Nelivarvas

Haninenko

Heips!
Tarvitsisin vähän tietoa kyseisestä otuksesta.Eli olen hankkimassa sellaisen jossain vuoden päästä, koska silloin olen varmasti löytänyt kaikki tiedot siintä.
1.Haisevatko?Siis kakka, jos sitä ei ole heti siivoamassa.Haisevatko itsessään?
2.Levittävätkö salmonellaa?Jos levittävät niin miten pidätte niitä vapaana talossa?
3.pitääkö kilpparin pesuveden olla keitettyä, ja sitten jäähdytettyä?
4.Saako syödä rusinoita?Jossain luki, että saa.
5.Voiko elää sängyn pohjasta rakennetussa turvallisessa aitauksessa?Puuseppä rakentaisi sen kilppariharrastajien ohjeiden mukaan.
6.Minulla on turveallergia. mitä phjamateriaalia suosittelisitte.
Voi kuulostaa että en oikein panosta kilppariin, mutta tämmöisen otuksen kekkasin noin kuukausi sitten, ja olen ennenkin hoitanut yhtä kilpparia, kun omistajat olivat lomalla.Kiitos, jos autatte!

4

175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VanhaViisas

Tervepä terve, mulla on ollut sama nelivarvaskonna 37 vuotta, aika tutuksi on kaveri tullut.
      1. Ei konna itsessään haise lainkaan. Eikä kakkakaan ole hajultaan pahimmasta päästä, ainakaan kun näin pienillä otuksilla myös pökäleet ovat aika pieniä.
      2. Salmonellan voi testauttaa.
      3. Ei tarvitse keittää, kraanavesi kelpaa hyvin. Mun konna ei ole edes juonut vettä moneen vuoteen (ei vain halua juoda), kaikki tarvittava neste tulee ruoasta.
      4. ?? Jos et ole varma, älä anna. Konnat eivät kaipaa ravinteikasta ruokaa, niukka eines on parempi, kunhan kalkki ja tarvittavat vitamiinit on kunnossa.
      5. Voi elää. Mutta onnellisempi se olisi varmaan vapaana lattioilla kipittäessään (niin kuin mun konna on aina tehnyt).
      6. Tähän en osaa sanoa mitään, kun oma konna viipottaa vapaana lattioilla.

• Ainoa asia, mitä lisäisin tuohon VanhanViisaan listaan olisi kohtaan 3 että kraanaveden olisi hyvä olla kädenlämpöistä. Minun konnani myös, joskus juo kylpemisen yhteydessä vaikka terraariossakin olisi vesikippo tarjolla.

• Haninenko

Oi kiitos tästä kattavasta tiedosta!

• (y)

Jos haluat aitauksen pohjalle jotakin, suosittelen sanomalehteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe