Perin tuossa hiljattain kohtalaisen kokoisen kerrostaloasunnon kohtalaisen hyvältä paikalta PKS:lta. Kuulin viimeksi tänään perunkirjoitusta hoitavalta juristilta, että isot asunnot eivät nyt liiku. Yhtiön remppatilannekin on sellainen, että se vaikuttaa lähivuosina ostajien kiinnostusta alentavasti. Mietin, kannattaisikohan laittaa asunto vuokralle ja odotella parempaa suhdannetta. Minulle on epäselvää, miten asunnon myyminen vuokrattuna vaikuttaa myyntiarvoon. Kuvittelisin, että sijoittajia kiinnostavissa pienissä asunnoissa hyvin toiminut vuokrasuhde ei ainakaan haittaa. Mutta asia taitaa olla niin, että isommat asunnot eivt yleisesti ottaen kiinnosta sijoittajia? Omaksi asunnokseen ostava voi tietenkin irtisanoa vuokralaisen, mutta ymmärtääkseni irtisanomisaika on tällaisessa tapauksessa sen verran pitkä, että se on asunnon myynnille iso haitta?
Miten vuokrattuna myyminen vaikuttaa huoneiston arvoon?
RexTex
1
193
Vastaukset
- jsdfg
Ei periaatteessa vaikuta mitenkään, mutta toki se voi joitakin oman asunnon etsijöitä karkottaa. Lisäksi kulumisella on oma vaikutuksensa.
Jos isoja remppojakin on tulossa, suosittelisin kuitenkin myymään pois. Rempparahoja ei saa myydessä pois.
Muista kuitenkin, että "asunnot eivät nyt liiku" -ilmiöstä suuri osa johtuu liian korkeista hintapyynnöistä.
ps. kerrostaloasunto ei ole kiinteistö, vaikka suoli24:n ylläpito(kin) niin tuntuu luulevan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358