja nyt olen saanut jonkun rakkulaihottuman. On kiusannut jo 1,5 vuotta ja olen raapinut itseni melkein verille,
Kaiken lisäksi olen kuin poltettu raato, iholtani.
Mutta jos sittenkin sattuisi onni potkaisemaan, niin vastaisin ovenvartijalle- Pietarin luokse
Sanoisin Pietarille; elämäni on ollut työtä ja vaivaa, avaa porttisi
ja laske minun sieluni lepoon ja anna minulle rauha.
Aamullisessa kiireessa tehdyssä aloituksessani näyttäisi slltä, että Pyhälle Pietarille sanon tuonkin: "....Nyt en ehdi enempää. - Mikä on sinun vastauksesi? Hyvää päivänjatkoa!" ... mutta kyllä se oli ihan teille maallisille kanssavaeltajilleni tarkoitettu.
Voimisteluryhmä odotti, joten kiirettä hiukan pidin, kun en halua myöhästellä.
Paljon muutakin kerrottavaa Pyhälle Pietarille olisi, mutta kun hän kysyi vain niistä kivoista asioista, niin jätän surut ja huolet vastauksestani veks.
Niin kaunis syyspäivä, ettei voisi enää upeampi ollakaan!
Ja tämä vapaus on kyllä myöskin yhtä innostavaa.
Illan tullen voi sitten kuunnella sisimpäänsä, miettiä suurempia:
"On vapautta vaistota viesti suuremmasta
ja olla kuin kaikua aina jatkuvasta..."
http://www.youtube.com/watch?v=lirb1U6-K1Y
.Avoimin ja vapain sydämin eläminen on helppoa ja yksinkertaista. Ei turhia paineita eikä päämääriä, vain
elämänilo ja rauha, niistä saa elivoiman.
- Ai että
Oliko sulla kivaa? Niin usein kysyimme lapsiltamme
kun he koulusta tai kaveriensa syntymäpäiviltä tulivat.
Vähän eri asia tämän maallisen vaelluksemme kanssa,
jossa sattuma on ollut tienviittana.
Eikä kivaakaan voi olla aina, koko aikaa..
Onnen pipanoita silloin tällöin,
muuten työ ja vaiva on meidän osanamme ollut useimpien.- Sattuma tienviittana
elämässä, niin se on ollut tosiaankin. Sunnuntain rauhaa!
Jaa-a...että sellainen kysymys Pietarilta.
Onhan niitä ollut ihan hyviäkin päiviä. Kyllä koettelemuksiakin on riittänyt.
Olen kuullut kaikkivaltiaasta, että hän tietää kaiken. Hiuskarvakaan tipahda päästäni vahingossa. No ne karvani on kyllä lähteneet, lienee ollut tukistamiseeni aihetta. En omiani sure, suren niitä miljoonia, joiden jatkuvaa, säälimätöntä rankaisua en ymmärrä. En sitten millään!
Mitäs tässä meikäläisellä. Loppujen lopuksi, kilvoittelujen jälkeen, jo vanhana leipä ja lämmin on ollut kutakuinkin turvattu. Sehän tässä on tärkeintä ollut. Jos joku sellainen koppero löytyy, olisin ihan tyytyväinen. Vaatimattomaksi asujaksi on jo ehtinyt kouliintuakin. En nyt niinkään perusta jatkuvasta iloitsemisesta...onhan sekin yksitoikkoista. Vai mitä, Pietari?- mistä kärsimys ?
Ynnämuu kysyy sitä, mihin ei vastausta saa. Osa selittyy sillä, että ihmisellä on vapaa tahto tehdä valintoja. Täällä jyllää myös pahan voimat, kiihtyvällä raivolla jyllääkin.
Ei uskovallekaan luvata helppoa elämää. Ehkä suhtautuminen kärsimykseenkin on erilainen , kun uskoo Jumalan johdatukseen ja armoon. - Jos olisin Jumala,
Jos olisin Jumala, niin en kenellekään lapselle antaisi tulla isoa veriluomea kasvoihin, sellaista, joka peittää toisen puolen melkein kokonaan. Näin sellaisen lapsen kerran.
Ja hiustenkin antaisin sen päässä pysyä, niin kuin toistenkin. Puhumattakaan sitten pahemmista vaikeuksista, mitä ihmiselle saattaa jo "syntymälahjoinaan" ilman omaa syytään ilmaantua.
Ja onko ihminen itse syyllinen myöskään johonkin vakavaan tautiin, mikä häneen saattaa iskeä?
Vapaata valintaako muka näissä vaikeuksissa olisi? Höpön-löpön!
Voisin kysyä tätä siltä Pietariltakin, että onko se jutellut sen Jumalan kanssa tämäntapaisesta ongelmatiikasta, jos Pietar olisi juttutuulella. - On se hyvällä tuulel
Jos olisin Jumala, kirjoitti:
Jos olisin Jumala, niin en kenellekään lapselle antaisi tulla isoa veriluomea kasvoihin, sellaista, joka peittää toisen puolen melkein kokonaan. Näin sellaisen lapsen kerran.
Ja hiustenkin antaisin sen päässä pysyä, niin kuin toistenkin. Puhumattakaan sitten pahemmista vaikeuksista, mitä ihmiselle saattaa jo "syntymälahjoinaan" ilman omaa syytään ilmaantua.
Ja onko ihminen itse syyllinen myöskään johonkin vakavaan tautiin, mikä häneen saattaa iskeä?
Voisin kysyä tätä siltä Pietariltakin, että onko se jutellut sen Jumalan kanssa tämäntapaisesta ongelmatiikasta, jos Pietar olisi juttutuulella.-la, kun se kysyi: "Oliko sinulla kivaa?"
Ainaskin sittä vois päätellä, ettei se ole krapulassa tai jotain. - älä syytä
Voisin kysyä tätä siltä Pietariltakin, että onko se jutellut sen Jumalan kanssa tämäntapaisesta ongelmatiikasta, jos Pietar olisi juttutuulella.Taisit unohtaa, että Jumala karkoitti meidät paratiisista, kun emme käyttäytyneet niin kuin Hän oli neuvonut!
Ei Jumala ole enää vastuussa meistä, koska emme ole paratiisissa, vaan omillamme. - kenen syy
Voisin kysyä tätä siltä Pietariltakin, että onko se jutellut sen Jumalan kanssa tämäntapaisesta ongelmatiikasta, jos Pietar olisi juttutuulella.jos äiti juo odotusaikana ja lapsi syntyy vammaisena ?
- Entä nettikiusaami-
kenen syy kirjoitti:
jos äiti juo odotusaikana ja lapsi syntyy vammaisena ?
nen, jota täällä harrastat, tai koulu- tai työpaikkakiusaaminen?
- Uskonnonvapaus Suom
älä syytä kirjoitti:
Taisit unohtaa, että Jumala karkoitti meidät paratiisista, kun emme käyttäytyneet niin kuin Hän oli neuvonut!
Ei Jumala ole enää vastuussa meistä, koska emme ole paratiisissa, vaan omillamme.Taisit unohtaa.
Vastaisin Pietarille, että enimmäkseen kivaa. Huonojakin päiviä on ollut, mutta olen tyytyväinen...
Mielenkiintoinen tuo Pietarin taivaaseen valtuuttamisoppi.
Rippi-isään verrattava hänen toimenkuvansa osa-alue maanpäällä ollessaan. Jeesushan sanoi, että minkä päästät maan päällä se on päästetty taivaassa. Luulen, että katolilaisen kirkon rippituoli, ripittäytyminen on loppujen lopuksi Raamattuun pohjautuva käytäntö.
Itse kyllä uskon, etteivät pietarit ja paavalit päästä taivaaseen, eivätkä estä taivaaseen pääsyä.
Jeesus sanoi olevansa Tie, Totuus ja Elämä, eikä kukaan pääse Isän tykö(taivaaseen) muuten kuin Hänen kauttaan.
Mistä minä tiedän, vaikka Pierarilla olisikin jonkinlainen portsarin toimi taivaan portilla, mutta loppupeleissä vain Jeesus voi pelastaa.Kysymykseen onko ollut kivaa, sanoisin Pietarille, että mitä se hänelle kuuluu, paitsi, että jos olisin portille asti päässyt, niin olisin kohtelias ja kiittäisin kysymästä ja kuittaisin , että milloin mitäkin, joskus kivaa ja joskus kenkkua, yleensä siltä väliltä.
- Kirjoititko sinä
nuo edellisetkin opetukset vai oliko se Katleija?
- Ei se niitä
Kirjoititko sinä kirjoitti:
nuo edellisetkin opetukset vai oliko se Katleija?
edellisiä kirjoittanut.
- Papit keikoilla
Ei se niitä kirjoitti:
edellisiä kirjoittanut.
Pappi on 'stand up'-koomikko joka vetää aina
samoilla sanoilla keikan läpi.
- Liisa S.
Huomenta-päivää! Vähän myöhässä olenkin vielä huomenta toivottelemassa, mutta sähköpostilla saamani valokuvain runsaus on vienyt huomioni tänä aamuna.
Pyhää Pietaria en muistakaan Don Camillon puhutelleen yhtä usein kuin erästä muuta ystäväänsä.
Tuo elokuva on kuvattu Brescellossa, jossa on muos elokuvan henkilöille omistettu museo.
Leppoisa huumori on tehnyt Isä Camillosta suositun.- Juuri sitähän
on myöskin aloituksessa, se tekee hyvää ihmiselle! :D
- Ikuisuutta
Ikuisuutta en ymmärrä. Mitä se on? sitä kysyisin Pyhältä Pietarilta eli kreikaksi Petros.
- darja**
Surua, sairautta ja murhetta on ollut keskivertoa enemmään.
Mutta myös ilon hetkiä. Olen elänyt parhaani mukaan, kaikki tunteet. - Varmaankin ...
...monet muutkin tuntevat kokeneensa juuri noin, muiden murheista emme vain tiedä.
Hyvää yötä kaikille! - Atolfia
Vastaisin Pietarille, että kiitollinen olen siitä, että olen saanut elää täällä maan päällä. Puutettakin kärsin, mutta en niin paljon, että katkera olisin.
Kaikenkaikkiaan hyvän, ihanan elämän olen saanut elää. Mukavaakin on ollut. Nöyränä pyytäisin päästä sisälle. Pääsisinkö? Jaa, se taitaisi olla Pietarin hyvän tahdon varassa.
Minulla oli lapsena sellainen mielikuva, että taivaan portilla istuu Pyhä Pietari suuren kirjoituspöydän äärellä. Edessään hänellä suuri kirja, johon on kirjoitettu meidän kaikkien hyvät ja pahat teot. Tuo kirjanpito varmaankin ratkaisisi lopputuloksen. - Atolfia
HYVÄÄ YÖTÄ!
- unijukka
Samoin kiitos!
- unijukka 5
Samoin kiitos!
- Liisa S.
Hyvää huomenta!
Katsoin sähköpostini ja löysin Positiivareiden aamutervehdyksen:
AAMUN AJATUS
Olkaamme kiitollisia ihmisille,
jotka tekevät meidät onnelliseksi,
sillä he ovat hurmaavia puutarhureita,
jotka saavat sielumme kukoistamaan.
-Marcel Proust
"Aamuvomistelut tehtyäni ja juotuani kupin kahvia huomasin, taitaa olla uusi päivä alkamassa!"
Tuo oli erään työaikaisen kaverini aamutervehdys.
Iloista perjantaita meille kaikille!- Lukija
Kahvi on meilläkin aamujuomana paras, päivällä teetäkin.
Joku sanoi, että päinvastoin olisi parempi, aamulla teetä ja päiväkahvi. Kukin mielensä mukaan tietysti. Hyvää päivänjatkoa sinulle! Lukija kirjoitti:
Kahvi on meilläkin aamujuomana paras, päivällä teetäkin.
Joku sanoi, että päinvastoin olisi parempi, aamulla teetä ja päiväkahvi. Kukin mielensä mukaan tietysti. Hyvää päivänjatkoa sinulle!Hei, harrastuksesta toiseen menossa pistäydyn kotona
välillä syömässä.
Sähköpostissa käväisin, poistelin roskia, mm. "Lahjakortti tatuointeihin". Vaikka mitä maksettaisiin, en menisi.- myöteisesti uletias
liisa.sal kirjoitti:
Hei, harrastuksesta toiseen menossa pistäydyn kotona
välillä syömässä.
Sähköpostissa käväisin, poistelin roskia, mm. "Lahjakortti tatuointeihin". Vaikka mitä maksettaisiin, en menisi.Mistä harrastuksesta tulit ja mihin menet ? Taidat olla menevä ja aikaansaapa nainen.
- Aarnen vaimo
Meikin ollaan jo aamuvoimisteltu, sellaista kivaa kimppajumppaa. ;)))))
- Kiitti mulle riitti
Ei ollut kivaa.
En halua tänne takaisin.
Tai oikeastaan kanssaihmisten takia en halua tänne takaisin, itse maailma oli kivaa. Vaan enpä yksinkään viihtyisi.
Toivottavasti osaavat järjestää kaiken parhain päin. Sitten joskus, kun aikaa ei enää ole.
Näkyy kaikki nimimerkit olevan varattuja Suoli24:ssä. Yritän Suoli24:n ehdottamilla laskutehtävillä:
Nimimerkki 4 7=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 10 12=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 10 12=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 14 5=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 8 10=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 11 4=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 12 17=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 15 9=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Nimimerkki 1 16=? on jo varattu. Valitse toinen nimimerkki.
Kokeilenpa kiertäen vaan en sano miten...
Ei onnistu. Lienen karanteenissa Kielletyille aiheille kirjoittamieni paljastusten takia. Tallennan ja yritän joskus uudestaan. - 11+4
Olethan päässyt kuitenkin kun kirjoituksesi on sivulla, v aikkei paljon mitään asiaa edes sen vierestä ole luettavissa.
- yritä edes ----
höh , helppo olis noitaki käyttää, lisäät vain joko miinuksen- set tai plussia, tai pilkkuja tai lainausmerkkejä konsteja on tuhansia,
käytä mielikuvitusta, - Atolfia
Harrastuksia on tullut kerättyä turhankin paljon, mutta vierivä kivi ei sammaloidu, sanotaan. Ehkäpä se auttaa. että jalka ketterästi nousee pitemmäön ajan.
Tänään oli "fantastinen päivä". Aurinko ilahdutti ja lämmitti. Remonttikin tuntui taas toisarvoiselta asialta. Olkoon paikat mullin mallin. Miehet käy aina ovella ilmoittamassa, että ehkä huomenna tullaan. mutta eivät vain ilmesty. Odottavan aika on pitkä aina välillä, kun kotona pistäytyy ja näkee taas koko homman.
Hyvää Yötä! Niin ja kauniita unia, ei painajaisia. Hyvää hyomenta ,
Päivä on taas mitä ihanin .
Syksyn lehdet on koristaneet maiseman , järvenpinta oli peilityyni ,kun olimme Jerrycottoninkanssa aamukävelyllä . Ja maa oli kirjavana erivärisistä syksyn lehdistä .
Varma on että seuraavassa Syysmyrskyssä ei puissa ole enään lehtiä .
Muistelen kuinka joskus n 60v sitten , sain sillon tässäkuussa esikoiseni , tuli jo ensilumi .
Näitä muistoja on ilmojen suhteen niinävuosina kun on sattunut jotain merkittävää
Meilläpäin on puissakin vielä lehtiä ja näinollen maisema on hyvin kauniin kirjava -ja inspiratio iskee --tekis maalata akvarellia -- muttakun maalaustarvikkeet on kellarivarastossa joka on täynnä kun "turusen pyssy" --ei niitä löydy helpolla ,on ollut jonkunaikaa taukoa maalaamisessa.Hyvää iltapäivää kaikille ! Olen taas pikakäynnillä kotona ja hiukan tänne tutulle palstallekin vilkaisen.
Ullamirjamille tässä linkki, joka saattaa kiinnostaa. Moi! :)
http://www.siikalahti.fi/siikalahden-tarina/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.34413086Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951983- 931749
- 831663
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451191- 951159
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e273996Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21983Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73967Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27944